Engeland verbant Crazy Frog naar avonduren. Nu Nederland nog

Ringtone-reclames liggen steeds meer onder vuur. Zappen.blog.nl berichtte eerder al dat Duitse muziekzenders de kuikens en kikkers al willen verbannen. Nu is bekend geworden dat de Britse Reclame Code Commissie ingrijpt: Crazy Frog mag niet voor negen uur ‘s avonds op de buis.

Reden is dat steeds meer jongeren onder de 18 jaar hun telefoonrekening niet meer kunnen betalen, als direct gevolg van de reclames. Wie namelijk een ringtone bestelt, zit vaak meteen vast aan een duur abonnement. Het is daarnaast moeilijk om aan de reclame te ontkomen; moederbedrijf Jamster zond vorige maand 40.000 commercials uit. Jamster verdedigt zich door te zeggen dat het bedrijf zich op mensen tussen de 18 en 49 jaar richt.

Met de internationale kritiek op ringtone-reclames lijkt het een kwestie van tijd voordat Crazy Frog ook in Nederland wordt aangepakt.

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>