Bart Boonstra: Kijker wel klaar met Big Brother-shows

Met nog zes kandidaten in het huis loopt Secret Story tegen het einde. Met dagelijks tussen de 180 en 250 duizend kijkers is het programma niet het gedroomde succes geworden. Zijn mensen klaar met Big Brother-achtige shows, vraagt Ruud de Wild aan presentator Bart Boonstra. “Euh, ja, nou, ik denk het eigenlijk wel”, antwoordt hij eerlijk. “Kijk, we kunnen er lang of kort over lullen, maar dit scoort niet wat we uiteindelijk hadden gehoopt.”

Boonstra wijst net als de andere betrokken makers op het online succes van Secret Story. “Ik denk dat we onszelf daar ook in de vingers hebben gesneden, door het 24/7-kanaal aan te bieden op Ziggo, UPC en internet. Daardoor heb je stiekem die uitzending dagelijks niet meer nodig.”

Vrees voor de toekomst heeft Boonstra niet, nu zijn werkgever in andere handen is komen te vallen. Deze winter tekende hij een tweejarig presentatiecontract met Net 5. “Ik was bij die grote meeting waar John de Mol en Sanoma kwamen praten. De stemming nu is leuk, opgewekt. Er gaan een hoop nieuwe dingen gebeuren en er komen veel nieuwe programma’s. Iedereen is wel enthousiast.”

Zie ook:
- Zenderbaas: Secret Story geen flop, ook nog geen succes
- Hoeveel potentie heeft Secret Story van Net 5?
- Bart Boonstra tekent 2-jarige presentatiedeal met Net 5
- Net 5 werkt aan terugkeer Peking Express

9 Reacties // Reageer

9 thoughts on “Bart Boonstra: Kijker wel klaar met Big Brother-shows

  1. Bart

    Big Brother had ook een 24 uurs kanaal digitaal dus dat is geen excuus.

      /   Reply  / 
  2. Jesse

    Verschil van toen en nu is dat de online-community veel groter is dan toen. Er kijken meer mensen online en via het digitale kanaal dan 10 jaar terug…

      /   Reply  / 
  3. AnZo

    Die Boonstra is niet echt een media kenner, dat mag duidelijk zijn. In Engelang is in de afgelopen maanden gevochten om de rechten van Big Brother nadat Channel 4 ermee stopte. Als je écht investeert in Big Brother krijg je ook kijkers. Channel 5 start deze zomer met een nieuwe serie van BB. Het is dus wel populair, maar hoort thuis op een zender als Ned1, RTL4 of SBS6. Kies een goede uitzendtijd, zoals bijvoorbeeld 22:00 uur ‘s avonds, ipv van 19:30 uur en je zal allicht het gewenste aantal kijkers krijgen.

      /   Reply  / 
  4. Ingrid

    Het is inmiddels alweer dik 10 jaar geleden dat de eerste reeks van Big Brother van start ging, ik denk dat we het inmiddels wel ‘geloven’. Alleen maar mensen in een huis zetten, dat werkt volgens mij niet meer.
    Persoonlijk ben ik wel klaar met al die realityseries, of ze nou in de Jungle zitten of op een zonnig eiland. Doe mij maar programma’s met wat meer diepgan!

      /   Reply  / 
  5. Michel

    Het ligt aan de zender (past er niet bij), Het Uitzendtijdstip, De bewoners in het huis die allemaal zo uit de zelfde Amsterdamse discotheek lijken te zijn weggelopen. En het ligt aan de presentatoren. Bart Boonstra kan acteren, niet zingen en niet presenteren! Deze jongen heeft zolang geslijmd en naar bovengelikt tot dat er iemand toehapte. Er uit met die jongen Sanoma en John. En Renate past eigenlijk gewoon niet bij NET5 maar, meer bij een mannen zender als Veronica. NET5 behoud Erik van de Hof, Rob Urgent en Joep van Deudekom en voeg daar: Tim Immers, Bas Westerweel, Floortje Dessing, Chris Zegers, Romeo Egbeama, Annette Barloo en Bart Ettekoven bij en je hebt een leuke stal van presentatoren voor een zender als NET5.

