Kijker maakt korte metten met Christopher Max in TVOH

Christopher Max. Bij de audities van The Voice of Holland wist hij zich zo te presenteren, dat heel Nederland meteen wist wie Christopher Max was. Een Amerikaan, in zijn 40′er jaren maar met veel jeugdiger uitstraling. Een soort donkere versie van Lenny Kravitz. En, zoals het een goed Amerikaan betaamt, heel vol van zichzelf. Maar Nederland houdt van de underdog, niet van iemand die zichzelf wel heel geweldig vindt. Het publiek kon zich vanavond voor het eerst over de kandidaten uit Team VanVelzen uitspreken en maakte meteen korte metten met de attitude van Christopher Max.

Vocaal gezien was hij zeker niet de slechtste vanavond, maar Christopher kreeg wel de minste stemmen. En moest The Voice of Holland dus zonder herkansing in de sing-off verlaten. Ook Ivanildo Kembel, Nora Dalal en Sacha van Beek maken niet langer kans op de overwinning.

Voor ik verder ga, moet me toch iets van het hart. Ik vind The Voice of Holland oprecht de meest fantastische auditieshow die in Nederland op tv is geweest, ik houd van het format en de grandeur waarmee het programma wordt neergezet. Maar kan iemand de chef liedjes per direct ontslaan? Wat een verschrikkelijke keuze wordt er bij het gros van de kandidaten gemaakt voor de liveshows. Platgereden evergreens waar nauwelijks nog eer aan valt te behalen. Alsof je een hele avond Sky Radio zit te luisteren. Dit kan ècht niet hoor. Ik had stiekem gehoopt dat die slome start gedaan was voor liveshow 1, om dan lekker door te groeien bij de volgende shows, maar vanavond was het weer bal. Het hoeft echt niet meteen à la Popstars een afspiegeling te zijn van de Top 40 van de afgelopen week, maar een iets vlotter repertoire zou zeer wenselijk zijn.

Maargoed, Christopher Max exit dus. Meteen knalt er theatrale muziek van Queen over het TVOH-podium. “The show must go on”, brult Freddy Mercury, terwijl Christopher nog eenmaal zijn momentje pakt. Met zijn handen in de lucht en een Colgate-witte smile loopt hij van het podium af. Ik denk niet dat we in Nederland nog veel van hem gaan horen, maar wie weet probeert hij het nog eens in The Voice in Amerika.

De andere kandidaat in team VanVelzen die weg moet, is Sacha van Beek en dat verbaast me! Zij heeft een behoorlijk excentriek stemgeluid dat je er ook echt met de ogen dicht uitpakt. Vanavond zong ze Amy Winehouse en dat was natuurlijk minder goed dan de originele uitvoering. Maar toch behoorlijk goed, beter dan het veel anoniemere gezang van Michelle. Maar Roel kiest er voor om die kandidaat, die ook met Michael Bublé zong vanavond, in de race te houden.

Bij team Marco Borsato mocht Ivanildo Kembel meteen het veld ruimen. Dat had ik ook wel zo ingeschat, misschien wel de meest vlakke kandidaat die Marco nog in de race had. De sing-off in zijn team werd een Raffish-battle; Nora Dalal tegen Sharon Doorson. Marco heeft zijn muzikale verliefdheid voor Sharon – die opvallend veel gelijkenissen vertoont met Sharon Kips – nooit onder stoelen of banken gestoken. De sing-off was dan ook een formaliteit: Nora exit, Sharon door. Sharon kan inderdaad goed zingen, maar je moet wel van die stemacrobatiek houden. Ze heeft verder geen stem die je er uit duizenden uithaalt. En ook geen voorkomen waarmee een ster zich presenteert. Ik denk dat Marco dus ergens de komende weken zijn roze bril voor Sharon moet afzetten, hij heeft betere kandidaten in zijn fuik.

Volgende week strijden de kandidaten van Nick & Simon en Angela Groothuizen weer. Dan in de studio: James Morrison en Jessie J. Leuk! Wel betere liedjes voor de kandidaten uitzoeken dus!!

Zie ook:
- Twee dubbele exits in The Voice of Holland Live
- James Morrison en Taio Cruz helpen kandidaten TVOH
- RTL 4 in maart al terug met Holland’s Got Talent
- Lenny Kravitz in eerste liveshow The Voice of Holland
- Team VanVelzen weer favoriet voor The Voice of Holland
- Jessie J in Britse The Voice, optreden bij TVOH


Heb jij Zappen.Blog nog steeds niet toegevoegd aan je Google homepage of Reader? Klik hier!


  • Geplaatst door Peter op 10 december 2011 om 0:30

    Ligt aan mij of is deze serie voice een stuk minder qua kwaliteit dan de eerste??

    • ANONIEM:
      10 december 2011 om 9:55

      Ik ben het met je eens! Seizoen 1 was unieker! Of je nou houdt van Ben, Pearl, Jennifer, Esther, Joan, Sarina! Het was veel beter!
      Ben Brandjes moest eruit i.p.v. Nora!
      Verder vindt ik Paul Turner een vreselijke man!

  • Geplaatst door Pearlyan op 10 december 2011 om 0:55

    Volgende keer je stukje nog even controleren op dyslectische foutjes. ‘zei’ moet natuurlijk ‘zij’ zijn.

  • Geplaatst door C. op 10 december 2011 om 0:59

    Enorm eens wat betreft de liedjeskeuze. De liveshows zijn mede daardoor zo’n gigantisch lange zit. Vorige week was voor mij bijna niet uit te zitten, deze week was het al iets beter, maar dat kwam vooral doordat deze twee teams mij meer aanspreken. Hopelijk brengen ze er snel verandering in.

    Christopher is er wat mij betreft terecht uit, veel te veel big talk voor een act die tegenvalt. Daar houden wij Nederlanders niet zo van he. :-) Maaaaar Amerikaans of niet, ik kan zo een aantal goed scorende Amerikaanse artiesten opnoemen die wél bescheiden blijven overkomen. De Amerikaanse Voice kandidaten waren overigens ook allemaal best bescheiden van stuk.

    Vond het verder verrassende uitslagen vanavond.

    @Peter Ben het stiekem wel een beetje met je eens ja.

    • Bo:
      10 december 2011 om 1:45

      waarom moeten mensen bescheiden zijn? Is dat een pre voor je muzikale voorkeur? Ik houd van Mick Jagger en Freddie Mercury … maar die zijn vast heel bescheiden! Vooral de tweede die inmiddels allang verscheiden is .. helaas.

      • C.:
        10 december 2011 om 8:51

        Je hebt gelijk, de kwaliteiten van een artiest zijn altijd het belangrijkste. Persoonlijk kan ik het wel altijd waarderen als een goede artiest daarnaast ook nog eens een heel leuk en nuchter mens blijkt te zijn. Maar het ligt ook aan het kunnen waarmaken, als ik Christopher een geweldige zanger/performer had gevonden, had ik het waarschijnlijk wel van ‘m gepikt. :-) Een Freddie of Mick maakt(e) het natuurlijk wel waar. ;-)

      • Dirk:
        10 december 2011 om 10:50

        Ben het niet met je eens.
        Ja hij is goed maar als je arrogant gaat doen duw je mensen van je af terwijl je ze nodig hebt!
        Een artiest is niets zonder zijn fans!
        Ik zou niet zo gauw fan worden van iemand die steeds loopt te verkondigen hoe geweldig die is, ik (en blijkbaar meer mensen) houdt niet van drama maken.
        Doe maar normaal dan doe je al gek genoeg!

        Als een artiest gezellig met zijn fans kletst ga je sneller naar zijn/haar concert, want wie wil er nou naar een concert van iemand die niet eens de tijd neemt om met zijn fans op de foto te gaan.
        Ik zeg niet dat Christopher zo is maar die indruk geeft hij wel een beetje.
        Nou mijn mening is denk ik wel duidelijk genoeg zo.

        Christopher: waarschijnlijk een topgozer maar komt gewoon verkeerd over en niet zoals hij dat zelf wil.
        Denk ik dan

        • Andrew:
          10 december 2011 om 19:46

          @Dirk: die indruk wekte Christopher Max niet, maar die indruk werd gewekt door de opmerkingen die de coaches maakten naar Christopher Max. Dat is gemanipuleerde televisie en heel Nederland trapt er met open ogen in, net als met Big Brother destijds of zoals laatst die Making Of Body Language. Die Christopher Max staat in heel de muzikantenwereld al jaren goed bekend als zeer sociale en vriendelijke jongen die altijd tijd maakt voor zijn mede muzikanten, fans en bewonderaars. Daarom een beetje raar dat TVOH en haar coaches er opeens iets heel anders van maken?
          Op deze manier wordt een beregoeie muzikant en rasartiest gewoon onnodig kapot gemaakt.

