Paul de Leeuw heeft Eva Media weer op de rails

Na een moeilijk opstartjaar ligt Eva Media op de rails. Dat gevoel heeft Paul de Leeuw althans bij zijn productiehuis, vertelde hij gisteren in 5 Jaar Later. “Sinds mijn vorige tv-bedrijf is er wel veel veranderd. Een programma wordt veel minder snel afgenomen. Risico’s worden niet meer genomen en zenders denken formatgericht. En door Top of Flop – dat volgens mij te vroeg van de buis is gehaald – De Tafel van 5 en het toch iets minder scoren van Lieve Paul moet je het vertrouwen weer winnen. Maar de laatste tijd merk ik dat ik weer door het pand huppel. De ballast wordt iets minder.”

In het interviewprogramma geeft De Leeuw aan nog steeds niet te weten hoe het mis heeft kunnen gaan bij Eva Media, waardoor hij in september enkele (tijdelijke) contracten moest opzeggen. Toch geeft hij meerdere handreikingen in 5 Jaar Later. “We zijn nu een jaar bezig. Met vallen en opstaan heb ik geleerd dat we goed moeten kijken wat we zijn. Eva Media is niet een bedrijf dat maar zo veel mogelijk omzet moet genereren, dat is een misvatting die we hebben gehad. We hoeven niet veel omzet te maken zonder na te denken waarin we onszelf nu willen onderscheiden.”

Plasmaschermen
En over de eerder gedane uitspraak dat er bij Eva Media meer plasmaschermen dan personeelsleden rondliepen. “Wij hadden zoiets van: als dat programma doorkomt en dat programma en dat andere programma, dan moeten we een verdieping bij huren. Dat hebben we toen gedaan, maar die programma’s kwamen er niet. We hadden wel een Voedselbank kunnen beginnen of een tafeltennistoernooi voor heel Almere. Ik lach er nu om omdat het even achter me ligt. De verdieping is gesloten maar nog niet verhuurd, daarvoor zoeken we nog mensen.”

Creatief proces
In september kondigde De Leeuw al aan even pas op de plaats te maken met Eva Media. Inmiddels vinden er weer volop creatieve processen plaats. “Laatst kwam een andere producent naar ons toe, die een Japans format hebben gekocht en dit net als Ranking the Stars geschikt willen maken voor de Nederlandse markt. Dan ga je een samenwerking aan wat wel heel leuk is.”

Aanscherpen
Paul vervolgt over de lopende projecten. “We zetten minder ideeën uit en scherpen de echt goede ideeën verder aan. Daarmee gaan we dan de hort op. We zijn nu bezig met Alex Klaassen, wat een groot talent is. Het is heel leuk om hem te begeleiden. Hij weet heel veel, verzint zijn eigen ideeën en wij proberen voor hem een warm bad te creëren. Dat is wel de winst van dit jaar, ons personeel staat in hoog aanzien.”

Zie ook:
- Paul de Leeuw wil dagelijks op late avond Nederland 3
- Successtory Paul de Leeuw in 5 Jaar Later
- Voorspelling: Dit gebeurt er in 2010 in Hilversum
- Zo Vader zo Puberzoon succes voor Eva Media
- Paul de Leeuw had gevoel niet met ‘en vele anderen’ te zijn
- Eva Media maakt pas op de plaats
- Eva Media neemt pilot op met Alex Klaassen

1 Reacties // Reageer

One thought on “Paul de Leeuw heeft Eva Media weer op de rails

  1. michel

    Top of Flop had in een discotheek achtige setting gemoeten met duidelijk een link naar 3FM. Paul had het niet zelf moeten presenteren maar, Giel! En de dj had Gerard Eldom moeten zijn.

    Jury: Rob Stenders of Eric Corton (voorzitter), Andere 3: Sander Lantinga, Roosmarijn Reijmer en Michiel Veenstra.

      /   Reply  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>