Consumentenprogramma Omroep Max: Meldpunt

Kassa, Radar, Volgende Vraag, Alles Draait Om Geld, Weet Wat Je Koopt, Consuminderen… de publieke omroepen brengen (en brachten) al heel wat consumentenprogramma’s op televisie. Omroep Max heeft Meldpunt, dat voorheen onder de titel Knelpunt is uitgezonden. Meldpunt komt op voor consumenten die gedupeerd zijn door bedrijven, overheidsinstanties of andere instellingen.

Omroep Max: “Meldpunt zet alles op alles om de belangen van juist de vijftigplus-consument te behartigen. In iedere uitzending staat één specifiek thema centraal, in de eerste aflevering is dit de vertragingscompensatie die vliegtuigmaatschappijen weigeren te voldoen.”

Verderop dit seizoen komt het verlengen van een rijbewijs en ‘seniorproof’ nog aan de orde.

Meldpunt, 19.25 uur, Omroep Max (NL2)

18 Reacties // Reageer

18 thoughts on “Consumentenprogramma Omroep Max: Meldpunt

  1. henk miedema

    Nou ik wou iets melden over thuiszorg

    ik werd een poosje terug, voor een korte periode opgenomen in het ziekenhuis, ik heb thuishulp
    dus ik bel van uit het ziekenhuis op.
    äub even doorgeven aan mijn hulp datze morgen niet moet komen ,want ik ben in ZKH.

    maar 2 dagen later was ik weer thuis

    de hulp wed echtre doodleuk gewoon elders ingeroosterd
    bij vervolg beurten.
    gelukkig zag de betreffende mevrouw mij op straat.
    dus ze melde aan thuiszorg Ned,

    “Nee hoor ik ga vrijdag gewoon naar meneer Miedema, want die is thuis”" . Nee zegtde Thuishulp org, je moet eigenlijk naar die andere.

    Uiteindelijk is ,doordat de hulp zelf dus zegt “ik ga naar die meneer”, de hulp uit eindelijk toch gewoon bij mij ge komen.

    maar wat ik maar wilzeggen is dit,
    bij thuiszorg NED, kan 1 of 2 nachtjes hospitaal er toe leiden
    dat je nooit je eigen thuishulp meer terug krijgt.
    ik vindt dat raar
    te meer omdat je al omde haverklap anderen krijgt ,als je niet echt er achteraan zit.

      /   Reply  / 
  2. anneke

    ik heb een bel vrij altijd abonnement bij kpn hoe zit het daar mee? dat kunnen ze verhogen maar dat heeft toch geen nut, als je altijd vrij hunt bellen.Heeft u daar een antwoord op! m.v. groeten v Anneke

      /   Reply  / 
  3. willem

    Ik heb als hartpatiënt twee prepaids telefoon die ik om zoveelste
    tijd opwaardeerd tot 25 euro.
    Ik kreeg bericht van Hi om mijn telefoonkaart te op waarderen
    anders was ik mijn nr. en mijn geld kwijt er stond nog plus minus
    9 euro op die ben ik nu kwijt en ook mijn nr.Kan dit zo maar
    en stelen van je te goed.? Ik vind dit diefstal het is mijn geld
    die ik in de telefoon stop.
    Nu is mijn tweede telefoon ook aan de beurt staat nog 3 euro op
    binnen 14 dagen opwaarderen krijg je te horen anders ben je het
    te goed en nummer kwijt.
    Kan dit zomaar ? en waar staan die regels dat ze dit mogen doen.!!

      /   Reply  / 
  4. diederik

    6 nov een proefpaket van digitenne gekregen en 10 nov weer afgezegt,nu krijg ik tot het vervelenst toe steeds rekeningen omdat ik een abbonnemant zou hebben,zij hebben wel het proefpakket weer op laten halen door een koerier,dus ik had ook een retournummer,wat kunt u hier aan doen??gr;dik.