          • Anoniem:
            11 december 2011 om 5:46

            Exact, alleen heeft Kris McDaniels (Christopher Max) die indruk gewekt in de eerste aflevering. Helaas blijft dat dan aan je kleven. Als ik alle filmpjes bekijk na het commentaar wat hij kreeg van de coaches na de battle, komt hij bijna verlegen over. Je ziet of hoort hem nauwelijks meer. In de red room viel hij ook niet meer op. Toch zag je in zijn optreden wel weer wat overdreven elementen terug. Maar goed, in Amerika werkt dat heel goed, in Nederland niet (tenzij je een Amerikaanse artiest bent die het al gemaakt heeft :P ).

            Maar mag je hem afrekenen op zijn eerdere successen? Weet ik niet, alle andere kandidaten noemen ook al hun successen. Die van Christopher zijn nou eenmaal wat groter en bijzonderder.

            Stem geluid is helaas behoorlijk minder. Vals zingen mag eigenlijk niet voor iemand met zoveel podium ervaring (slordig dus).

          • Nancy:
            11 december 2011 om 22:15

            Ik vind het erg jammer dat Christopher Max eruit is. Eigenlijk vind ik dat hij zeker heel trots mag zijn op wat hij al bereikt heeft. Hij ziet er lekker stoer uit, een knappe vent. Had graag meer van hem gezien. Ook houd ik wel van zijn stem, tis misschien niet altijd perfect.
            Echt flauw al dat gezeur over arrogantie, hier in nederland mag je dus niet trots zijn of vertellen wat je al hebt gedaan pfffffff.

      • Andrew:
        10 december 2011 om 19:37

        Zowel Mick Jagger als Freddy Mercury waren niet bescheiden maar juist heel erg groots op de voorgrond. Veel meer nog dan die Chrstopher Max, maar in die landen kan dat nu eenmaal. Als Mick Jagger of Freddy Mercury in Nederland zouden hebben moeten starten hadden zij het nooit gemaakt tot aan de top maar waren ze afgevoerd vanwege kapsones en ijdeltuiterij! Gelukkig voor ons hebben zij het al gemaakt en kunnen wij nu genieten van hun prachtige muziek.

        • Anoniem:
          11 december 2011 om 5:51

          Daarmee heb je ook meteen één van de redenen waarom Nederlandse artiesten het slecht doen in het buitenland. Ze missen de star-factor. Kijk maar naar het songfestival, hoe overdrevener en groter je de act neerzet, hoe beter het scoort ;) . Niet alle Amerikaanse artiesten zijn goede zangers, maar ze kunnen wel ontzettend goed een act neerzetten.

          Maar goed, er ontbreekt wel meer in Nederland, zoals goede producers (waardoor onze Engelstalige muziek niet aanslaat in het buitenland).

          • Andrew:
            11 december 2011 om 8:02

            Onze Engelstalige muziek slaat vooral niet aan in het buitenland vanwege het accent en de foute uitspraak. Artiesten die voor Nederlandse begrippen best goed Engels kennen en het goed doen op de Nederlandse/Europesse markt vallen in de Verenigde Staten gewoon genadeloos door de mand. Het klinkt daar als die Chinese meneer die Nederlands zingt in dat programma van Linda de Mol. Alleen hebben wij dat in Nederland helemaal niet in de gaten en denken wij dat wij echt heel goed zijn in Engels met onze imitatie accenten en woordje overgenomen uit tv series en films. Sommige van de artiesten die in TVOH stonden bakten er wat dat betreft niets van met hun verkeerde klemtonen e.d.

  • Geplaatst door C. op 10 december 2011 om 1:03

    Om nog een beetje positiviteit toe te voegen aan mijn vorige reactie: ik vind The Voice ook heus wel leuk hoor ;) Ik heb niet voor niets tot nu toe elke week gekeken.

  • Geplaatst door Bo op 10 december 2011 om 1:40

    Wat jammer dat Mr America zo wordt weg gezet. Zelfs door de coaches werd hem verteld vooral meer Nederlands te zijn, dus niet teveel poeha. Wannun onzin, zeg. Deze jongens/dame hebben zelf een enorme achterban omdat ze zo lekker normaal zijn? Grote zangers en goede coaches, maar laten we eens ons hoofd boven het maaiveld uitsteken en zo’n dolle ‘Amerikaan’ omarmen. Doet Roel ook en hij moet bukken …

  • Geplaatst door Robbieboy op 10 december 2011 om 2:12

    Ach, hij kan een leuk riedeltje zingen, maar t is een arrogante kwal, zoals hij overkomt op tv, kortom: exit, stage left

  • Geplaatst door Michael op 10 december 2011 om 3:00

    Helemaal eens met wat hierboven staat !! Om maar even hier een nieuwe weg in te slaan. Was ik nou de enige die het vervelend vond dat er Nederlands werd gesproken tegen de engelstalige kandidaten ? Ik snap best dat daar voor gekozen is omdat t dan makkelijker te volgen is voor thuis en in de zaal. Maar als je eigen coach je commentaar (opbouwende)kritiek geeft en je verstaat het niet, dan ziet t er ook lullig uit. En de grappen van VanVelzen waar ook leuk over hun Nederlands, maar toen in de Red Room bij Winston werd het gewoon vervelend dat ze geen Nederlands konden. Maar misschien ligt het wel aan mij !?!?!?

    • Robbieboy:
      12 december 2011 om 10:52

      Alle deelneemers maken gebruik van in-ears, zodat ze de muziek beter kunnen horen, ik neem aan dat het via in-ears OOK mogelijk is om een vertaler aan het werk te zetten, zodat Roel’s uitleg toch verstaanbaar was. Anders had Sascha toch ook niet kunnen weten dat ze eruit lag, lijkt me

  • Geplaatst door Bart op 10 december 2011 om 8:39

    Ik ben het absoluut niet een over het stukje van Sharon. Ik heb met verbijstering gekeken dan Sharon in the sing off stond.
    @Herman: Sharon heeft geen voorkomen waarmee eens ster zich presenteert???? Als er gisteren 1 was die van het beeld af spatte dan was dat wel Sharon. ( vond ik overigens ook van Nora, maar die zong iets minder ). Je kunt zien dat deze meiden heel veel ervaring hebben. En zich waanzinnig goed presenteren. Helaas is dat in nederland meteen ook een valkuil. Want nederland wil iemand die heel bescheiden is. En diegenen die het totaalplaatje hebben die moeten dan het veld ruimen, heel jammer. je moet idd van het stemgeluid van Sharon houden, maar herkenbaar is ze zeker. Ze heeft een heel eigen geluid. Ik hoop dat ze een finaleplek bereikt.

  • Geplaatst door Nick op 10 december 2011 om 9:15

    Snap snap niet waar Herman de vergelijking met Sharon kips vandaan haalt maar oké… Qua uiterlijk meer Rihanna. Ze zette wel een show weg en kreeg niet voor niets een 8. Ze was het beste vd avond.

    The show must go on-deun was zwaar irritant steeds!

    En grappig dat ik niemand meer over Guy hoor. Heeft Mederland door dat True Colors geweldig was maar dat het daarbij blijft?

  • Geplaatst door Martijn op 10 december 2011 om 9:38

    “De andere kandidaat in team VanVelzen die weg moet, is Sacha van Beek en dat verbaast me!”
    Dat verbaast mij helemaal niks. Wat zij allemaal met dat nummer deed. Typische maniertjes, exit dus!

  • Geplaatst door Dirk op 10 december 2011 om 10:42

    Ohja, ik vind Paul Turner ook echt super!
    Qua zang vind ik hem niet de beste maar zijn persoonlijkheid is echt leuk! Dat is een feestbeest en dat is leuk om te zien!
    Een beetje (erg!) gek!

  • Geplaatst door vinn op 10 december 2011 om 13:44

    Hoe eens ik het vorige was met de exits! Hoe erg ik deze week baalde. Oke de minste stemmen waren terecht en voorspelbaar maar de singoff echt verschrikkelijk!

    Nora en Sharon hadden nooit in de singoff mogen staan en Nora had nooit de TVOH al mogen verlaten, zij was de beste van team Marco! ZONDE! grappig detail. bij raffisch kreeg Nora meer stemmen dan Sharon ;)

    Bij roellie had Sascha echt door gemoeten ipv Michelle. Maar zag zelf liever Guy vertrekken

  • Geplaatst door Vincent op 10 december 2011 om 14:19

    THE VOICE OF HOLLAND IS ZO LEK ALS EEN PUDDING

    The “voice” of holland, is een oneerlijk programma. Een nederlandse ster is volgens hen iemand die bescheiden is, over koetjes en kalfjes praat, en veel verbeterd.

