En de Gouden Loeki gaat natuurlijk naar Goeiemoggel

Het einde van het jaar is nabij en dat betekent terugblikken met jaaroverzichten en prijsuitreikingen. Vanavond is het de beurt aan de reclamemakers met hun Gouden Loeki. Het lijkt me een gelopen race, want het moet wel heel raar lopen wil KPN de award mislopen voor de Goeiemoggel-commercial.

Zelf ben ik nog altijd geen liefhebber van reclame-onderbrekingen. Heerlijk, zo'n HD-recorder, waarmee je de commerciële uitingen in nog geen halve minuut vakkundig kan doorspoelen. (Uitgesteld) tv kijken was nog nooit zo leuk!

Maar ik kijk niet alles via de HDD-recorder, veel kijk ik ook 'live' en dan ontkom je niet aan reclame. En de Goeiemoggel-commercial is natuurlijk hilarisch. Bovendien: hoe lang is het geleden dat een commercial zo gretig werd overgenomen door het publiek? Volgens mij voor het laatst bij de Wuppies van Albert Heijn.

Bij deze feliciteer ik alvast KPN. Oja, kom volgende week zeker terug op Zappen, want tussen Kerst en Oud & Nieuw doen we hier ook een beetje aan oudejaarsberichtgeving. Al zal Zappen niet zo zeer terugblikken, maar vooruitkijken naar wat 2008 gaat brengen.

Zie ook:
- Reclamewereld.blog.nl met alles over reclames
- Een uur lang vrijwillig naar gehate reclame kijken

3 Reacties // Reageer

3 thoughts on “En de Gouden Loeki gaat natuurlijk naar Goeiemoggel

  1. Brian

    Verschrikkelijke reclame, maar iets voor de Loden Loeki. Ik heb gestemt op de reclame van Andy, die Gooische Vrouwen parodie.

    En het is trouwens een HDD-recorder, HD-recoder slaat op High Definition.

      /   Reply  / 
  2. //DESH\\ - Watser.nl

    Op de radio hoor je nu ook al iedereen goeiemoggel zeggen!

      /   Reply  / 
  3. Michael

    Leuk dat onze reclame criticus eindelijk een keertje enthousiast wordt over een commercial, it makes my day (:-). Los daarvan: je feliciteert terecht KPN, Herman, maar, uh, de makers mogen ook wel eens even worden genoemd, vind je niet? Lof voor reclamebureau N=5 in Amsterdam, wát een reclame voor reclame!
    En, geef toe, Herman, commercials als Andy/Gooische Vrouwen en Unox/Jan Vayne doen je toch evenmin grijpen naar je digitale recorder of HDD… Tenzij je naar de WC moet, natuurlijk, of een pilske halen.

      /   Reply  / 

Laat een reactie achter bij Michael Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>