Uitgebreid sluikreclame in SBS Shownieuws

Een item in Shownieuws is te koop. Wie 12.500 euro lapt, krijgt aandacht in de roddelrubriek van SBS 6. Dat weet Jort Kelder te onthullen op zijn website. Hij kreeg een mailtje doorgestuurd van autofabrikant Smart, die met de rubriek in onderhandeling was over een item. Als Smart het geldbedrag van 12,5 mille betaalde, zou de naam nadrukkelijk genoemd worden in het item. Smart betaalde niet en Shownieuws besteede evengoed uitgebreid aandacht aan de autofabrikant.

Jort Kelder is verbaasd over de gang van zaken. "Noem mij naïef, maar ik ben geschokt. Misschien geldt de Omroepwet niet
voor de commerciëlen, maar ik herinner mij de dilemma's waar wij ons in
de montage van 'Bij ons in… de PC!' voor gesteld zagen. Hoe breng je
zo'n logorijke straat in beeld zonder merken te tonen?
Vandaar dat we veel shots weg moesten gooien, met als bizar hoogtepunt
een reportage over kleermaker Oger, die hoewel een begrip niet bij naam
genoemd mocht worden. Oplossing: we spreken zijn naam uit met een harde
g, zoals ze dat in het oost'n gewend zijn."

SBS wil de zaak eerst uitzoeken voordat er commentaar gegeven wordt, schrijft De Volkskrant vandaag.
Het Commissariaat voor de Media is al wat verder. De toezichthouder
laat weten dat sluikreclame ook voor commerciëlen verboden is, en dat
het geval bekeken zal worden.

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>