Rubriek: Reclame

Nieuws omtrent reclame

Net 5 maakt tweede Nederlandse Masterchef

Masterchef keert terug bij Net 5. Sinds gisteren loopt er een kandidatenoproep voor het internationaal uitgerolde kookprogramma. Afgelopen najaar mocht Renate Verbaan op de zondagavond Masterchef voor Net 5 uitproberen met matig succes. Masterchef keert nu terug in opnieuw wekelijkse vorm (er werd even aan dagelijks in de vooravond gedacht), onduidelijk is of Renate opnieuw

Lees verder...

RTL meldt product placement bij GTST

Wie deze week Goede Tijden Slechte Tijden heeft gezien, is het vast opgevallen: aan het begin van de uitzending verschijnen er twee p’tjes in de rechterbovenhoek en kort de boodschap ‘Dit programma bevat product placement’. Hoewel de Meerdijkers al sinds jaar en dag met Apple computers werken en bij vlagen massa’s producten van Maitre Paul,

Lees verder...

Mona, Tineke Schouten en Koomen kans op Loden Leeuw

Tros Radar heeft de genomineerden voor de Loden Leeuw bekendgemaakt. Vijf bekende Nederlanders in een reclame maken kans op het beeld voor ‘meest irritante BN’er in een reclame’. Het gaat om Arie Koomen (Mediamarkt), Sven Kramer & Naomi van As (KPN), Tineke Schouten (C1000), Danny de Munk (Mora) en Edwin Evers (Beter Horen). Uit de

Lees verder...

Patrick Lodiers presenteert awardshow Gouden Loeki 2010

De Gouden Loeki krijgt dit jaar opnieuw een andere presentator. Na Reinout Oerlemans, Caroline Tensen en Chantal Janzen is het dit jaar de beurt aan Patrick Lodiers. De BNN’er zal op vrijdag 17 december bekendmaken welke van de vijf tv-reclames door het publiek als favoriet is uitgeroepen. In het verleden is het gebleken dat het

Lees verder...

SBS en NPO beboet voor uitzenden te veel reclame

Het Commissariaat voor de Media (CvdM) heeft de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) en SBS beboet voor het uitzenden van teveel reclame. Beide partijen moeten 117.500 euro betalen. In de Europese wet staat dat er per uur niet meer dan 12 minuten reclame mag worden uitgezonden. Maar dat werd soms met wel 5 tot 6 minuten

Lees verder...

Gamma neemt afscheid van Sjaak en Freek-Willem

Het einde van een tijdperk: de Gamma stopt met zijn reclames rondom Sjaak en Freek-Willem. Bijna 14 jaar lang waren de kibbelende buren het boegbeeld van de bouwmarkt, maar Gamma gaat een nieuwe reclamecampagne voeren. Uiteraard niet voordat er afscheid wordt genomen van Sjaak en Freek. Momenteel zijn er drie verschillende spotjes die het einde

Lees verder...

Run op reclamezendtijd Nederland – Brazilië

Wie wil adverteren in de rust van Nederland – Brazilië, moet er snel bij zijn. Er is een ware run ontstaan op reclamewedstrijd voor de kwartfinale. Ook latere wedstrijden staan volop in de belangstelling van adverteerders. Een spotje in de finale – mits Nederland daar in staat – kost nu al 113.000 euro.

Lees verder...

Ook Ster doet mee aan TV Lab; innovatieve reclames

Netmanager Roek Lips ziet een wensje in vervulling gaan. Bij de tweede editie van TV Lab doet ook de Ster mee met innovatie. Om de pilotprogramma’s van de themaweek heen zullen vernieuwende reclames worden getoond. Lips liet eerder al doorschemeren hier groot voorstander van te zijn om de vernieuwing in die week op Nederland 3

Lees verder...

Spotje in rust WK-finale kost nu al 113.000 euro

Adverteerders zijn druk doende hun budgetten voor het WK Voetbal weg te zetten. Nu al wordt volop gekeken naar reclamezendtijd in de rust van de finale van het WK Voetbal. Een bedrijf dat dan een spotje van 30 seconden wil uitzenden, moet daarvoor 113.000 euro neertellen. Dat werd zaterdag duidelijk in het Vara-programma Alles Draait

Lees verder...

OM dagvaardt Alberto Stegeman

Zal Alberto Stegeman er al aan gewend raken, alle dagvaardingen aan zijn adres? Meestal zijn het bedrijven of particulieren die iets van Stegeman willen, dit keer is het echter het Openbaar Ministerie dat Stegeman voor de rechter sleept. Het heeft alles te maken met de aflevering van Undercover in Nederland waarin hij binnendrong op Schiphol

Lees verder...

Uitvaartverzekeraar zendt herdenkingsminuut uit bij grote zenders

Vanavond om 19.50 uur gaan de publieke zenders en die van RTL en SBS op zwart. Uitvaartverzekeraar Yarden heeft reclamezendtijd ingekocht om een zogeheten herdenkingsminuut in te lassen zo aan het einde van het jaar. Doel is om tv-kijkers de gelegenheid te geven stil te staan bij de mensen die ons zijn ontvallen in 2009.

Lees verder...

Tros Radar reikt Loden Leeuw uit aan Hi en Frans Bauer

De meest irritante reclame van dit jaar? De Hi-campagne voor Pokkie Foetsie. Je weet wel, die vrouw die helemaal in paniek is omdat haar telefoon weg is. Ofzo. Want hoe vaak ik die reclame ook heb gezien, ik snap niet waar het nu precies voor is. En mijn hand grijpt ook meteen naar de zapper.

Lees verder...

Reclame Heineken wint Gouden Loeki, waardeloze uitzending

Wat was de leukste tv-reclame van het afgelopen jaar volgens het publiek? De walk-in fridge van Heineken. Zelf had ik de reclame tot deze week nooit gezien, maar ik ben dan ook een echte reclamezapper (of doorspoelen in geval van opname). Chantal Janzen presenteerde de 15de uitreiking van de Gouden Loeki, maar dat viel vies

Lees verder...

En de Gouden Loeki 2009 gaat naar…

Daar gaan we weer, de verkiezing van de leukste tv-reclame van het afgelopen jaar. Zo’n gedoodverfde winnaar als twee jaar terug is er niet. Toen won KPN met zijn geinige Goeiemoggel-commercial. En dit jaar… ik zou het niet weten. Wel weet ik dat Chantal Janzen is uitverkoren deze liveshow te presenteren. Ze neemt het stokje

Lees verder...

Tv-zenders zien 56 miljoen euro reclamegeld verdwijnen met DSB

Het lijkt over en uit voor DSB, de bank van Dirk Scheringa. Spijtig voor de man zelf maar ook spijtig voor de tv-zenders in dit land. DSB was namelijk een grote adverteerder die vorig jaar 56 miljoen euro besteedde aan televisiereclame. Adformatie maakte een fraaie doch schrijnende rekensom.

Lees verder...