Talpa legt het in tweede weekend af tegen RTL en SBS

Talpa heeft dit weekend voor de tweede keer meer dan twee miljoen kijkers aan zich weten te binden. De Wedstrijden werd zondagavond door 2,1 miljoen mensen gezien, een fractie meer dan vorige week. Het excuus dat veel mensen de nieuwe zender niet weten te vinden, kan daarmee definitief naar de prullenbak verwezen worden.

Eén Tegen HonderdDe rest van de zondagavond scoorde Talpa echter weer matig; Je Leven In De Steigers haalde ruim 800.000 kijkers, de kickoff van het spraakmakende De TV-Competitie wist slechts 360.000 mensen aan zich te bieden. Café De Sport boeide 363.000 kijkers. De zaterdagavond was voor Talpa eveneens geen doorslaand succes. Eén Tegen Honderd, bij de TROS nog goed voor een miljoenenpubliek, scoorde op primetime 679.000 kijkers. Talpa moest dus het marktleiderschap in het tweede weekend afdragen.

Beter verging het RTL. Zowel Dancing With The Stars als CSI kwamen zaterdag ruim boven het miljoen uit. Mooi Weer De Leeuw bij de Vara liep ietsje verder terug tot 770.000 kijkers. SBS 6 scoorde als vanouds met Hart Van Nederland.

De VPRO-verslaggeving van Lowlands was duidelijk voor de doelgroep: de piek lag op 139.000 kijkers.

2 Reacties // Reageer

2 thoughts on “Talpa legt het in tweede weekend af tegen RTL en SBS

  1. Roland

    Daar raak je – tussen neus en lippen – dus aan een heel raar fenomeen. Kiezen mensen nou voor een zender of voor een programma, that’s the question. Ik ben al wat ouder, en in principe kijk ik naar 1, 2 of 3. Niet helemaal representatief, ik kijk so wie so niet veel. Maar kijken naar RTL 4 doe ik sporadisch, naar SBS 6 niet (ooit wel eens een stukje voetbal langs zien komen, maar verder…noppes). BRT (Het Swingpaleis) vond ik wel weer erg leuk – samen met de dochters… Naar 1 tegen 100 keek ik (dus) wel eens met een half oog: zondagavond, te vroeg om te gaan slapen, te moe voor iets serieus. Et voila: je kijkt naar Carolientje. Maar geen haar op mijn hoofd die dit bij Talpa gaat bekijken. Dus: kijken mensen naar zenders, of naar programma’s. Is daar ooit onderzoek naar gedaan?

      /   Reply  / 
  2. herman

    Ongetwijfeld, een imago is voor veel zenders van groot belang omdat kijkers zich daarmee identificeren. Dat hebben ze niet zomaar bedacht.
    Toch denk ik dat mensen naar programma’s kijken, bij voorkeur bij een zender die ze prettig vinden. maar dat dit geen must is. Dat was de verzuiling, dat je alleen naar programma’s keek van je eigen zuil.

      /   Reply  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>