Amerikaanse zender waagt zich aan De Gouden Kooi

John de Mol heeft nooit onder stoelen of banken gestoken dat televisiezender Tien een soort speeltuin is, waar hij nieuwe formats uitprobeert. Indien succesvol kan zo'n programma vervolgens wereldwijd worden verkocht en dat is dan weer heel lucratief. Ook de in Nederland minder succesvolle programma's weet hij aan het buitenland te slijten, zoals de anti-talentenjacht de Nix Factor. En nu blijkt hij ook De Gouden Kooi te hebben weggezet en niet bij de minste partij: de grote Amerikaanse zender ABC kocht de uitzendrechten aan.

Dat is precies waar hij op hoopte. John stond ook aan de wieg van Big Brother, het programma dat heel de wereld over ging en van de televisieman een multimiljardair maakte. Zoiets overkomt je meestal hooguit één keer in je leven. Maar nu er één schaap over de dam is – en wat voor een! – volgen er zeer waarschijnlijk meer. Zo krijgt De Gouden Kooi, in Nederland toch matig bekeken, de potentie van een millionseller.

In het Amerikaanse vakblad Variety prijst De Mol nog eens alle sterke punten van het format aan. Dat het een soort soap is met een open einde en dat het er anders uitziet en anders voelt dan de meeste reality-programma's. "Het format is zo doodeenvoudig, je vraagt je af waarom niemand ooit eerder op het idee kwam."

Zie ook:
- Reuring in Gouden Kooi: Nena verbannen
- Endemol heeft spectaculaire opvolger Big Brother
- Gouden Kooi niet zo aantrekkelijk als gedacht
- Eindelijk de Gouden Kooi – top of flop?

1 Reacties // Reageer

One thought on “Amerikaanse zender waagt zich aan De Gouden Kooi

  1. Magali

    maybe dat ik dan ook de Amerikaanse versie hier zie :D

      /   Reply  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>