Mipcom: straks op uw beeldbuis (1)

In de Franse badplaats Cannes barstte dit weekend de Mipcom los, een grote televisiebeurs waar producenten en tv-zenders van over heel de wereld bij elkaar komen om programma's te verhandelen. Vanzelfsprekend zijn ook alle Nederlandse productiehuizen in Cannes net als de tv-zenders. Oftewel: tot en met vrijdag wordt voor een groot deel bepaald wat er straks op uw beeldbuis is te zien. Zappen probeert de score – zo goed en zo kwaad als dat gaat – bij te houden.

Het blijkt dat de Japanse programma's opeens erg gewild zijn. Erg veel Japanse formats kennen we niet in Nederland, ik denk dat Ranking the Stars het bekendst is. En laat dat programma nu de deur hebben geopend voor meer van dergelijke hilarische programma's.

Zo heeft het Nederlandse productiehuis 2waytraffic (met oa Weekend Miljonairs in de portefeuille) de hand weten te leggen op Fame Game. Net als in Ranking the Stars wordt beroemdheid hier met een korreltje zout genomen. Bekendheden moeten in verschillende rondes kijken in hoeverre ze voldoen aan het prototype beroemdheid en hoe bekend ze nu eigenlijk bij het publiek zijn.

Blue Circle (RTL Boulevard, Lotte, X Factor) verwierf de rechten van het eveneens Japanse format Old Enough. Hierin kijkt de camera mee bij kinderen die voor het eerst een klusje doen. Dat kan gaan om koken, de was doen of een boodschap doen. Telkens gevolgd door de verborgen camera, maar in het bijzijn van (vermomde) toezichthouders.

De Amerikaanse versie van Fear Factor is gesleten aan SBS Broadcasting, die momenteel ook al (herhalingen van) dit programma uitzendt.

SBS Broadcasting heeft ook de rechten verworven van de quiz Identity van Reveille. Hierin gaat alles om instinct en vooroordelen. Een kandidaat ziet 12 mensen voor zich en heeft op een lijstje 12 identiteiten. Doel is om de juiste persoon aan de juiste identiteit te koppelen.

De Mipcom duurt nog tot en met 12 oktober. De komende dagen meer Mipcom-updates op Zappen.

4 Reacties // Reageer

4 thoughts on “Mipcom: straks op uw beeldbuis (1)

  1. Chiel

    Q: De Amerikaanse versie van Fear Factor is gesleten aan SBS Broadcasting, die momenteel ook al (herhalingen van) dit programma uitzendt.

    Ze zenden ook nieuwe afleveringen uit bij SBS, bijvoorbeeld het einde van een reeks van zo’n 8 afleveringen… Twee jaar moeten wachten wie de winnaar was (slim SBS!) en ze hebben dus ook het laatste seizoen gekocht; LEUK!

      /   Reply  / 
  2. Fruitcake

    @Chiel

    Beetje onduidelijk verhaal..

      /   Reply  / 
  3. Chiel

    Poging 2:

    Fear Factor heeft een special, zo’n 8 koppels spelen 8 weken de spellen, wie er overblijft wint dus. Veronica zond 1 t/m 7 uit, SBS zond de 8e aflevering 1,5 jaar later uit.

      /   Reply  / 
  4. Valpa

    Weekend Miljonairs is toch van Endemol??! En is 2waytraffic niet dat louche belspelletjesbedrijf?

      /   Reply  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>