Tuvalu koopt rechten plussize fashion-show Curvy Supermodel

Al meer dan tien jaar is Holland’s Next Topmodel op de buis en al bijna net zo lang is er discussie voerde magerte van de deelnemende meisjes. Wereldwijd is het plus-size model steeds meer in trek en dus kan een tv-talentenjacht niet uitblijven. Het Israëlische productiehuis Armoza Formats heeft Curvy Supermodel bedacht, en de rechten voor de Nederlandse markt zijn door Tuvalu aangekocht.

Wat dit betekent? Tuvalu ziet mogelijkheden voor het format in Nederland en verzekert zich van het recht om dit programma in Nederland te mogen maken. Het bedrijf kan nu de boer op naar bijvoorbeeld RTL, SBS of een kleinere partij als TLC of MTV Networks.

Curvy Supermodel is afgelopen oktober groots gelanceerd op de Mipcom, de internationale tv-beurs in Cannes. Het programma leert de meisjes niet alleen goed poseren of over een catwalk lopen, maar wil ook een doorbraak forceren in de modewereld. En wapent de kandidaten hoe zij de kritiek die zij mogelijk zullen krijgen op hun rondingen kunnen pareren. In Duitsland heeft RTL het programma uitgezonden en een tweede seizoen is in de maak. Verder zijn de rechten al verkocht aan Brazilië, Spanje, Frankrijk en Polen.

Bekijk de promo voor de Duitse Curvy Supermodel:

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>