Een uur lang vrijwillig naar gehate reclame kijken

Vraag elk willekeurig persoon naar zijn grootste ergernis bij televisie kijken, en deze zal 99 van de 100 keer zeggen: reclame. Wat ik dan ook niet goed begrijp, is hoe een verkiezing als de Gouden Loeki zo kan leven onder de bevolking. Het is mij de afgelopen week al een aantal keer gevraagd: ‘Wie moet er winnen, vind jij?’ En ik antwoord steevast: ‘Niemand!’ Waarom zou ik immers een prijs willen toekennen aan iets dat ik bijkans wegzap?
Natuurlijk snap ik wel dat de reclamemakers deze prijs toejuichen. Elke branche overlaadt zichzelf het liefst met prijzen, van mij mogen ze ook. En natuurlijk moet creativiteit en lucrativiteit beloond worden. Daarover zul je mij echt niet horen klagen.

‘Maar is er dan geen enkele reclame die je waardeert?’, is vaak het weerwoord bij mijn negatieve antwoord. Ik zou het zo snel echt niet weten. De winnaar van vorig jaar, het gezin dat een liedje uit The Lion King zingt terwijl er een leeuw op hun dak zit, kon mij bijvoorbeeld 0,0 bekoren. Ja, ooit was die reclame van Rolo wel leuk. Maar na het winnen van de Loeki is die tot in den treure herhaald, waardoor de lol er toch echt wel snel vanaf was.

Ik vrees dat kijkers van het Gouden Loeki evenement vanavond overladen worden met commercials. Als zij daar van genieten, prima. Maar degene die mij kan uitleggen, waarom mensen een uur lang vrijwillig commercials gaan kijken die normaalgesproken weggezapt en vervloekt worden, krijgt mijn eeuwige dank.

Gouden Loeki, 20.30 uur, Tros

Zie ook:
- De ‘kinderporno’ van Scarlet versus Liga’s koekje erbij?

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>