John de Mol wil weer creatief bezig zijn

john de molAchter de verkoop van Talpa aan ITV gaat maar één reden schuil: John de Mol wil vooral weer creatief bezig zijn, in plaats van het leiding geven aan een miljoenenbedrijf. Zo is Talpa initieel ontstaan en zo wil hij ook de komende jaren weer bezig zijn.

“Ik wilde met 12 mensen nieuwe ideeën bedenken. Om half 1 wilde ik tijdens de lunch vragen naar hoe de vakanties waren geweest en hoe het met de zieke kinderen ging. Zo zijn we begonnen. Geruisloos ontstond er een bedrijf dat groeide”, tekent het AD op. Zeker als The Voice internationaal wordt uitgerold, groeit Talpa snel.

Uiteindelijk trekt het lichaam van John de Mol aan de bel. Hij vertelt: “Ik lag voor het eerst van mijn leven in het ziekenhuis en bekeek mijn agenda. Ik zag dat 40 procent van de beschikbare uren waren ingevuld met allerlei vergaderingen en afspraken waarvan ik dacht: Waarom doe ik dat? Het kwartje viel dat ik aan het hoofd stond van een bedrijfsstructuur die me toch weer begon tegen te staan.”

Talpa wordt voor in elk geval 500 miljoen euro verkocht, afhankelijk van de prestaties de komende jaren kan dat oplopen tot 1,1 miljard euro. John blijft zelf betrokken bij het bedrijf, vooral op creatief vlak.

De mediatycoon is vanavond te gast in RTL Late Night om te praten over deze overname en het nieuwe format Popster, dat morgen bij SBS 6 begint.

Zie ook:
- Weer megadeal John de Mol: ITV koopt Talpa

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>