SBS 6 heeft nieuwe zenderbaas: René Oosterman

Er is een nieuwe zendermanager voor SBS 6 gevonden. René Oosterman gaat invulling geven aan de zender. Hij volgt Remko Terlouw op, die vlak voor de zomer vertrok. Met de komst van Oosterman is het programmamanagement weer op orde met Carter Duong op Veronica en Justine Huffmeijer op Net 5.

René Oosterman is in het verleden al programmadirecteur geweest voor RTL 4 (van 1996 tot en met 1998) en werkte voor verschillende producenten. Ook is hij één van de oprichters van Flare Media, waar De Dokters en Recht van Nederland worden gemaakt.

René Oosterman, “Ik kan niet ontkennen het als enorme eer te ervaren gevraagd te zijn om deze belangrijke en bijzonder uitdagende functie te gaan vervullen. SBS6 is en blijft een sterk merk en ik zal al mijn ervaring en energie aanwenden om de ambitieuze doelstellingen te gaan realiseren”.

Remko van Westerloo, Programma Directeur SBS: “Ik ben verheugd dat René de zendermanager wordt van ons vlaggenschip SBS6. Ik ken René al jaren als een gedreven en uiterst bekwaam televisie dier en kijk erg uit naar een intensieve samenwerking. Hij brengt een schat aan ervaring met zich mee, zowel aan zender- als producentenzijde.”

Zie ook:
- Programmaleider SBS 6 Remko Terlouw per direct weg

10 Reacties // Reageer

10 thoughts on “SBS 6 heeft nieuwe zenderbaas: René Oosterman

  1. Merik

    Herman, remko terlouw is nooit, echt nooit zendermanager sbs6 geweest. Hij was zendermanager veronica in 2010-2011. Daarna was hij adjunct zendermanager sbs6. Dat is heel wat anders. Vanaf 2011 heeft sbs6 al geen zendermanager meer. vanaf 2012 wel een 2 koppige programmadirectie en een directeur content voor de 3 zenders. Net5 en Veronica hebben wel altijd een eigen zendermanager gehad.

      /   Reply  / 
  2. M

    Tja dit is weer zo’n typisch geval van baantjes toeschuiven. Of je er nou wel of geen kijk op hebt dat maakt niet uit. En dan zegt René Oosterman ook nog SBS6 is en blijft een sterk merk. Hoewel de kijkcijfers ooit wel hoger waren en het met de zender beter ging is de naam SBS6 geen sterk merk. Nooit geweest ook. Het is een onduidelijke en rare naam. Het gros van de mensen weet niet waar de 3 letters voor staan. Ook al je er even over nadenkt dan kom je er nog niet op. En dan betekent het ook nog Scandinavian broadcasting system. Wat helemaal geen betrekking meer heeft op de huidige eigenaar. Ook niet op de zenders of het profiel. Een waardeloze onduidelijke naam. Naar de kijker toe begint eigenlijk het hele probleem daar al. VERONICA. Dat was ooit wel een sterk merk. Vanaf de piratenzender tot de omroep naar de jaren bij RTL. De naam heeft tot en met die tijd gestaan als een huis. VERONICA was een beetje van iedereen en andersom ook. Ook al keek je vaak niet dan hoorde je er toch een beetje bij. Of had je in verleden bij gehoord. Dat maakt VERONICA zo’n sterk merk. En dat kan het weer worden. Dat zou voor de SBS zenders de weg terug kunnen betekenen. VERONICA 6 De jonge, snelle en wilde familie zender. (die ook genoeg bied voor als je wat ouder bent) NET5 De jongerenzender met een vrouwelijk tintje en op 8 een nieuw mannen of comedy merk lanceren. Eventueel iets met POWNED/Geen Stijl.

      /   Reply  / 
  3. Peter

    Beste M. Sbs6 is in 2010 tot sterkste mediamerk van nederland uitgeroepen. Net als in 2008……..Dat zijn ze nu niet meer, rtl4 heeft ze al lang en breed ingehaald, maar het klopt niet wat je zegt.

