Reclame-experiment SBS gestaakt

Goed nieuws voor de kijker van Amerikaanse hitseries: SBS staakt het experiment met meer korte reclameblokjes. Afleveringen van House, The Mentalist en Ghost Whisperer worden voortaan weer gewoon door twee blokken van een minuut of zes onderbroken.

“Bij alles wat we doen op onze zenders NET 5, SBS 6 en Veronica staat de kijker centraal. Na een week testen hebben we de eerste balans opgemaakt. De kijker heeft zich op dit moment duidelijk uitgesproken dat het onder andere Amerikaanse model van vijf reclameblokken per uur niet wenselijk is en daar luisteren we naar. Dat is de reden dat we de proef volgens dit model nu beëindigen”, aldus directeur Eric van Stade.

Het tv-bedrijf voerde de proef uit bij drie series. Vooral The Mentalist had er onder te lijden. Waar de serie gemiddeld 1,3 miljoen kijkers trekt, keken er gisteren nog maar iets meer dan 1 miljoen liefhebbers.

Zie ook:
- The Mentalist verliest 300 duizend kijkers
- Amerikaanse hitseries met Amerikaanse reclameblokken bij SBS en Net 5

12 Reacties // Reageer

12 thoughts on “Reclame-experiment SBS gestaakt

  1. Tom

    YAY! Gelukkig!

    En wat een gelul! Het waren godverdomme wel 7 to 8 reclame blokken per 5 minuten! Soms was de reclame langer dan de serie!

    Gister had je 4 minutes reclame en 3 minuten the Mentalist!

      /   Reply  / 
  2. Flakin

    Oh gelukkig! Ok vond het eigenlijk niet zo erg storend, maar het is toch beter om een lange reclame in te stellen. SBS jullie zijn weer goed bezig!

      /   Reply  / 
    1. XNEWZ: 2

      Met wat precies? Het programmeren van 2x crime en het schuiven van Wie Ben Ik? Ja SBS6 is toppie bezig hoor! Januari is een top maand. Tsja..

        /   Reply  / 
  3. G kuipers van Veen

    Ik vind het geweldig nieuws, en hoop dat we van meerdere reclame verschoond zullen blijven dat is al erg genoeg!!!!!!!!!

      /   Reply  / 
  4. Mart

    Heb het idee dat ze bij sbs een beetje in paniek aan het raken zijn. Wat daar de laatste dagen allemaal gebeurt is onvoorstelbaar. Ze hadden gewoon hun lijn moeten doorzetten al dit geschuif van programma’s en dan 1 x het reclame experiment lijkt me niet zo geslaagd.

      /   Reply  / 
  5. Samantha

    ik zat de Ghost Whisperer the kijken
    en opeens was het afgelopen ik schakel weg
    en toen na 4minuten had uk weer een heel stuk gemist , toen weer reclamen en toen werd ik echt gek … ik kijk drm ook bijna nooi Opra enzo
    zo dom zoveel reclamen xx

      /   Reply  / 
  6. mike

    Mart, wat zit je nou te bazelen? RTL is in paniek, het programma Battle of the Stars is hun nieuwe flop. En niet te vergeten Char die de helft van de kijkers verloren is.

      /   Reply  / 
  7. Chiel

    “ik kijk drm ook bijna nooi Opra enzo”

    Oprah heeft dat helemaal niet in Nederland.

    En die dingen die SBS is alleen maar slim, helemaal niet in paniek. Wie ben ik en De hoofdprijs zulleen alleen maar meer scoren. De hele week zit SBS rond het miljoen van 20.30 – 23.30. En RTL (als je het zonodig moet vergelijken)zit daar vaak onder…

      /   Reply  / 
  8. Noah.

    Hahahahaha.

    Je kunt SBS eigenlijk ook alleen maar uitlachen in deze kwestie.

    Welk tv-genie heeft dit ‘experiment’ überhaupt bedacht?

    Als je op dit idee zou komen, en het vervolgens op papier zou willen uitschrijven, zou je het idee aan het eind van de zin al weer willen doorstrepen, omdat een normaal functionerend brein in DIE korte tijd al door heeft dat dit in Nederland anno 2009 een ondenkbaar en onhaalbaar plan is.

    Blijkbaar wordt er bij SBS6 niet verder doorgedacht. ;-)

      /   Reply  / 
  9. Marcel

    Wat doet iedereen hier toch kinderachtig.
    Zonder reclame zouden er überhaupt geen RTL- of SBS-zenders of andere commerciële tv-stations hebben bestaan en zouden we al deze series hebben moeten missen. Als wij, kijkers, niet zo vaak zouden wegzappen tijdens reclameblokken, zouden dit soort experimenten en de Amerikaanse manier van commercial breaks inplannen helemaal niet nodig zijn geweest. In Amerika blijkt het te werken, dus waarom hier niet?

    Grow up en toon een beetje dankbaarheid naar de tv-stations en hun adverteerders; reclame kijken kan heus geen kwaad…

      /   Reply  / 
  10. Noah.

    Right, het ligt allemaal aan de stoute tv-kijkers. ;-)

      /   Reply  / 
  11. Martijn

    Ach, het maakt niets uit. Gewoon de uitzending met de recorder live opnemen en 20 minuten later gaan afspelen zodat je de reclames snel kan doorspoelen. Probleem opgelost, kan het iedereen aanraden :-)

      /   Reply  / 

Laat een reactie achter bij G kuipers van Veen Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>