Wetgeving trekt Heineken-stekker uit 6Pack

In een tijd waarin jongeren steeds minder bier drinken, zocht Heineken naarstig naar manieren om deze doelgroep toch te bereiken. De oplossing werd gevonden in 6Pack, het programma dat SBS jarenlang ‘s nachts uitzond. Een groep jongeren kreeg de vrije hand in het maken van ondeugende items, Heineken financierde het en maakte reclame om het programma heen. Maar nu 6Pack naar MTV is verhuisd, moet Heineken noodgedwongen zijn stekker uit het initiatief trekken. Het meerderheidsbelang is overgedragen aan Spits, dat weer deel uitmaakt van de Telegraaf Media Groep.
MTV zendt 6Pack op primetime uit, half negen ‘s avonds. Aangezien er dan veel jongeren kijken die de leeftijd van 18 nog niet hebben bereikt, mag Heineken geen reclame maken. En dan heeft het ook weinig zin voor de brouwer om geld te stoppen in het project. Het vrijgekomen budget zal opgaan aan andere projecten, zoals het online hiphopmagazine State.

6Pack blijft dus behouden, en dat is mooi. Uit de kweekvijver van het programma kwamen al Sophie Hilbrand, Chris Silos en Valerio Zeno bovendrijven.

Ondertussen jaagt de Telegraaf Media Groep op alles dat jong is. Het mediaconcern verwierf eerder al een belang in weblog Geenstijl en puzzelmaker Keesing.

Zie ook:
- ‘Nieuw’ talent in de kweekvijver van TMF

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>