      /   Reply  / 
  4. M

    Beste Peter, Ja ze zijn toen uitgeroepen tot sterkste merk. Maar ja dat kan iedereen wel roepen. Dat is het zelfde als dat de Televisier Ring naar het beste televisie programma gaat. Wat ook niet zo is. Dat ligt er maar net aan waar en aan wie je het allemaal vraagt. Het zelfde geld voor de omroepman/vrouw van het jaar. Die word gekozen door Broadcast Magazine. Dan kunnen ze doen maar misschien is in het in de ogen van jou of mij wel iemand anders. Een bedrijf (In dit geval een tv bedrijf en het merk SBS) is in pas sterk als dat in de praktijk ook het geval is. Werkt het gene waar ze mee bezig zijn? Staat het merk voor het gene wat ze aanbieden. Als we dan gaan kijken zijn op een paar uitzonderingen na de kijkcijfers en marktaandelen lager dan die van de andere grote zenders. Er word ook minder geld verdiend dan bij de concurrentie. Dit is altijd al zo geweest sinds de start. Daarbij komt nog dat de zender de afgelopen jaren eigenlijk alleen maar verlies lijd. Als je dan voor de rest gaat kijken dan zie dat het merk SBS6 ook onder het volk niet leeft. Het bekt niet lekker, de kijker weet de afgelopen jaren niet waar de zender voor staat en de kijker heeft SBS6 niet als achtergrond aan staan. Iets wat bij RTL4, NED1 en 2 wel het geval is. Je zet de tv niet aan om naar SBS6 te kijken. Je zapt er heen als er niet iets voor jou op de eerste 5 zenders is of zoals in de meeste gevallen langs. Daarbij weet zeker 90% van de bevolking van Nederland echt niet waar die letters voor staan. Iets wat wel echt belangrijk is voor aan een merk bouwen. SBS6 was en is geen sterk merk en dat zal het met deze naam en het geknoei met het profiel van de zender en de programmering nooit worden. Jammer want het is niet moeilijk een goede zender met het goede uitstraling neer te zetten. Een zender die ook breed is maar niet het zelfde doet als de concurrentie. Dat wil zeggen niet in alles want soms ontkom je er niet aan bij het bouwen van een zender.

      /   Reply  / 
  5. Peter

    Beste M. Met je bovenstaande verhaal trek je ook bijv de peilingen van maurice de hond en kijkonderzoek in twijfel. Want zoals je zegt: het is maar wie je het vraagt. Dat merkenonderzoek is net zo betrouwbaar als elk ander gedegen onderzoek.

      /   Reply  / 
  6. M

    @ Peter En zo is het ook. Een sterk merk of bedrijf heb je al als je er geld mee verdiend en/of als er over je gepraat word. Op enkele uitschieters na is dit bij SBS6 niet aan de orde. Nooit geweest ook. Zo’n onderzoek of benoeming zegt niets.

      /   Reply  / 
  7. M

    Beste Peter, En zo is het ook. Een merk of bedrijf is pas sterk als je er veel geld mee verdiend en als er over je gepraat word. Als je de grootste bent en blijft. Hoe jammer ik het ook vind voor dit mooie bedrijf zijn ze dit niet. Nooit geweest ook. Zo’n benoeming of onderzoek zegt niets.

      /   Reply  / 
  8. E

    SBS6 is zonder twijfel een sterk merk. Iedereen kent de naam en iedereen weet dat het op 6 te vinden is.

      /   Reply  / 
  9. M

    @ E Maar het trek niet het gewenste aantal kijkers en marktaandeel. Daar zegt de naam niet wat wat er nou eigenlijk aan hebt. Als je er geen verstand van hebt moet je gewoon je mond houden E. SBS6 is een merk maar niet zo’n sterk merk als RTL is. Of wat VERONICA ooit was. En ook nooit geweest

      /   Reply  / 
  10. Van Beugen

    Nieuwe baas nieuwe ideeën. We hebben in America Black list gezien. Een goedeserie waar in America ook veel goedereacties opzien. Isdit niks voor SBS 6 ?

      /   Reply  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>