    Maar als iemand nu al een ster is?

    Neem Christopher en Nora, ontzettend goed, zingen op hun eigen manier, en stralen starquality uit. van INTERATIONAAL niveau. Wouter, Iris en die annemieke, sorry hoor, leuke mensen en ze kunnen aardig zingen. Maar er zit 0 eigen persoonlijkheid in. Ofja, wel persoonlijlheid maar die kaaskoppen zullen het nooit gaan maken in de wereldshowbizz.

    Vrijdag is iets gebeurt was we allemaal al wisten. Het geeft gewoon de mentaliteit van ons nederlanders weer. Best, maar er zal hierdoor nooit een wereldster geboren worden. NIET IN NEDERLAND.

    Succes met de “voice” of HOLLAND jongens.
    Groetjes,

    en respect voor met name Christopher en Nora

    • Bart:
      10 december 2011 om 20:39

      Ik ben het hier zooo mee eens. Alleen vond ik Christopher gisteren buiten alles om wel heel slecht zingen. Sharon en Nora hebben het hele pakketje en juist die twee staan in de sing-off, belachelijk.

  • Geplaatst door Tamara op 10 december 2011 om 14:38

    @Vincent helemaal met je eens! Christopher Max is tenminste een persoonlijkheid en daar kunnen schijnbaar niet veel mensen tegen.
    Een dijk van een stem. Dan Die Paul Turner ja dat heeft weer voor Nederland een hoog knuffelgehalte en ja hoor zonder enige stemkwaliteit zo door.Aan de stemmen kun je ook zien welke doelgroep er stemt. Wat me ook opvalt is dat alle 4 de getinte jongens(talenten) er al uit zijn.Emanuel,Gino,Christopher gister die jongen van Marco. Er blijven weinig echte persoonlijkheden in. maar ja daar kan de coaches wat mee hé. En inderdaad Nora en Sharon in de sing off????
    De voor mij 2 beste zangeressen van Marco…maar ja tevens ook de mooiste en daarbij komt vaak jalouzie bij kijken en krijgen dus geen stemmen. Dit gaat altijd zo bij al die talentenjachten.

    • MaryJane:
      11 december 2011 om 16:29

      De editie van afgelopen vrijdag was iets beter dan die van de week er voor. De keuze van de liedjes is veelal dramatisch slecht, evenals de outfits, hoewel het daar niet om gaat. Maar toch…die styliste moeten ze op staande voet ontslag geven.
      Maar hoe dan ook, er werd gezegd dat seizoen 2 van TVOH veel beter zou zijn dan seizoen 1. Maar tot op heden vind ik het niet echt super. Er is echt niemand, ook Charly Luske niet, die er met kop en schouders bovenuit steekt. En krijgen we Iris nou iedere keer met harp te zien? Ik was altijd een fan van TVOH, maar sla vrijdag a.s. toch even over.

  • Geplaatst door Vincent op 10 december 2011 om 14:42

    @Tamara:) helemaal met je eens! En ik dacht dat ik de enige was(a)…
    Haha, en dat moeten ze ook nog eens allemaal nederlands leren.. Ik dacht echt van naahh!

  • Geplaatst door Di op 10 december 2011 om 14:51

    Heel jammer dat Christopher eruit is, hij was juist een mannetje waarvoor je blijft kijken.. En hoe gewoontjes is die Ben Saunders nu met z’n nieuwe schoenenlijn archh?!! En dat huppeltutje weet juist iedereen goed te bespelen, ben wel heel blij dat Sharon er nog inzit, maar voor de rest zijn er dit jaar geen echt uitspringende goede kandidaten waar iedereen over praat, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.. Denk dat ik volgende week maar eens een x oversla

  • Geplaatst door Vimcent op 10 december 2011 om 14:57

    @Tamara. Over jaloezie en doelgroepen ben ik het ook zeker met je eens. Ik heb er zelf ervaring mee. En het was me vorig jaar ook al opgevallen in de voice, dat zangers die niet-nederlands waren of een gekleurde stem hadden niet doorgingen. Met name in team Jeroen van der Boom, maar ook in team angela (Shary-Ann) of in team Nick en Simon (Nigel) maaar nu pakken ze het amders aan:

    Ze laten gewoon getinte jongens liedjes van Adele zingen:

    Emanuel liveshow 1
    die jongen de 538 wildcards bij bij de battle tegen iris moest bij Marco (kan even niet op zijn naam komen).
    Nigel in seizoen 1 van de voice moest grenate van bruno mars zingen (veels te hoog)

    In ieder geval laten we ze eerst even doorkomen, dan lijkt het nog wat. En vervolgens proppen we er gewoon een heerlijk hoog vrouwennummer in, dan gaan ze er alsnog uit.

    (ik weet niet of je dat opgevallen is) maar steeds na zo’n lied was het einde oefening voor allemaal

  • Geplaatst door Vincent op 10 december 2011 om 15:00

    @ Di: Hoe jammer ik het ook vind, ik ga de volgende Voice ook overslaan. Zeker te weten.

  • Geplaatst door Tamara op 10 december 2011 om 15:00

    @Vincent Nee hoor jij bent zeker niet de enige..we hebben gister met zn 6en zitten kijken en kwamen allemaal tot de zelfde conclussie.
    Het is al lang duidelijk dat Charly Luske het gaat winnen,terwijl ik vond dat hij bij de battle al de mindere was maar ja vorige week was hij wel steengoed. Iedere week ga ik het minder vinden want de personen die jij iid al aangaf,Iris,marieke,wouter vind ik te saai,niet interessant heb ik ook met die Guy en die meid van Angela. Ik vind ook dat het totaalplaatje moet kloppen..voor de oren maar ook zeker voor de ogen!

  • Geplaatst door Jan-Willem op 10 december 2011 om 15:05

    Hahaha, over Nederlandse mentaliteit gesproken wat een gezeik!
    Als je het jammer vind dat je favoriet eruit ligt prima maar ga hier dan niet zeggen dat het een slecht programma is!

    Aangezien het programma THE VOICE OF HOLLAND heet vraag ik me af of we nou zo persé iemand moeten hebben die internationaal kan uitbreken.
    Waarom moet dat überhaupt?

    Ben wel van mening dat er te veel talentenjachten zijn.
    We hebben alleen nog maar eendagsvliegen!
    Niet alleen niet Nederland.

    Maar wie is er tegenwoordig nog zo populair als Danny de Munk of de Dolly Dots indertijd waren?
    Of, als we het toch over internationale sterren hebben, The Beatles.

    Ik kan er nog maar één noemen: Justin Bieber.
    Hij is ook niet vernieuwend, hij maakt goeie muziek maar zijn stijl is gewoon zoals de andere popmuziek.

    En dan ben ik toch weer zo’n ouwe zak die zegt: Waar is de tijd gebleven dat anders zijn juist cool was?

    • Tamara:
      10 december 2011 om 15:14

      Helemaal geen gezeik..gewoon een mening hebben! Nou Danny de Munk populair?? Wat dacht je van Waylon en Anouk?
      Dan hadden ze het de STEM van Nederland moeten noemen en niet THE VOICE

  • Geplaatst door Vincent op 10 december 2011 om 15:31

    @ Jan Willem: Ooit gehoord van Beyonce, usher en RKelly? Usher is zelfs degene die justin Bieber bekend heeft gemaakt. Kijk, ik zeg niet dat ik fan ben van Justin Bieber, maar ook hij is op zijn manier vernieuwend geweest. Als artiest moet je vernieuwend zijn en je eigen stijl hebben.

    Maar Christopher, was hij niet vernieuwend?

    Zoiets hadden we nog niet in nederland. Of je hem nou aardig vond of niet, hij stond er wel op zij eigen manier. Ik wil gewoon duidelijk maken dat in Nederland juist je kop wordt ingedrukt als je vernieuwend bent. In andere landen is dat helemaal niet zo.

    En daarom spreek ik van “een Nederlandse mentaliteit.” ;)

  • Geplaatst door samantha op 10 december 2011 om 15:38

    het heet het voice of holland en geen voice of internationaal zo simpel ligt het . en die man had gewoon teveel kaposones niet normaal zeg

    • Tamara:
      10 december 2011 om 16:08

      Haha als ze zo simpel lag was het niet DE VOICE maar de stem!

  • Geplaatst door Vincent op 10 december 2011 om 15:48

    @ Samantha: Tsja, Dus Nora en Sharon hadden dat ook vond je?? & hoe zie jij Paul Turner? … Grappig? Maar kijk is verder door zijn act heen. zou je daar gezellig iets mee gaan drinken, of kies je toch voor Christopher.
    Want zoveel kapsones heeft hij niet hoor..

