De Ice Age-spam op RTL

De beeldbuis van RTL is de afgelopen tijd ‘vervuild’ door schermvullende reclame-uitingen voor de film Ice Age 2. En dan niet alleen tijdens de daarvoor bestemde reclameblokken, maar ook dwars door programma’s heen. Niet eenmalig, maar tientallen keren. Blijkbaar denkt de producent dat kijkers van RTL zich erg aangetrokken voelen tot de film, want dit grapje moet de filmmaatschappij honderdduizenden euro’s hebben gekost.
Het is des te opvallender omdat eigenlijk geen andere sponsor zich zo nadrukkelijk laat zien op RTL. Hoogstens Rexona, dat op het finalemoment van elke uitzending door het beeld heen sprayde. Maar verder laten sponsors zich alleen zien aan het begin of einde van een programma, that’s it.

Anyway, vanavond gaat de Ice Age-spam nog even verder. Na het vertonen van de eerste film volgt een making of van deel 2: the Meltdown. Voor wie er zin in heeft. En behoefte, na al die reclame-uitingen.

Ice Age, 20.30 uur, RTL 5
Ice Age 2 the making of, 16.00 uur, RTL 4 of 23.40 uur, RTL 5

Zie ook:
- Animatie: Nieuwe Ice Age 2 trailer
- Animatie: Nu te zien: tv-commercials voor Ice Age 2
- Animatie: Nieuwe Ice Age 2 poster (met Scrat!)

5 Reacties // Reageer

5 thoughts on “De Ice Age-spam op RTL

  1. Joost

    Split-screen advertising heet dat, reclame door programma’s heen. Hele slimme techniek die in Nederland alleen door RTL mag worden gebruikt, ik denk dat de andere stations dat wel erg betreuren. 80% van de Nederlanders let namelijk niet op de reclameblokken en de split-screen commercials zijn gewoon nauwelijks te missen.

      /   Reply  / 
  2. Jordy ||

    Je weet weer aardig te overdrijven, Herman :P Als je goed kijkt laten overal sponsors zich zien. Zo heb je de Yogi-flesjes en Nescafé-automaten in Baantjer die iedere minuut wel voorbij komen. En bij Life&Cooking staan de Bertolli boterpakjes en flessen duidelijk op het kook-aanrecht. Campinglife wordt altijd op een Vacansoleil-camping opgenomen, waar je de mooie huisjes ook duidelijk ziet en bepaalde soort caravans en tenten worden ook aangeraden (vaak van hetzelfde merk). enz…
    Honderdduizenden euro’s is natuurlijk ook weer overdreven. Misschien is het wel een cadeautje omdat Daphne Bunskoek de mammoet inspreekt ;-)

      /   Reply  / 
  3. Thomas

    Honderdduizenden is zeker niet overdreven. Om je naam te bundelen aan een programma kost al gauw 150.000 euro. Dit zal zeker weten nog heel wat meer centjes gekost hebben.

      /   Reply  / 
  4. Herman

    De sluikreclame in GTST voor Royal Club, Yakult en Pringles is me zeker niet ontgaan. Evenmin als de Blueband finesse in Life & Cooking en al die andere producten die RTL-sterren ‘toevallig’ gebruiken. Maar die sponsoring is veel minder hinderlijk dan een schermvullende ice age-reclame. en juist die hinder moeten de adverteerders royaal voor betalen. hoeveel exact weet ik niet, ik werk niet op de reclame-afdeling daar, maar het zal ongetwijfeld meer zijn dan 100.000 euro. ten slotte worden we al minstens een maand gespamd met die film

      /   Reply  / 
  5. Thomas

    Ga maar uit van minimaal 5 ton of iets in die richting. Non spot is peperdure reclame. Wel een stuk efficienter dan spot, maar of de kijker erop zit te wachten ?

    Al is non-spot natuurlijk wel de toekomst van advertising. Daar is geen twijfel over mogelijk.

      /   Reply  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>