Rubriek: Talpa

hhdhdhhdhdh

John de Mol: Wat een Poppenkast heel gecompliceerd

Vrijdag is de eerste aflevering van Wat een Poppenkast te zien en volgens producent John de Mol is het één van de meest gecompliceerde programma’s die hij ooit heeft gemaakt. “Dat komt doordat er zo veel verschillende disciplines samenkomen.” De totstandkoming van het programma heeft dan ook meerdere jaren geduurd.

Lees verder...

Dance Dance Dance verkocht aan Duitsland, China en Engeland

Het gaat goed met Dance Dance Dance, het hitformat dat Talpa afgelopen seizoen in de markt zette. Het programma is namelijk verkocht aan Duitsland (RTL), het Verenigd Koninkrijk (ITV) en China, waar lokale versies in productie worden genomen. Dat nieuws komt vanaf de tv-beurs MipTV in Cannes. Met wekelijks zo’n 2 miljoen kijkers is Dance

Lees verder...

John de Mol wilde Anouk partner maken bij The Voice

Na heel lang lobbyen is het John de Mol gelukt om Anouk te strikken als coach bij The Voice of Holland. Het is een project waar de zangeres uiteindelijk van geniet, toch heeft ze jarenlang de boot afgehouden. Sterker nog: ze sloeg een aanbod af van John de Mol om partner te worden.

Lees verder...

Talpa breidt flink uit in China

Talpa is al enige tijd actief op de Chinese markt en maakt daar nu een flinke stap. Het bedrijf van John de Mol is een joint venture aangegaan met mediabedrijf Zhejiang Tangde. De overeenkomst voorziet in de gezamenlijke ontwikkeling en exploitatie van ruim 200 Talpa-formats, daarnaast heeft de joint venture ook de licentierechten gekocht voor

Lees verder...

Talpa gaat strategische samenwerking TMG aan

Verrassend nieuws uit medialand: Talpa kondigt een strategische samenwerking met TMG aan, het uitgeefbedrijf achter De Telegraaf. Het betekent dat John de Mol dus nog verder uitbreidt op de Nederlandse markt, maar niet meteen op televisiegebied. Met de samenwerking vergroot hij zijn belang op de radiomarkt en lijkt de poort opengezet naar nieuwe online initiatieven.

Lees verder...

Weer nieuwe talentenjacht uit koker John de Mol

Na The Voice of Holland, The Next Pop Talent, Beat the Best, Popster, The Winner Is… en Superkids heeft Talpa weer een nieuwe talentenjacht bedacht. Het is de bedoeling dat deze in het najaar van 2016 het levenslicht ziet op de Nederlandse televisie. De nog titelloze show moet wel iets anders worden dan succesnummer The

Lees verder...

Talpa-format De Wensboom aan Griekenland verkocht

Het RTL-programma De Wensboom gaat de grens over. Het programma met Johnny de Mol, waar kinderen een wens kunnen indienen voor iemand anders, is aan België en Griekenland verkocht. Producent Talpa heeft het format bij de internationale tv-beurs Mipcom afgelopen oktober gepitcht bij buitenlandse partijen en dat werpt nu dus zijn vruchten af. Het positieve

Lees verder...

BBC verliest The Voice aan ITV

Het vijfde seizoen van The Voice zal in het Verenigd Koninkrijk zal het laatste zijn dat bij de BBC te zien is. ITV gaat daarna met het format aan de haal. De commerciële zender gaat ook The Voice Kids maken en dat is voor Talpa een reden om zijn hitshow te verhuizen. Al zegt de

Lees verder...

John de Mol sliep door Emmy-uitreiking heen

Sinds gisteren mag John de Mol zich tweevoudig Emmy-winnaar noemen, want The Voice in Amerika heeft wederom gewonnen in de categorie Best Reality and Competition Program. Maar de mediatycoon heeft de uitreiking niet op de voet gevolgd. Sterker nog: hij lag te slapen toen de prestigieuze tv-prijs werd toegekend aan zijn talentenjacht.

Lees verder...

Strategische samenwerking Vorst Media en Talpa

Peter van der Vorst gaat met zijn productiehuis samenwerken met Talpa. Het gaat om een strategische samenwerking: Talpa krijgt de internationale productie- en distributierechten over zowel bestaande als toekomstige formats van Vorst Media. Vorst Media krijgt toegang tot Talpa Content, het creatieve hart van het bedrijf en het omvangrijke format portfolio, meldt Broadcast Magazine. Vorst

Lees verder...

Duitsland trekt stekker uit Utopia

Utopia is niet gelukt in Duitsland. Na bijna vijf maanden valt het doek voor wat de Duitsers als Newtopia kennen. De zender Sat.1 is niet tevreden over de kijkcijfers en zag ook geen verbetering meer optreden. In Duitsland is het programma achtervolgd door verdachtmakingen over doorgestoken kaart, niet in de laatste plaats doordat een productiemedewerker

Lees verder...

Frankrijk aan de haal met SBS-talentenjacht Popster

Het is Talpa gelukt om Popster aan het buitenland te verkopen. De Franse zender TF1 gaat een eigen versie maken van Popster, dat op de internationale markt The Puppet Show heet. SBS 6 heeft dit voorjaar in Nederland een seizoen van Popster uitgezonden.

Lees verder...

Talpa breidt uit in Duitsland

Het gaat goed met Talpa in Duitsland. Nu formats als The Voice of Holland, The Voice Kids en Utopia daar te zien zijn, wil John de Mol meer grip krijgen op de Duitse markt. Zodoende verwerft hij de resterende aandelen van Talpa Germany, een bedrijf met het Duitse Axel Springer, waar Talpa al een meerderheidsbelang

Lees verder...

Dramatak Linda de Mol plukt vruchten van verkoop Talpa

Nu Talpa aan het Britse ITV is verkocht, plukt de dramatak van Linda de Mol en regisseur Will Koopman daar de vruchten van. Talpa-series als Divorce, De Man met de Hamer en het nieuwe De Familie Kruys komen daardoor in een betere etalage te staan. Volgens Linda bestaat er serieuze interesse vanuit Amerika om iets

Lees verder...

John de Mol wil weer creatief bezig zijn

Achter de verkoop van Talpa aan ITV gaat maar één reden schuil: John de Mol wil vooral weer creatief bezig zijn, in plaats van het leiding geven aan een miljoenenbedrijf. Zo is Talpa initieel ontstaan en zo wil hij ook de komende jaren weer bezig zijn.

Lees verder...