    .Het beeld dat we van hem hebben wordt alleen uitvergroot door de media, en hij wordt in een hokje geplaatst: Als een verwaande Amerikaan. En wij trappen er met zijn allen in

    Hee, en als het dan toch om de VOICE gaat, vond je wouter gisteren dan écht beter dan Christopher? Of kwam het door alles om Christopher heen?

    Denk daar maar is over na.

  • Geplaatst door Vincent op 10 december 2011 om 15:55

    @ Tamara, even persoonlijk… Hoe oud ben je(a) haha??

  • Geplaatst door Sytze op 10 december 2011 om 16:22

    Vonden jullie die michael buble niet een pak slecht?
    Leek wel of ie een blowtje te veel gerookt had of zo.
    Wist zich houding te geven, en dat voor een topartiest.
    Heeft geluk gehad dat ik niet mee deed aan the voice off

  • Geplaatst door Vincent op 10 december 2011 om 16:47
  • Geplaatst door Vincent op 10 december 2011 om 17:18

    Wel leuk eh:) lekker discussiëren!!

  • Geplaatst door Andrew op 10 december 2011 om 17:34
  • Geplaatst door Andrew op 10 december 2011 om 17:35

    Poeh, ik dacht dat de enige was die vond dat die Christopher Max er onterecht uitging, maar blijkbaar zijn er toch meer mensen die muzikale kwaliteit herkennen en door het stempel kapsones heenprikken. Eigenlijk is Roel van Velzen degene die daarmee begonnen is en dat “demoniseren” had hij niet moeten doen bij zijn eigen kandidaat.

  • Geplaatst door Andrew op 10 december 2011 om 17:36

    Ten eerste omdat het dan meteen opgepikt en herhaald wordt door de andere coaches, wat ook gebeurde. Ten tweede omdat het dan uitvergroot in de media terecht komt. Ten derde omdat het eigenlijk onterecht was wat Roel deed. Als je goed opgelet had dan had je kunnen zien dat Christopher Max helemaal niet aan het opscheppen was maar gewoon eerlijk en enthousiast vertelde over zijn muzikale loopbaan. En ja, hij heeft nou eenmaal een indrukwekkende cv: Michael Jackson, Prince, Slash/Guns N Roses, Nile Rodgers/Chiq, etc. Hij trad op in uitverkochte stadions groter dan wij die in Nederland ooit zullen hebben. En dan blijken Lenny Kravitz en Christopher Max gewoon al jarenlang vrienden van elkaar te zijn! Zelfs de coaches van TVOH mochten willen dat ze dit soort namen konden toevoegen aan hun muzikale cv of persoonlijke kennissenkring! Misschien voelden ze zich stiekem wel een beetje geintimideerd. Roel in ieder geval wel, dat was duidelijk.

    • Tamara:
      10 december 2011 om 18:54

      Precies denk dat Roel meer van Christopher kan leren dan andersom..iedereen vergeet ook dat hij gisteren ook nog eens een kunstje gitaarspel stond weg te geven..hoe musicaal! Ja en Roel wilde hun even aan Lenny kravits voorstellen haha Lenny liep linia rectra naar Christopher..ja daar stond de coach..en inderdaad bij iedereen een vriendelijk met lachend gezicht commentaar geven die coaches..tot bij hem, probeerden hem klein te krijgen want musicaal kunnen ze hem niet pakken…hij heeft meer stijl en allure als alle coaches samen.

      • Andrew:
        10 december 2011 om 21:15

        Christopher Max heeft gestudeerd aan The Berklee School Of Music waar al die grote Amerikaanse muzikanten plus tekstschrijvers/componisten vandaan komen en is behalve zanger ook gitarist, bassist, drummer en pianist op extreem hoog niveau. Christopher Max heeft samengewerkt met wereldproducer Nile Rogers van Chiq (bekend van de wereldhits Le Freak, Good Times, Freak Out) die o.a. ook de producer was van David Bowie (bekend van de wereldhits Let’s Dance, China Girl, Modern Love, etc.), Stevie Winwood (bekend van de wereldhit Bring Me A Higher Love), Simon Le Bon & John Taylor (van de groep Duran Duran), Slash (bekend van de groepen Guns-N-Roses, Velvet Revolver en ook als gitarist bij Michael Jackson), Michael Jackson, Whitney Houston, Diana Ross, Martika (bekend van de hit Toy Soldiers), Lenny Kravitz, etc. Coach Roel van Velzen (geldt trouwens ook voor alle andere coaches) kan dus zeker nog heel erg veel leren van Christopher Max!

  • Geplaatst door Andrew op 10 december 2011 om 17:37

    Maar afgezien van het feit dat Christopher Max er op onterechte wijze is uitgegaan vind ik het vooral jammer voor het verdere verloop van TVOH. Nu is er namelijk niemand meer die tegenwicht kan bieden aan de grote kanshebber Charly Luske, die dan ook wel zal gaan winnen. Tenzij het echt niet meer om het zingen gaat maar om performance en gek doen, want dan wint Paul Turner natuurlijk.

  • Geplaatst door Vimcent op 10 december 2011 om 18:04

    @ Andrew, Yep, dat is mij ook opgevallen! Christopher was in de audities helemaal niet zo overdreven. Dat kwam pas in de battles, en dat is denk ik het gevolg van de coaching. Het viel mij ook op dat van Velzen zei:

    ‘Blijkbaar kennen Lenny en Christopher elkaar’

    op een jaloerze ondertoon. En dat vind ik zo jammer: er waren bij deze Voice echt een aantal kandidaten die hun droom kwamen verwezenlijken. En dat hier dachten te kunnen doen.

    We hadden er met respect mee om moeten gaan. Maar daarentegen waren er jaloezies en onterechte oordelen. & ook zo van: het ging om het zingen en dan ging van velzen zeggen dat de microfoon van 3000 euro niet kapot moest.

    Ik dacht: waar gaat het hier nu om: jij bent toch christophers coach?

    Het imago van de voice zal hierdoor zeker dalen. En het zal daarom weer: de zoveelste talentenjacht worden. Gewoon doorsnee. Geen dromen maar standaard.

    @ Andrew, ik vond trouwens wel dat Christopher een mooi statement zette aan het einde!

  • Geplaatst door Andrew op 10 december 2011 om 19:23

    Ja, Christopher Max verliet als een echte winnaar het podium, met opgeheven hoofd en armen in de lucht. Hij hoefde zich dan ook nergens voor te schamen want zijn optreden was op lange na niet een van de slechtste. Naar omstandigheden eerder een van de besten.
    Dat van die microfoon van 3000,- vond ik inderdaad een hele denigrerende opmerking om te maken van Roel van Velzen, temeer omdat Christopher Max niet eens de kans had om zichzelf fatsoenlijk te verdedigen. Die dacht juist dat Roel hem als coach zat te verdedigen terwijl hij gewoon een mes in zijn rug kreeg.
    Zulke opmerkingen moet je als coach prive maken en niet voor het podium terwijl miljoenen mensen meekijken.
    Dan probeer je eigenlijk alleen maar zelf groter te lijken door anderen te kleineren en dat is nooit goed.

    • Tamara:
      11 december 2011 om 9:06

      Valt voor Roel toch al niet mee om zichzelf groter te laten lijken…..haha

  • Geplaatst door Andrew op 10 december 2011 om 19:24

    Nu heeft Roel eigenlijk zijn beste kans tegen Charly Luske (muzikaal gezien dan) eigenhandig de grond ingeboord.
    Sterker nog: Roel van Velzen heeft eigenlijk vooral zichzelf naar beneden gehaald door zich zo op te stellen naar zijn eigen pupil. Want als je je eigen coach al niet kan vertrouwen, wie dan nog wel? Roel heeft voor het oog van de camera gefaald en laten zien dat hij het grote werk niet aan kan dat is jammer.

  • Geplaatst door Andrew op 10 december 2011 om 19:27

    In Nederland houden mensen van die zogenaamde bescheiden en verlegen artiesten die dan opeens wel talent blijken te hebben. Hier moet je eigenlijk niet gewoon doen, maar doen alsof je heel erg klein en bescheiden bent. In de Verenigde Staten is het precies andersom: ze verwachten daar vooral dat je in jezelf gelooft en dat ook groots laat zien. Big entertainment noemen ze dat. Als je een ster bent moet je stralen en laten zien dat je een ster bent. Als je in de Verenigde Staten veel talent hebt maar je zo klein en bescheiden opstelt als ze hier in Nederland van artiesten verwachten dan wordt je niet serieus genomen. Klein en bescheiden zijn doe je maar in je prive leven (net als Christopher Max dus), voor het oog van de camera moet je stralen en knallen! Christopher Max weet dat als geen ander omdat hij al zo’n 30 jaar meegedraaid heeft in de Amerikaanse schowbusiness. Je kunt zo iemand wel uit de Verenigde Staten halen maar dat haal je dus niet meer uit hem.

