Zappen.blog.nl presenteert de Klapvee Keuring

Vanaf dinsdag 18 november presenteert Zappen.blog.nl filmpjes van wat je als publiek bij een televisieprogramma meemaakt. Hoe leuk is het eigenlijk om als ‘klapvee’ te dienen bij een tv-programma? Gedurende twee weken zal er iedere dag een nieuw filmpje worden vertoond waarin dat te zien is.

In de eerste aflevering is te zien hoe het er aan toe gaat bij De Wereld Draait Door. Vara-presentator Matthijs van Nieuwkerk neemt daarin uitgebreid de tijd om zijn publiek te bedanken voor hun komst en te enthousiasmeren voor het programma. Verder blijkt het programma over tamelijk riante zitplaatsen te beschikken en zijn alle aanwezige bekendheden zeer benaderbaar.

Bedenker en blogger Herman Roggeveen legt uit: “Voor de Klapvee Keuring hebben we ons aangemeld bij een willekeurig aantal programma’s. We zijn daar als ‘normaal publiek’ gaan zitten, zonder te zeggen dat we van de pers waren. Een kleine camera registreerde vervolgens wat we mee maakten. Die filmpjes zetten we nu de komende dagen online.”

Het vinden van voldoende publiek is voor veel tv-programma’s een probleem. Waar een dagje klappen bij Het Rad van Fortuin vroeger een hele eer was, zijn er nu dagelijks vele programma’s die ‘klapvee’ nodig hebben. Wat doet de producent er aan om het leuk te maken voor zijn publiek? Of is het terecht dat de kijkers een tv-programma niet vereren met een bezoekje als publiek?

Roggeveen: “We hebben de meest uiteenlopende dingen meegemaakt. Voor Mooi! Weer de Leeuw is zo’n lange wachtlijst, dat we die niet eens mee hebben kunnen nemen in de Klapvee Keuring. Terwijl publiek bij Deal or no Deal betaald krijgt, om maar genoeg mensen de studio in te lokken. Een medewerker van Tijd voor Max verklapte zelfs wel eens winkelpubliek uit Albert Heijn te trekken, als zich niet genoeg mensen hadden gemeld. Andere programma’s doen een beroep op bureaus die figuranten aanleveren.”

De komende acht werkdagen komen de acht filmpjes online, telkens voorzien van een uitgebreid rapport. Bij welk programma heb je het als publiek het meeste naar je zin? En voor welk programma kun je jezelf maar beter niet opgeven? Volg de Klapvee Keuring op Zappen.blog.nl!

Over Zappen.blog.nl
Deze mediablog is opgericht in juli 2005 en is uitgegroeid tot één van de grootste en populairste mediasites van Nederland. Maandelijks trekt de blog tussen de 200.000 en 300.000 bezoekers. De redactie is in handen van Herman Roggeveen. Zappen.blog.nl maakt deel uit van een heel netwerk met thematische weblogs van Blog.nl.

Zie ook:
- Alles van de Klapvee Keuring
- Zappen.blog.nl presenteert de Klapvee Keuring
- Klapvee Keuring (1): De Wereld Draait Door
- Klapvee Keuring (2): Ranking the Stars
- Klapvee Keuring (3): Het Moment van de Waarheid
- Klapvee Keuring (4): Tijd voor Max
- Klapvee Keuring (5): Pauw en Witteman
- Klapvee Keuring (6): Succes Verzekerd
- Klapvee Keuring (7): Wie Ben Ik?
- Klapvee Keuring (8): Spuiten en Slikken

3 Reacties // Reageer

3 thoughts on “Zappen.blog.nl presenteert de Klapvee Keuring

  1. maurice

    erg leuk idee!

      /   Reply  / 
  2. Mart

    Echt ontzettend leuk Herman. Dit is een blijft mijn favoriete site op mediagebied.

      /   Reply  / 
  3. Flakin

    Nu nog Kijkcijfers en je verslaat Mediacourant!

      /   Reply  / 
  4. Pingback: Klapvee Keuring (3): Het Moment van de Waarheid | Zappen

  5. Pingback: Klapvee Keuring (1): De Wereld Draait Door | Zappen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>