Jongeren met quarterlife-crisis in VPRO Thema: De BV Ik

Status , netwerken en ongegeneerd carrière maken, het imago van de twintigers van nu. Zo nodig op pumps of in pak. Het is scoren of verzuipen, de mogelijkheden zijn onbegrensd. Voor twijfel en onzekerheid is geen ruimte. Wat telt is ‘de BV IK’. Maar wat moet je in vredesnaam kiezen? Waar moet je in uitblinken? Hoe doe je dat? En wat als het niet lukt? Al die mogelijkheden en de druk om je te onderscheiden leiden ook tot keuzestress, zo is te zien in de VPRO-themauitzending De BV IK.

De BV IK volgt jongeren tussen de 20-30 jaar en inventariseert hun idealen, toekomstverwachtingen, dilemma’s maar ook hun successen. Neem de 23-jarige Marieke die met een recruiter bureau haar zorgvuldig opgebouwde CV door neemt. Of Danny die op zijn 15de zijn eerste bedrijf startte en nu de top van het bedrijfsleven adviseert. Al die mogelijkheden maken anderen verlammend onzeker. Zoals de slimme en ambitieuze filosofiestudent Roos (20 – foto) die zich laat adviseren door een quarterlife-crisis-coach.

In VPRO Thema: De BV IK de echte wereld van de twintigers achter de zelfverzekerde profielen op Facebook.

Bekijk de uitgebreide promo:

De BV Ik, 20.25 uur, VPRO (NL3)

1 Reacties // Reageer

One thought on “Jongeren met quarterlife-crisis in VPRO Thema: De BV Ik

  1. cees

    Olga Madsen overleden..

      /   Reply  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>