    • Anoniem:
      11 december 2011 om 6:49

      Klopt, Amerikaanse artiesten overdrijven altijd, dat zit nou éénmaal in hun manier van overkomen (in order to be successful one must project an image of succes at all times, bekende Amerikaanse uitdrukking). In Amerika is het ook een stuk lastiger om door te breken dan hier. Dus je gedragen als een groot iemand is een pre daar om het te maken. Klein werkt niet, groot wel. Ook al lijkt het of als Amerikaanse artiesten zich klein voordoen, er zit altijd een grote media machine achter die het tegenovergestelde bewerkstelligd. Om ‘The American Dream’ te bewerkstelligen, moet je laten zien dat je groot en succesvol bent.

      Als Lenny Kravitz in Christopher zijn schoenen had gestaan, dan was hij er waarschijnlijk nu ook al uit.
      Daarmee wil ik niet goedpraten dat Christopher zo goed was, want dat was het niet. Alleen gaf hij wel meer uitdrukking aan de term superster en act, wat bij Nederlandse artiesten nog wel eens ontbreekt.

      The voice is geen slecht programma, alleen wel Nederlands georiënteerd. Dat is ook logisch sinds het ‘The Voice of Holland heet’, en voor de Nederlandse markt bedoelt is.

      • Andrew:
        11 december 2011 om 9:52

        Lenny Kravitz zou het inderdaad niet hebben gehaald hier. Maar dat zou dan niet aan hem gelegen hebben maar aan de kneuterigheid van dit landje. Christopher Max was zeker niet slecht vergeleken bij de andere kandidaten maar had natuurlijk nog beter kunnen doen als de songkeuze wat beter was geweest. Wie laat zo’n zanger in zijn eerste live show nou Kiss From A Rose zingen? Hij had juist moeten spetteren met een uptempo song! Wat dat betreft deed Paul Turner het stukken beter. Misschien muzikaal gezien minder goed maar zowel de songkeuze als de performance was briljant. Zijn stem paste goed bij het nummer.

  • Geplaatst door Andrew op 10 december 2011 om 19:27

    Prive zijn de meeste artiesten uit de Verenigde Staten gewoon erg amicaal met elkaar en zeer hartelijk naar fans toe. Dat staat dus geheel los van elkaar. Maar eigenlijk heeft Nederland altijd al dit probleem gehad. Het bekendste voorbeeld is misschien wel die van de Tielman Brothers en andere Indorock bands uit de jaren ’50 en ’60. Die waren uitbundig, wild en energiek (zeker vergeleken bij mensen als Peter Koelewijn) en werden daarom op radio en tv door mensen als Willem Duys, Mies Bouwman en Pi Scheffers uitgemaakt voor van alles en nog wat (bijv. apen en de meest verschrikkelijke andere termen). Jaren daarna werd dat nog eens een keertje dunnetjes overgedaan met Jan Akkerman, die ondanks dat hij als enige Nederlander ooit als beste gitarist ter wereld werd verkozen toch werd neergesabeld door de media. En zo zijn er nog veel meer voorbeelden. Het lijkt wel alsof men in Nederland niet wilt dat echt talentvolle artiesten succesvol worden. Met die doe maar gewoon dan ben je al goed genoeg mentaliteit kweek je namelijk alleen maar een talentloos middelmatig muziekcultuurtje zonder ziel en doorspekt met veel hopeloze imitatie.

    • Tamara:
      10 december 2011 om 19:39

      Allemaal zo waar wat je schrijft..Nederland heeft ook een heel hoog Frans Bauer gehalte…..Niet dat er iets mis is met Frans..maar geef maar een voorbeeld.

  • Geplaatst door A+ op 10 december 2011 om 20:36

    Ik ben eigenlijk wel te spreken over Rodney Elzer en Erwin Nijoff. Ik vind die Guy eigenlijk niet zo heel erg bijzonder. Na zijn ‘True Colours’ heeft hij niet echt iets bijzonders gepresteerd.

    • Andrew:
      10 december 2011 om 21:37

      Guy was zeker niet slecht en is zelfs uiterst muzikaal, maar mist soms wel enige dynamiek. Rodney Elzer viel mij eigenlijk ook best mee na die negatieve commentaren over zijn musical zangwijze. Erwin Nijhoff was alleen in de eerste helft van het Fleetwood Mac nummer Go Your Own Way wat minder maar maakte dat op het einde wel ruimschoots goed. Verder vind ik die Bart Brandjes eigenlijk verrassend goed presteren. Zo erg constant en met zo veel gevoel en muzikaliteit. Dat zou nog wel eens heel goed een finalist kunnen worden.

    • Tamara:
      11 december 2011 om 9:15

      Had ook een groot verwachtingspatroon van Erwin Nijhof…maar wat ben ik afgeknapt op die man tijdens de 1ste liveshow..wordt hetzelfde geval als vorig jaar Ray Claasens..zijn niets zonder gitaar!! Die man kan zichzelf totaal niet verkopen en zich absoluut geen houding geven,vind ik persoonlijk een groot manco. En inderdaad Bart Brantjes had ik als favoriet van Marco(is de enige van mn favorieten die er nog bij zit!) Zo vond ik ook Emmanuel van N&S een geweldige artiest maar ja was duidelijk dat die moest wieberen kreeg een onmogelijk nummer in de 1ste liveshow. En vergeet Gino niet die musicalzanger van Angela,ook Terrecht(door nummerkeuze) eruit. Zo heeft ieder natuurlijk een andere smaak maar voor mij zitten er nog maar weinig spraakmakende kandidaten in!

  • Geplaatst door Vincent op 10 december 2011 om 21:27

    Ik ben het nogsteeds helemaal met jullie eens:)! Jongens ik ga voor nu deze discussie verlaten, ik ben blij dat jullie het met me eens waren. En jullie met elkaar. We hebben toch een goede pittige discussie gehad:) Ik ben benieuwd hoe het vervolg hierop gaat zijn!.
    Groetjes, en succes!:

    Vince

  • Geplaatst door bibi op 10 december 2011 om 21:54

    Michael Buble leek inderdaad niet helemaal helder. Ik dacht dat ik de ene was die het niet terecht vond dat Nora, Sascha en Christopher er uit gingen! Dat waren een van de weinige interessante kandidaten met persoonlijkheid! Want wat valt me de show dit jaar tegen. Suffe liedjes en vooral veel suffe kandidaten. Ook de keuzes en de houdingen van de coaches vind ik raar. Het programma is nu saai en langdradig geworden. Jammer, ik denk dat ik X factor nu leuker vind. Alleen de grote artiesten die ze binnenhalen en de draaiende stoelen vind ik nog een meerwaarde…

  • Geplaatst door It's me op 10 december 2011 om 22:21

    Ik ben juist blij dat Christopher eruit ging. Wat een arrogante kwal! Vind hem net wat te zelfverzekerd zeker als je hem hoort zingen. Vind het wel jammer dat Nora eruit is, Bart had er van mij wel uit gemogen. Maar Nora zong ook echt niet goed en wat een verschrikkelijk nummer heeft ze gekregen. Sharon vond ik het sterkste van de avond, maar ik hoop dat Charly of Guy gaat winnen!!

  • Geplaatst door Cynthia op 10 december 2011 om 22:23

    Jammer dat Christopher Max eruit is snik snik snik…..ik vond hem fantastisch…wat een uitstraling…wat een stuk….Nora Dalal was ook een van mijn favorieten…ik heb me wezenloos gesmst voor Christopher…maar het mocht niet baten…ik hoop dat wij toch nog van hem zullen horen..
    een verdrietige TVOH kijkster

  • Geplaatst door Muts op 10 december 2011 om 23:19

    Volgende keer je stukje nog even controleren op dyslectische foutjes. ‘zei’ moet natuurlijk ‘zij’ zijn.
    @ getverderrie moet dit nou????? wat een BULLshit om zoiets neer te zetten hier.. daar gaat het toch niet om?? ik erger me echt en dan ook echt dood om dit soort VIGUREN! ja Viguren!!

    @ goed sorry.. moest me even uiten.. daar gaat het nu idd niet om
    Chris Max.. nee ik kreeg er den bibberen van.. een soort irri door mijn maag.. bleu.
    ik ben blij dat er dit keer mensen mee doen die gewoon goed zijn.. en niet al die uiterlijkheden waar ik ook een keertje van kots! lang leven thé voice thé best!

  • Geplaatst door Daan op 11 december 2011 om 0:22

    De enigste twee die Charly vocaal kunnen uitschakelen zijn Sharon en Guy, dat Charly gaat winnen, is nog helemaal niet zeker.

