Rubriek: Reclame

Nieuws omtrent reclame

Rob Geus distantieert zich van reclame kalfsvlees

Smaakpolitieagent Rob Geus heeft een misstap begaan, zo erkent hij zelf. Het SBS-gezicht was de afgelopen weken te zien in een tv-commercial ter promotie van kalfsvlees. In die reclame wordt gesteld dat het met het welzijn van kalveren in Europa wel snor zit, maar dat lijkt toch niet helemaal het geval te zijn. “De jonge

Lees verder...

Reclame Maurice de Hond moet van de buis af

Duizenden mensen ergerden zich al groen en geel aan Natasja Froger, die voor een energiemaatschappij reclame maakte op televisie en abri’s. Maurice de Hond nam enkele weken geleden het stokje over. In een reclame voor de Nederlandse Energie Maatschappij (NEM) beveelt hij kijkers deze maatschappij als de goedkoopste aan. Maar de Reclame Code Commissie vindt

Lees verder...

Net 5 experimenteert nog volop met meer reclameblokken

Twee weken terug maakte SBS Broadcasting bekend te stoppen met zijn omstreden reclame-experiment. De drie Amerikaanse series zouden niet langer veelvuldig worden onderbroken door commercials, zoals dat in Amerika altijd gebeurd. Teveel protest van de kijker. Toch is de zender nog wel degelijk aan het experimenteren. Op Net 5 is de afgelopen week vaker dan

Lees verder...

Reclame-experiment SBS gestaakt

Goed nieuws voor de kijker van Amerikaanse hitseries: SBS staakt het experiment met meer korte reclameblokjes. Afleveringen van House, The Mentalist en Ghost Whisperer worden voortaan weer gewoon door twee blokken van een minuut of zes onderbroken.

Lees verder...

The Mentalist verliest 300 duizend kijkers

Het opknippen van reclameblokken lijkt toch zijn tol te eisen bij SBS Broadcasting. Weliswaar blijven Ghost Whisperer en House gelijk qua kijkcijfers, de nieuwe serie The Mentalist moet flink inleveren. Waar het in januari stabiel scoorde rond de 1,3 miljoen kijkers, waren er volgens Stichting Kijkonderzoek gisteren nog ruim 1 miljoen kijkers over. The Mentalist

Lees verder...

Amerikaanse hitseries met Amerikaanse reclameblokken bij SBS en Net 5

“We will be right back”, zegt Oprah Winfrey een keer of acht tijdens een normale uitzending. RTL 4 onderbreekt haar talkshow slechts twee keer voor reclame, in Amerika heb je daadwerkelijk acht onderbrekingen. In Nederland was dat niet mogelijk vanwege de wet, maar daar is nu verandering in gekomen. SBS Broadcasting is de eerste partij

Lees verder...

De Cock betrapt Tippi Wan

Nee, ik besteed op deze blog niet veel aandacht aan reclames. Maar zo af en toe is er een commercial op tv die me toch wel kan bekoren. Gisteren tijdens het zappen zag ik opeens rechercheur De Cock weer in actie. “Heb ik een nieuwe Baantjer gemist?”, schoot het even door mijn hoofd. Maar toen

Lees verder...

Hernieuwde uitreiking van de Gouden Loeki

Na de zoveelste saaie award-uitreiking rondom de Gouden Loeki moest het dit jaar helemaal anders. Eyeworks werd buitenspel gezet als producent, de opdrachtgevers wilden dit keer een verrassende show. Dus werd Frank Houtappels ingeschakeld, die onder andere tekende voor Gooische Vrouwen. Hij heeft een soort lange sketch geschreven rondom een gezin. Presentatrice Caroline Tensen –

Lees verder...

Uitreiking Gouden Loeki in nieuw jasje

Volgende week buigt Nederland zich weer over de vraag: wie maakte de leukste commercial van het jaar? De uitreiking is dit keer geen standaard awardshow, maar zal in de vorm van een uitgerekte sketch worden gepresenteerd. Een gezin bestaande uit vier personen (Nelly Frijda, Cees Geel, Medi Broekman en Anneke Blok) bekijken de commercials als

Lees verder...

NPO loopt binnen tijdens EK met reclame

Adverteerders die hun product nog willen aanprijzen tijdens het EK Voetbal moeten er snel bij zijn, want de NPO meldt bijna uitverkocht te zijn. De belangstelling voor reclameblokjes is 'bovennormaal'. Dat is goed nieuws voor de portemonnee van de publieke omroepen, want een spotje van 30 seconden levert tussen de 70 en 90 duizend euro

Lees verder...

Irene Moors solliciteert naar baan als kroketten-juf

Krokettenmaker Mora laat weer van zich horen. De zoektocht naar 'de nieuwe Cora' is nog altijd niet volbracht, dus komen er nieuwe auditierondes. Vorig jaar konden we al zien hoe Sylvia Geersen (Holland's Next Topmodel) een gooi deed naar de titel. In de nieuwe spotjes solliciteert Irene Moors naar de baan als kroketten-juf. Leuke actie

Lees verder...

Hondjes van Peijnenburg en Henny Huisman winnen Loden Leeuw

Om te voorkomen dat alle kijkers wegzappen tijdens de commercials op televisie, proberen de makers ervan vaak leuke reclames te maken. Over smaak valt te twisten, maar zeker is dat niet heel Nederland dezelfde commercials even leuk vindt. Maandagavond zijn in het Tros-programma Radar de Loden Leeuwen uitgereikt. Eentje voor de meest irritante spot, en

Lees verder...

En de Gouden Loeki gaat natuurlijk naar Goeiemoggel

Het einde van het jaar is nabij en dat betekent terugblikken met jaaroverzichten en prijsuitreikingen. Vanavond is het de beurt aan de reclamemakers met hun Gouden Loeki. Het lijkt me een gelopen race, want het moet wel heel raar lopen wil KPN de award mislopen voor de Goeiemoggel-commercial.

Lees verder...

Vis in kom van buis verbannen

Unilever is op zijn vingers getikt door de Vissenbescherming. In de reclame van een vaatwasmiddel werd namelijk een vis in een kom vertoond en dat is vloeken in de vissenkerk. Hoewel de waterdieren vrijwel altijd in een kom worden vertoond op televisie, is dit een slecht voorbeeld. Vissen groeien namelijk krom in een ronde kom

Lees verder...

Wouke van Scherrenburg terug op televisie

Nog niet zo heel lang geleden was Wouke van Scherrenburg bijna dagelijks op televisie te zien. Elke avond vertelde ze in Nova/Den Haag Vandaag over het reilen en zeilen in de politiek. Helaas is ze daar mee gestopt. Helaas, omdat ik altijd vond dat ze wel iets gezelligs bracht in dat saaie Den Haag. Maar

Lees verder...