      /   Reply  / 
  5. Tedje

    Hallo, mijn dochter heeft sinds 1/2 jr.een Smart(ocasion) in Castricum gekocht. In deze korte periode zijn er zoveel reparatie-verrichtingen gedaan. Voor de laatste nog onder deze garantie te repareren mankementen,heeft mijn dochter de ‘afspraak’ met de ‘auto-dealer’ gemaakt op ‘vrijdag 28 januari 2011′. Met de auto-dealer werd de afspraak gemaakt om aan deze opdracht te werken. Mijn dochter zou haar Smart bij terugkomst van hun vacantie ophalen, zodat alle reparaties in die eene week eens goed konden worden uitgevooerd. Een week vacantie voorbij, voor alle zekerheid de Maandag, 7 Febr.2011 ‘extra’ vrij gepland voor onverwachte kalamiteiten. Autodealer in Castricum (bij Castricummerwerf) ‘s-morgens gebeld dat mijn dochter haar Smart wilde ophalen. Machteloos kreeg zij te horen dat haar Smart nog niet onder behandeling was geweest(ondanks het vertrouwen dat de auto-dealer daar de hele week tijd voor kreeg, ipv. enkel de afgesproken vrijdag van 28 januari 2011). Als ik het geld had, kocht ik voor haar meteen een auto bij een goede betrouwbare auto-dealer. Is er een mogelijkheid om mijn dochter hierbij te helpen? Wachtende op Uw reactie, hartelijke groet, Tedje.

      /   Reply  / 
  6. henriet

    heb vorige week een klacht over dierenleed door de chip bij paarden gemeld maar nog geen enkele reactie van jullie ontvangen
    Graag reageren of u het uberhaupt hebt gelezen.
    mvg Henriet

      /   Reply  / 
  7. henriet

    heb vorige week een klacht ingeidend over het dierenleed wat veroorzaakt kan worden door de chip in de paardenhals en niemand zich er wat van aantrekt laat staan eriets aan doet wat gewoon veel paarden levens kost. graag uw reactie hierop.
    mvg Hneriet

      /   Reply  / 
    1. gayboy

      u wilt toch graag een reactie hierop,nou dan komt ie dan.GOD SCHAFT OP EEN DAG DE MENS WEER AF.is God daar ook weer vanaf,denk dat God toch een foutje heeft gemaakt.

        /   Reply  / 
  8. gayboy

    ik dacht even dat het van de EO was,secreten story

      /   Reply  / 
  9. gayboy

    de mensen bij de tv zijn allemaal ziek geworden in hun portemonee.ze lullen hoe duur een programma wel niet kost,het is net andersom,hoe kunnen we onze zakken vullen.Kijk BNN,van onze centen,lekkere vacantie luier dan lui reisjes,camera der bij,geluidsman der bij,en dan ook nog klagen hoe zwaar dat wel niet is,zulke reisjes verslag maken,voor de zich toe eigenen prijs per jaar van,Nou laat ik het maar eens in guldens uitdrukken,660duizend gulden per jaar,driehonderduizendeuro per jaar dus,,onze dure belastingcentjes.En dat is alleen nog maar het loon,van diegene die al het mooie van Gods aarde laat zien De cameraman en de geluidsman willen ook wel een brood kopen bij de bakker.Het is gewoon Maffia bestel geworden.De mensheid is op hol geslagen in de portemonee.

