Endemol verovert op het moment weer eens de wereld met een tv-format. Wipeout is aan meer dan 20 landen verkocht en overal een groot succes. In Nederland haalt Wipeout de zondagavond van RTL 5 omhoog met redelijk stabiele kijkcijfers: 800 duizend liefhebbers per week. Inmiddels wil elk televisiestation zijn eigen Wipeout en Endemol speelt daar handig op in met het nieuwe format The Whole 19 Yards, dat zijn debuut zal beleven op de Amerikaanse zender CBS.
The Whole 19 Yards is in feite een kennisquiz. Presentator stelt vraag, kandidaat moet deze beantwoorden. Dat doen ze door als eerste op de knop te drukken. Alleen: de knop staat aan de andere kant van een veld van 19 yards (ongeveer 17 meter) vol wisselende obstakels. Aan de kandidaat dus de schone taak deze zo soepel mogelijk af te leggen en bijkans de tegenstander te saboteren.
Nu klinkt 17 meter niet heel ver, je sprint er in enkele seconden naar toe. Maar dat vraag na vraag na vraag na vraag… een ware uitputtingsslag!
CBS heeft nu een pilot opgenomen en zal vermoedelijk de hele reeks afnemen. Dan kan het gaan concurreren met ABC, waar Wipeout is te zien met veel succes. Het is duidelijk dat de producent na Big Brother en Deal or no Deal een nieuwe cashcow heeft gevonden.
Een Nederlandse zender heeft nog niet toegehapt voor The Whole 19 Yards, maar wat niet is, kan nog komen.
Zie ook:
- Bijna miljoen kijkers voor Wipeout
- De nieuwe cashcow van Endemol? Wipeout
Kunnen ze misschien beter als onderdeel van Wipe-out maken ipv heel nieuw programma, daarvoor is t wat teveel van hetzelfde vind ik.
Inderdaad, als bijvoorbeeld SBS6 hiermee komt (wat me ik wel kan voor stellen, zijn ze goed in). Dan gaat iedereen ook er vanuit dat ze het na willen doen.
LeuK!
Whaha lol.
lijkt me wel grappig programma.
Wipeout is een mooi programma, ik kijk er bijna elke week na.
Helaas deze week kiezen tussen Wipeout en Miljoenjacht.
hoe kan je je opgeven voor wipeout?”??
gr robin