    • Andrew:
      11 december 2011 om 0:59

      Het is inderdaad nog helemaal niet zeker dat Charly gaat winnen, maar Sharon heeft minder ervaring en zingt minder zuiver dan Charly en Guy heeft minder power in zijn stem. Geloof mij maar dat het een opluchting voor Charly was dat Christopher Max eruit was. Alleen zijn vrouw Tanja Jess zal misschien wat minder blij ermee geweest zijn want die vond Christopher Max namelijk goed.

      • Anoniem:
        11 december 2011 om 7:13

        Je moet niet alleen naar de zuiverheid en de ervaring kijken. Je moet voornamelijk kijken naar wat geschikt is voor de Nederlandse markt. Dit is ook de manier waarop de coaches beredeneren. Je wilt immers iemand afleveren die succesvol kan zijn in zijn/haar muziekstyle. Sharon heeft daarmee de minste kans, goed zangeres, alleen is het stemgeluid gelinkt aan Beyonce (wat niet werkt voor een Nederlandse artiest), haar platen worden daardoor waarschijnlijk niet opgepikt (vrijwel geen één andere kannidaat van een talentshow in Nederland met een Beyonce sound heeft succes gehad).
        Guy en Charlie hebben daarmee het meest unieke stemgeluid, ook Bart heeft laten zien dat hij een uniek geluid heeft (weet alleen niet als het binnen de Nederlandse markt past).
        Het draait dus niet alleen om wie zo goed kan zingen of de beste act heeft. Het gaat er puur en alleen om, heeft jou stem en muziekstyle een kans op de Nederlandse markt. Daar hebben de juryleden op geselecteerd. Dit integenstelling tot andere talentenshows, waarop uiterlijk-techniek-presentatie gelet wordt (waardoor vaker algemene stemgeluiden geselecteerd worden die wel goed zijn maar niet uniek). Daarom is het bij The Voice meer divers.

        • Andrew:
          11 december 2011 om 8:40

          Ik let ook niet alleen op zuiverheid en ervaring hoor, want dan had je Ben Saunders vorig seizoen ook wel af kunnen schrijven. Iedereen maakt fouten, maar heeft iemand een stem die eigen genoeg is? Dat was juist bij die Christopher Max het geval, die mij met bepaalde dingen heel erg deed denken aan Ben Saunders. Ook Sacha van Beek had trouwens best een goede eigen timing. Verder denk ik dat Charly Luske juist door zijn ervaring eventuele minder gezongen stukken kan compenseren en de vraag is of Sharon kan blijven presteren onder alsmaar groter wordende druk en ook andere stijlen aan kan.

          • Andrew:
            11 december 2011 om 8:42

            Die Bart Brandjes is er eentje om in de gaten te houden want die glipt straks gewoon langszij de (halve) finale in met zijn muzikaliteit. Veel mensen hebben niet in de gaten hoe muzikaal hij daadwerkelijk is denk ik. TVOH begon dit jaar met kandidaten die over het algemeen een hoger niveau hadden dan die van vorig jaar en dat is logisch. Toch zie je dat een aantal van de meest getalenteerde zangers/zangeressen er al vroeg uitliggen doordat het meer een populariteitsverkiezing is geworden. Waar ik bang voor ben is dat de finale tussen Paul Turner en Guy zal gaan omdat die de hoogste aaibaarheidsfactor hebben en dat zou eigenlijk niet mee moeten spelen. Toch doet dat het wel.

          • Anoniem:
            12 december 2011 om 2:31

            Bart is ontzettend goed. Helaas is het publiek wat kijkt vrij jong (gemiddeld wel ouder dan bij andere talentenshows), daardoor is de kans dat Bart doorkomt vrij klein. Daarnaast zie je in deze show en de vorige dat favorieten altijd beter uit de strijd komen dan underdogs. Wanneer ben je een favoriet? Als de coaches je vanaf de audities aanbidden :P . Ben Saunders was ook zeker vocaal niet het sterkste, maar nam de favoriete rol mee, waardoor al snel duidelijk was wie ging winnen. Nederland luistert vooral naar wat de coaches zeggen over de kandidaten (niet elke Nederlander heeft een muzikale achtergrond). Dat maakt of breekt je dus. Als je al vanaf het begin favoriet bent, draag je een hype met je mee. Dit vergroot meteen ook je kans. Mensen met een hype in dit seizoen zijn Guy en Charlie.

  • Geplaatst door Wausje op 11 december 2011 om 2:44

    Ongeacht of iemand een perfomance kan neerzetten of niet, er zitten veelste veel buitenlanders in! Het is de voice of HOLLAND, dus ik vind het niet meer dan terecht dat een Christopher Max en Sacha van Beek eruit liggen.

    • Tamara:
      11 december 2011 om 5:19

      Deze mensen wonen gewoon in Nederland, je schrijft het is de voice van HOLLAND, ja iid de VOICE of holland!

      • Andrew:
        11 december 2011 om 9:38

        Bovendien een wel heel domme opmerking van Wausje want zoals iedereen weet is Holland natuurlijk geen Nederland maar slechts een klein gedeelte van Nederland dus de meeste deelnemers komen sowieso niet uit Holland!

  • Geplaatst door Anoniem op 11 december 2011 om 6:22

    Ja inderdaad. Zoals hier al veel genoemd wordt, is Christopher Max (Khris McDaniels) echt geen kleine jonge die te veel overdrijft. Hij heeft in de jaren ’90 grote succes behaald. Zo heeft hij samen met één van de grootste Amerikaanse producers samengewerkt David Foster (16 Grammy awards, 47 nominations, Whitney Houston, Michael Jackson, Prince, Bryan Adams, Celine Dion, Gloria Estefan, Mariah Carrey) waarvoor hij liedjes schreef.
    Christopher Max maakte muziek voor Hollywood films, artiesten (zoals Diana Ross). Hij komt eigenlijk maar heel bescheiden over in The Voice, als je weet wat hij werkelijk allemaal gedaan heeft.

    Christopher heeft altijd in de schaduw gestaan van zijn vader, die een grote Amerikaanse artiest was ‘Gene McDaniels’ (in Nederland minder bekend). Dit heeft dan ook gelijk deuren voor hem geopend waardoor hij met de top van de Amerikaanse muziek industrie mee kon spelen, of zelf voor hun schrijven.

    Het is echt geen slechte zanger. Als je werk hoort (http://www.fozfan.com/?p=2489) van hem uit de jaren ’90. Dat is echt steen goed, en geproduceerd Nile Rodgers/David Foster. Jammer dat hij nu dan veel slechter klinkt, en muziek keuze ook niet altijd even fraai is.

    • Andrew:
      11 december 2011 om 9:22

      Bijna vergeten: de soundtrack van de film The Secret Of My Success (met Michael J. Fox en Helen Slater) met daarop 2 songs die geschreven zijn door Christopher Max en eentje zelfs gezongen door Pat Benatar (bekend van de wereldhit Love Is A Battlefield). Het gekke is dat als Christopher Max terug zou gaan naar de Verenigde Staten zou hij zo weer aan de slag kunnen op basis van zijn huidige kwaliteiten en zijn prestaties uit het verleden. Iets waar elke Nederlandse artiest/tekstschrijver/componist alleen maar van kan dromen. Maar hier in Nederland heeft zijn verleden alleen maar tegen hem gewerkt en is er alles aan gedaan om hem een kopje kleiner te maken. Het enige wat Christopher Max wilde was een nieuwe start in Nederland vanwege zijn kinderen hier en als ultieme eerbetoon aan zijn in juli overleden vader, maar het werd hem allemaal niet gegund. Jammer dat het in dit land altijd zo moet gaan.

  • Geplaatst door Cynthia op 11 december 2011 om 15:06

    Andrew:
    11 december 2011 om 0:59

    Het is inderdaad nog helemaal niet zeker dat Charly gaat winnen, maar Sharon heeft minder ervaring en zingt minder zuiver dan Charly en Guy heeft minder power in zijn stem. Geloof mij maar dat het een opluchting voor Charly was dat Christopher Max eruit was. Alleen zijn vrouw Tanja Jess zal misschien wat minder blij ermee geweest zijn want die vond Christopher Max namelijk goed.

    Andrew je schreef dat Sharon minder ervaring heeft….dan vergis jij je…ze heeft samen met Nora Dalal een tijdje opgetreden in het buitenland met de groep Raffish…zoek’t maar op

    • Andrew:
      11 december 2011 om 16:17

      Ja, die groep ken ik wel want een meisje die ik kende heeft toen een nummer van hun gecoverd (Let’s Go).
      Raffish duurde dacht ik iets langer dan een jaar of anderhalf dus dat kun je natuurlijk niet vergelijken met Charly Luske zijn carriere en ervaring!