      /   Reply  / 
  6. vinn

    Het is jammer dat de kijkcijfers niet heel goed zijn… En er dus -waarschijnlijk- geen nieuw seizoen van komt.
    Want het progamma is echt heel leuk!! Ik kijk het dagelijks maar idd ik kijk de uitzending online terug net als bijna alle progamma’s omdat ik er niet meer voor thuis blijf net als vele jongeren. In mijn klas kijken zeker 10 mensen van de 22 het en ook mijn hele vriendengroep. Ik denk dat het dus wel een populair progamma is! Op twitter is het vaak trendid topic.
    De show kent gewoon leuke elementen zoals de geheime (die helaas niet allemaal super zijn) en de missies zijn ook een leuke toevoeging net als de rode telefoon. Er zitten vele leuke karakters in en er is een goede screening geweeest!

    Het is zonde dat dit progamma niet goed scoord en het hierna dan ook stopt!

      /   Reply  / 
    1. Jeroen

      Het programma leuk? Heb jij Big Brother wel mee gemaakt? De makers hebben op een flink aantal punten grove fouten gemaakt. Ze hebben duidelijk gezegd dat je het niet met Big Brother moest vergelijken. Dit zou spannender zijn, met alle geheimen. Het enige verschil wat ik vindt met Big Brother is dat er sommige (waren) met een geheim. Om nou te zeggen dat het hele bijzondere tv is, nee. Daarnaast maken ze tegenover kijkers ook fouten. Zo zijn de streams vaak niet beschikbaar (of gewoon ze zenders van Ziggo, en upc), om diverse redenen. De afgelopen tijd is het programma ook niet in het nieuws geweest. Om kijkers te ‘trekken’ is het belangrijk dat er bijzonder dingen gebeuren. De sex van Bart en Sabine in BB was bijna wereld nieuws. De sex die er geweest is bij SS zijn niet verder gekomen dan de forums op het internet. Dus we kunnen stellen dat het programma geflopt is door marketing, en door het concept/formule uit melking.

        /   Reply  / 
  7. Zo

    Dit ligt niet aan het realityformat maar aan de invulling. De personages zijn niet interessant en het spel zuigt. Reality is leedvermaak. Mensen willen de dingen zien die echt gebeuren en niet een stel mensen die 24/7 hun haren lopen te kammen. SS is gewoon niet interessant genoeg. De basis lag er toen er tijdens de kick off een half miljoen mensen keken. Als er iets was gebeurd dat de kijker zou boeien dan zouden er meerdere mensen gaan kijken.

      /   Reply  / 
  8. Lia Deckers

    Bart zegt dat Nederland klaar is met Big Brotherachtige programma’s.
    Nou dacht het niet de Secret Story Flop is geheel te danken aan SBS Groep waaronder ook Veronica en Net 5 toe behoren inmiddels volgens mij nu overgenomen door Sanoma.
    Het Spel wat medegesponserd werd door de moeder van een medekandidaat is toch echt belangenverstrengeling ook het uitdelen van T shirts extra kortin zoniet gratis behandelingen in schoonheidssalon tijdens de campagne etc etc hoort hier niet bij het spel
    KORTOM 1 GROTE COMMERCIELE respectloze flop!!
    WIJ ZIJN NOG STEEDS BLIJ MET DIT SOORT PROGRAMMA’s maar alle uitzendrechten naar Ziggo en UPC (hetzelfde) is niet te verkroppen en ook de presentatie van mijnheer Bart liet zwaar te wensen over!!
    DUS HOOP DAT RTL HET OVER GAAT NEMEN OF SANOMA en het programma naar de wensen van de kijkers aanpassen!!
    En bovendien een goed draaiboek is erg belangrijk al halverwege Secret Story moesten de kijkers missie verzinnen belachelijk geef mij maar BB missie niet geslaagd pindakaas en uien eten SIMPEL toch!!

      /   Reply  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>