Talpa’s The Winner Is… in productie in Midden-Oosten

In Nederland is het (nog?) niet gelukt met The Winner Is…, maar in het buitenland weet producent Talpa het format aan steeds meer landen te slijten. De formule is een succes in Italië en de Verenigde Staten, mogelijk komt daar een flink aantal landen in het Midden-Oosten bij. Er komt namelijk een Arabische versie van The Winner Is…, welke is te zien in Egypte, Libanon en Dubai.

Talpa werkt in die regio samen met Sony Pictures Television Arabia, welke een seizoen van 14 afleveringen in productie heeft genomen. In de basis is het format nog steeds hetzelfde als het in Nederland was: twee kandidaten auditeren voor een jury van 1 bekende zanger en 100 muziekexperts. Vervolgens kunnen ze kiezen tussen een cash geldbedrag of geen geld, maar een kans op een nieuwe battle in een volgende ronde. Per ronde loopt dat geldbedrag flink op.

Sony Pictures Television Arabia produceert overigens al The Voice Arabia, dat vorig jaar 100 miljoen kijkers trok.

Zie ook:
- Amerikanen krijgen eenvoudiger The Winner Is…
- Talpa verkoopt The Winner Is… aan NBC

1 Reacties // Reageer

One thought on “Talpa’s The Winner Is… in productie in Midden-Oosten

  1. k:Alex

    In Amerikaanse is het redelijk geflopt voor de grote van de show en al gecanceld nog voordat de finale op tv was.
    Niet echt een succes, op de 2 afleveringen na The Voice na.

      /   Reply  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>