  • Geplaatst door Tamara op 11 december 2011 om 16:49
    • Tamara:
      11 december 2011 om 16:51

      Fotos Christopher met oa Lenny Kravits in zn jeugd….Staan op hyves en hij heeft ze er vandaag pas opgezet omdat hij er toch al uit is….

      • Ellen:
        11 december 2011 om 21:06

        Kijk nog eens goed naar de datum waarop die geplaatst zijn ;-)

        • Tamara:
          11 december 2011 om 21:52

          klopt..maar stonden er tijdens zijn deelname niet op! (heb hem al lang op hyves en kreeg gisteren een automatisch berichtje van hyves dat er nieuwe fotos waren geplaatst op zijn hyves. en dat waren deze. Deze fotos zal hij wel niet openbaar hebben gezet! Smily

          • Tamara:
            11 december 2011 om 21:53

            smiley

          • Ellen:
            12 december 2011 om 12:07

            Haha gek, ik heb ze een paar maanden geleden toch echt al zien staan op z’n hyves… :D

        • Anoniem:
          12 december 2011 om 2:22

          Was overigens geen geheim dat hij Lenny Kravitz al kende vanaf zijn jeugd. Hij heeft hier over verteld tijdens ‘The Voice backstage’. Vondt het vreemd dat Roel net deed of hij dit niet wist. Maar misschien kijkt Roel zelf nooit afleveringen terug.

          Zelf denk ik ook dat er een opzetje achter het hele gebeuren zit. Ik denk namelijk dat Christopher door de productie van TVOH overgehaald is om iets te regelen om Lenny naar Nederland te halen. Zo werkt dat gewoonlijk in de TV wereld. Uiteraard spreek je daar niet over tijdens uitzendingen. Anders is het wel heel toevallig dat net Lenny Kravitz (goede vriend van Christopher) naar Nederland komt voor TVOH op het moment dat CM meedoet. Misschien heeft Lenny zelf wel aangeboden om te komen, nadat hij wist dat Christopher mee zou doen. Wie weet.

          • Tamara:
            12 december 2011 om 8:26

            Ja misschien wel….als hij dan slim was geweest had hij gezegd dat Lenny pas 13 januari kon komen (volgens mij is dan de finale!

        • Tamara:
          12 december 2011 om 12:51

          Kan maar ze zijn er op zeker af geweest

          • Andrew:
            12 december 2011 om 13:46

            klik anders even op mijn naam voor een leuke foto van Christopher Max;)

  • Geplaatst door Cynthia op 12 december 2011 om 14:47

    wij worden gewoon voor de gek gehouden……tvoh weet allang wie er gaat winnen….dat bellen of smsen klopt voor geen meter…dat is een grote boeverij….ik weet zeker dat C.M meer stemmen heeft gekregen dan een michelle of Guy….sorry voor Guy maar die jongen heeft helemaal geen uitstraling…dat kan je van C.M niet zeggen…heel veel vrouwen collega’s van mij waren helemaal idolaat van Chris…en waren ook van plan om op hem te stemmen….dus duh

    • Ellen:
      12 december 2011 om 20:11

      Het is natuurlijk ook ‘aantrekkelijker’ om Guy en Paul er in te laten zitten. Zij zijn nu eenmaal favorieten en hebben sowieso veel mensen achter hun staan (check hun twitter followers maar eens). Je merkt wel dat ze een hele andere doelgroep hebben dan bijv Christopher.

      Ik denk als Christopher wat meer publiciteit gekregen had (in plaats van al dat negatieve), hij ook meer mensen achter zich had kunnen krijgen. Mensen als Guy en Paul hebben gewoon zo’n hoge “aaibaarheidsfactor” en duiken gewoon telkens overal op.

      Erg jammer… maarja, zo daar draait het bij die talentenjachten toch vaak om…

      Misschien een beetje unrelated, maar weet iemand wie die jongen was die tijdens de auditie en battle backstage stond te kijken? Is dat Christophers zoon? Vroeg het me gewoon af :-)

  • Geplaatst door Manou op 13 december 2011 om 0:07

    Onvoorstelbaar dat ze zo iemand eruit gooien. Ik had me de weken ervoor al zo geërgerd aan dat kleineren. Alle spontaniteit van Christopher Max werd de grond in getrapt. Die opmerking over die microfoon was helemaal schandalig en denigrerend. Hij zat al op zijn knieën dus van hoe hoog viel die microfoon nu eigenlijk. Dat ding zal er echt wel op gebouwd zijn en wel vaker vallen. Het kan bijna niet anders dan dat er heel veel op hem gestemd is. Zelfs ik had gestemd wat ik bijna nooit doe. Zonder Christopher Max is de Voice veel minder leuk. De uitstraling die deze man heeft komt zelden voor.

    • Anoniem:
      13 december 2011 om 7:35

      Sorry Manou, maar de microfoons zijn er niet op gebouwd om te vallen. Bij een val kan je in de meeste gevallen de microfoon afschrijven. Vooral de duurdere microfoons (voor zang) zijn erg gevoelig. Maar goed elk duur muziek instrument is erg kwetsbaar en dus niet bedoelt om te laten vallen.
      Dat is dan ook juist waarom muzikanten (coaches) zo’n opmerking maken, omdat ze weten hoe kwetsbaar het is ;) .

      • Andrew:
        13 december 2011 om 16:40

        Die opmerking van Roel was gewoon moeilijk doen om niets, zeker omdat die microfoon nog helemaal in orde was.
        Als hij er echt zo mee zat had hij Christopher Max ook gewoon backstage apart kunnen nemen om hem dat te vertellen als goede tip.
        Maar Roel leek elke gelegenheid aan te grijpen om hem publiekelijk terecht te wijzen als een klein kind.
        Ook nu zette hij zijn eigen pupil weer voor paal om helemaal niets.
        De meeste microfoons overleven een val namelijk wel hoor.
        Mijn Shure microfoons hadden anders al heel lang geleden stuk moeten zijn.
        Wil natuurlijk niet zeggen dat je ze vanuit je appartment naar beneden kunt gooien, maar ze kunnen best wel wat hebben.
        Voorbeelden genoeg: Nirvana live, Guns-N-Roses live, Lenny Kravitz live, Christopher Max live :p

        • Andrew:
          13 december 2011 om 16:44

          Ik denk dat het probleem eerder was dat Roel niet goed kon omgaan met iemand die niet automatisch tegen hem opkeek en alles klakkeloos aan nam zoals de meeste beginners/amateurs die geen tot weinig grote buhne ervaring hebben.
          Christopher Max kon hij dat allemaal niet leren want die wist het al en nog veel meer en beter ook.
          Daarom had Roel zijn insteek moeten veranderen in plaats van maar die jongen onder de duim proberen te krijgen om zelf groter over te komen.
          Daaraan kon je zien dat Roel zelf niet ervaren genoeg was om met dat soort situaties om te gaan.
          Natuurlijk zat zijn eigen ego hem daarbij ook flink in de weg.
          Angela had dat veel beter gekund met haar ervaring mede omdat zij zichzelf niet steeds op de voorgrond plaatst als coach.
          Zij probeert zichzelf niet steeds zo belachelijk overdreven te bewijzen en dat is wat een coach ook nodig heeft.

  • Geplaatst door bluemoon op 13 december 2011 om 17:24

    Ik weet niet wie dit item heeft geschreven,maar dan ben je wel erg dom om het het beste tv schow programma te noemen,ik denk dat jullie niet weten wat er vorig jaar allemaal heeft gespeeld,ja er zijn toen door de coaches vieze spelltjes gespeeld dan had degene dit dit item heeft geschreven toch wel iets beter op moeten letten,want het gaat er in de voice,onterecht,gemeen en vals aan toe,ik ben het met de andere eens,Christopher was zo goed en zelfverzekerd dat hij eruit geknikkerd moest worden,nu wil ik degene die dit heeft geschreven nog eens horen of dit het beste show programma aller tijden is!!
    dAT coaches zich om laten kopen voor concerten,en dat niet alleen,Angela Groothuizen is ook een feeks,wat die niet allemaal heeft gedaan,en daar moeten wij trots op zijn,nou dacht het niet.

  • Geplaatst door rudy op 15 december 2011 om 14:11

    Natuurlijk heeft Christopher Max aan de telegraaf laten weten dat hij zichzelf niet arrogant vindt. hij daagt zelfs mensen uit te bewijzen dat hij wel arrogant is en wil daar dan ook geld op inzetten. Dit bewijst voor mij hoe zielig het persoontje Christopher Max is. Ik persoonlijk hoop dat iemand als hij niet meer wordt toegelaten tot een talentenjacht hier in Nederland, en persoonlijk heb ik meer met talenten die zelf niet doorhebben hoe fantastisch ze eigenlijk kunnen zingen. Gelukkig staan er in de finale altijd talenten die zichzelf ontwikkeld hebben en daar trots op zijn en geen zangers die denken dat ze fantastisch zijn en daardoor de behoefte niet hebben om te willen oefenen. Ik kijk uit naar de finale!

