De Avro moet meer smoel krijgen. Dat vindt althans Peter Lubbers, die eerder dit jaar de functie van zenderbaas voor RTL 7 verruilde voor een baan als directeur media bij de Avro. “Het mag af en toe best wat krachtiger, spannender, misschien soms net even over het randje”, vertelt hij in De Volkskrant. “Een klassieke variant van The Voice lijkt me zeer interessant. Of een realityserie over het Concertgebouworkest, dat zou ik geweldig vinden. Wat zit er achter die ogenschijnlijk statische wereld? Wie zijn die mensen in die zwarte pakken?”
Lubbers is trots op succesvolle Avro-titels als Opsporing Verzocht en Tussen Kunst & Kitsch. “Daar kijken bijna 2 miljoen mensen naar. Dat is niet niks.” Maar op het gebied van amusement ziet hij nog wel potentie. “Door middel van amusementsprogramma’s kun je kunst en cultuur heel goed op een niet-elitaire manier onder de aandacht brengen. De Avro zou wat mij betreft wel wat meer aan amusement mogen doen.”
Zie ook:
- Aderlating voor RTL 7: Zenderbaas Peter Lubbers naar Avro
- Avro ziet brood in X Factor Classic
- Frits Sissing strijdt voor terugkeer Musical Awards bij Avro
Pff Opsporing verzocht scoort 2 miljoen? onder welke steen heeft hij geleefd? Gisteravond nog niet eens de 900.000 gehaald..
Wie is de mol daar in tegen had dit jaar het meest succesvolste jaar ooit qua kijkcijfers, en die vergeet meneer even..
Denk dat Lubbers eerst maar even research moet doen..
Dit is ook niet echt het moment om rond de twee miljoen te scoren he, zo in de zomer. Volgens mij scoort Opsporing Verzocht gedurende het tv-seizoen echt wel in die richting.
Verder heb ik het nooit zo op dit soort tv-baasjes, maar die Peter Lubbers lijkt me een uiterst capabele vent. Wat hij bij RTL7 gedaan heeft, was prima en daar had hij ook nog genoeg goede ideeen voor. Jammer dat is naar zo`n suffe omroep als de Avro is gegaan. De ideeen voor programma’s die hij hier oppert lijken me trouwens helemaal niet gek.
Ik denk dat hij alleen Kunst & Kitsch bedoeld, want Opsporing Verzocht mag de laatste jaren blij zijn met 1 miljoen kijkers. Ook in de winter, dus ligt blijkbaar niet aan de tijd van het jaar.
Haha het amusement van de Avro gaat naar RTL..
Dat is toch ook prima?
En dan Leo de Haas van Blik op de Weg na 20 jaar aan de kant zetten, omdat hij geen “AVRO-gezicht” zou hebben, over vorm en inhoud gesproken! Waarom moet iedere nieuwe baas direct als een olifant in een porceleinkast overal een stempel op drukken? Dit is het eind van het programma zo, zonde!
Pingback: 'Avro-baas Peter Lubbers nieuwe zenderleider SBS 6' | Zappen