    • Tamara:
      16 december 2011 om 8:19

      denken dat ze fantastich zijn??? Dat is hij ook, zijn begin is in ieder geval gemaakt, in 2012 zal hij het podium op Pinkpop al betreden, denk dat je van hem nog meer gaat horen dan van al de kandidaten die nog in de race zitten! Maar in je berichtje geef je eigenlijk al aan dat de overige kandidaten zich nog moeten ontwikkelen en Christopher Max die fase allang voorbij is! Dus…

    • kampie:
      6 januari 2012 om 14:34

      beste rudy, wens je nog veel plezier met deze van begin to eind gemanipuleerde show. Kan er als insider 100 voorbeelden van geven maar wil je het plezier tot de finale niet ontnemen.Hoe kun jij nu oordelen of christopher arrogant is? Ken je hem? Heb je hem weleens ontmoet? Walg van die bekrompen nederlandse vooroordelen zoals jij die graag tentoonspreidt hier.Dat Christopher eruit moest, links of rechtsom, is je blijkbaar ontgaan. Als je goed had opgelet tijdens Real live, boulevard en de show zelf had je die conclusie zelf ook wel kunnen. De voorbeelden achter de schermen moet ik helaas voor mezelf houden.

  • Geplaatst door Andrew op 15 december 2011 om 17:34

    Het is eerder triest dat iemand als Christopher Max eerst zo neergezet wordt in de Nederlandse media en als hij zich vervolgens wilt verdedigen tegen de ontstane verkeerde beeldvorming hij ook nog eens door persoontjes als Rudy voor zielig versleten wordt.
    Dit bedoel ik dus met mensen onnodig de vernieling in helpen.
    Met dank aan Roel van Velzen.

  • Geplaatst door Manou op 15 december 2011 om 22:47

    Wat een agressie tegenover Christopher Max van deze Rudy die blijkbaar een insider is die weet hoe het er aan toe gaat. Je kunt wel oefenen tot je er bij neervalt Rudy, maar je hebt het of je hebt het niet en Christopher heeft het. Bij The King of Pop waren er ook altijd mensen bij wie dergelijke negatieve gevoelens loskwamen. Ze mogen straks blij zijn als ze in het voorprogramma mogen staan van Christopher Max. Over meedoen aan andere talentenjachten, nou hij zou het niet eens meer moeten willen en Nederland is denk ik te klein zodat hij zich misschien beter op Duitsland kan richten. Ik belicht liever de positieve kanten van mensen en hoewel ik geen goed woord over heb voor de manier waarop Van Velzen CM heeft behandeld moet ik ook zeggen dat hij over het algemeen wel sympathiek over komt.
    Over de andere coaches: Sinds de serie The American Dream, die overigens van begin tot eind fantastisch was en zo goed gemaakt, weet ik dat Nick en Simon prachtige stemmen hebben en beide even leuk zijn. Het is alweer een poosje terug, maar waarom denken types als mevrouw Groothuizen toch altijd dat ze zich opmerkingen kunnen permitteren als: “dat irritante kleine mannetje daar” hetgeen volkomen ongepast was. Het speelt geen enkele rol of men daar kort, lang of dik zit te zijn want dan kun je wel aan de gang blijven met zogenaamd grappige opmerkingen maken. Tot slot nog over dat er te veel buitenlanders in de show zaten, die naar ik meen wel allemaal hier wonen en werken. Moeten we nu plotseling voor The Voice wel allemaal uit de boerenkool voortgekomen zijn?

    • Tamara:
      16 december 2011 om 19:46

      Ja inderdaad dat heb je mooi gezegd…uit de boerenkool! De mindere blijven over omdat de coaches erboven willen blijven staan! Kunnen bazen slecht tegen als de “werknemers” beter zijn dan hun zelf! Eigenlijk een groot compliment voor Christopher dat de coaches (roel van Velzen) hem zo negatief hebben(heeft)neergezet! Mogen nog niet in zijn schaduw staan!

  • Geplaatst door SHIZZLE op 18 december 2011 om 16:51

    Dat Christopher en Ivanildo als eerste eruit lagen vond ik wel terecht. Ivanildo was een grijze muis die niet opviel en Christopher was niet top qua zang. Maar dat Sacha eruit lag sloeg natuurlijk helemaal nergens op. Zij had het meest een eigen geluid en is verschrikkelijk muzikaal!! Dan had ik liever ’13 in een dozijn’ Wouter zien gaan… En wat betreft Nora vond ik ook niet terecht, in plaats van haar had wat mij betreft Bart moeten gaan. Die vond ik gewoon te saai…

  • Geplaatst door SHIZZLE op 18 december 2011 om 16:54

    Toen mijn favoriet Joan uit seizoen 1 moest vertrekken, zei Roel dat hij een album met haar ging maken. Nou we zijn nu een jaar verder en nog steeds geen album van Joan! Belofte maakt schult, Roel?!

  • Geplaatst door Manou op 18 december 2011 om 22:36

    Afgelopen vrijdagavond toch nog een (geregisseerd) camerashot van Christopher Max aan het begin van TVOH. Was dat om al de fans van CM erbij te houden en weten ze daar donders goed wat voor een impact zijn appearance heeft gehad? Het was trouwens wel weer een leuk camerashot. Ook leuk gezegd van die schaduw, Tamara en Andrew weet het telkens ook goed te verwoorden. Het zou leuk zijn als Christopher ons commentaar zelf zou lezen.

    • Tamara:
      18 december 2011 om 23:00

      @Manou…dank je voor het compliment..en inderdaad wat ook zo krom is..afgelopen woensdag bij de voice real life..lieten ze nog een stukje zien van hun meeting met Lenny Krravits..daarin zegt Lenny over Christopher tegen Van Velzen dat hij Christopher zo goed vind en dat hij zoveel soul in zijn stem heeft…waarom zenden ze dat pas uit nadat ze hem eruit gewieberd hebben??? Namelijk in de liveshow waarin Christopher nog mee deed lieten ze daar ook al stukjes van zien dus was toen al opgenomen. Maar Nee Christopher mocht niet positief op de kijkers overkomen, ze hebben hem alleen maar negatief neergezet. Vind het erg respectloos! hij was de jongen die alle kandidaten meteen hielp als ze aan het repeteren waren door ze gelijk gaan te begeleiden met zn gitaar..

  • Geplaatst door Pen op 19 december 2011 om 1:21

    Het heet “The VOICE of Holland”, maar dat is alleen tijdens de audities. Daarna wordt het als vanouds een populariteitswedstrijd.
    Wie stemmen er? Meisjes en oma’s. Wie krijgen er dus stemmen? Homo’s (no offense), voorbeeld-meisjes, ideale schoondochters en ‘leuke jongens’!

    Christopher Max was hetero, te oud (49) voor leuke jongen, te mannelijk voor ideale schoondochter en niet geschikt als voorbeeldmeisje. Daarbij haten de meeste Nederlanders het als iemand iets kan wat ze zelf niet kunnen, maar haten ze nog méér dat ze daar op gewezen worden. Bijvoorbeeld door Chris’ act, want weten de ‘doe maar gewoon watjes’ veel dat ze juist de aardigste, bescheidenste en behulpzaamste vent hebben weggestuurd die er tussen zat.

    Aangezien Paul in twee groepen valt ( homo’s en ideale schoondochters) zal hij samen met favoriet Charlie in de finale komen. Terecht? Voor een missverkiezing wél.

  • Geplaatst door Pen op 6 januari 2012 om 23:15

    Kijk nog eens goed naar de auditie van CMax. Roel vind hem geweldig! TOT Chris niet naar hem toe komt, maar verwacht dat Roel naar hem komt (zoals Roel vorig jaar bij Ben deed). Vanaf dát moment was de liefde van Roel voor Chris over! Toen kwamen ook direct de lullige opmerkingen over zijn uitstraling. Kijk alle verdere uitzendingen terug met dat beeld in je hoofd en je zult elke keer weer kleine dingetjes zien: fronsjes,opgetrokken wenkbrauwtje hier en daar.

    Chris heeft tVoH verloren toen hij, onbedoeld, Roel beledigde.

  • Geplaatst door jean op 26 januari 2012 om 3:32

    Ik sluit me aan bij Pen! (6 januari 2012 om 23:15 )

    Roel heeft enorm gefaald. Net als de overige juryleden, zoals marco en die volendammertjes. Als je bang voor wat arrogantie bent en het je niet lukt daar doorheen te kijken, zegt dat meer over jezelf.

Geef een reactie