      /   Reply  / 
  10. Vos

    Vraagje,in onze familie werd mijn moeder 80 jaar,nou hadden we bedacht om met zn allen een avond naar Holland Village te gaan om onze moeder een feestje aan te bieden op haar verjaardag,dit hadden wij gereserveerd voor 25 juni 2011.Om dit te mogen meemaken moesten we binnen 14 dagen het bedrag van 695 euro overmaken,dit hadden wij ook gedaan,dus wij dachten leuk mijn moeder een verrassing aan bieden voor haar 80 ste verjaardag.Wat wil er nou gebeuren een aantal dagen voor het gebeuren krijgen we een bericht van Holland Village dat het hele gebeuren op 25 juni 2011 niet doorgaat omdat er 1 van de zangers ziek was geworden.Geen probleem dachten we, we gaan dan op die datum wel wat anders regelen voor haar verjaardag.Wij hebben gebeld en gemaild richting Holland Village om ons geld terug gestort te krijgen omdat mijn moeder haar feestje niet door kon gaan.Tot onze stomme verbazing vertelde mevr Wendy van Kerkwijk dat er geen geld wordt teruggestort.via mail en via telefoon.We hebben nog verschillende keren hierover gebeld zonder ons tegemoet te komen.Wel konden we een andere datum kiezen hiervoor,dit zou dan kunnen op 8,9,16,23 juli of ergens anders in het jaar 2011.Heel leuk aangeboden maar mijn moeder is nou eenmaal van het weekend van 24 juli jarig en niet op de data,s die zij hadden opgegeven,wat ook nog al vreemd was was dat 24 juni de avond wel was doorgegaan.Mischien was er toen wel een plaatsvervanger die er zaterdag de 25e niet kon zijn.Wij hebben nu de 25e juni onze moeder mee uit eten genomen naar een restaurant en hoopte toch nog op een oplossing met Holland Village maar helaas geen respons, verder geen geld retour.Dit allemaal vinden wij heel vervelend.Ook werd er naar de algemene voorwaarden verwezen door Wendy van Kerkwijk,en dit ging erom dat er bij overmacht geen geld wordt terug betaald.Wel vreemd want ze kunnen dus altijd schermen met ziekte als er te weinig boekingen zijn,dit zal niet zo hoeven zijn maar mijn vermoeden leidt mij hiertoe.

    Kunt u ons hierbij behulpzaam zijn want wij krijgen geen voet aan de grond met Holland Village,Entrepotdok 7/8,1018 AD Amsterdam Tel 0206241876,

    Met vriendelijke groeten,
    Fam, T.Vos
    Goudplaat 128
    2134 WK Hoofddorp
    Tel.0620921449 of 0235629974

      /   Reply  / 
  11. Vos

    Kan u mijn adres gegevens weghalen,foutje in het versturen vast bedankt,
    Groeten T.Vos

      /   Reply  / 
  12. ap.dargent

    er is bij de ouderen geen armoed pas weer 12E opslag P/M de AOW ismeer dan 1000E geworden dat is meer dan 2200 gulden vraagt u eens of u de spaar rekening mag bekijken of de oude sokken anders kan een pasjes dief niet meteen 5000E eraf halen ook krijg iedere maand 70E vd belasting terug voor de ziekenzorg als er verder geen inkomsten zijn ook 600E vac geld dus er is geen armoede of zeer verkeerde besteding

      /   Reply  / 
  13. wim

    Wat een irritante waardeloze enge kerel van het CBS

      /   Reply  / 
  14. wim wesdorp

    geacht max magazine, ik heb mij aangameld voor het magazine en de verrekening heeft al plaats gevonden maar het magazine moet nog komen.ik vind dit niet zo,n netjes, om eerts te laten betalen en dan het abb te sturen. met dank

      /   Reply  / 
  15. Johanna

    Help!

    In 2008 zijn we na een zware periode van ziekte en scheiding in de schuldsanering terecht gekomen, en klant geworden bij een bewindvoerder onder toezicht van dhr S
    In 2011 na 3 jaar afzien met een schone lei uit de schuldsanering.
    Om niet weer in de problemen te komen zijn we klant gebleven bij dit kantoor weer onder toezicht van Dhr S,we hebben hiervoor 80 euro per maand betaald.
    We lieten ons inschrijven voor een ander huis, en steeds werden we afgewezen, totdat ik ging bellen met de woonbouwvereninging. Al 5 maanden was onze huur niet betaald!
    AJ jaren vroegen we om overzichten maar hebben deze nooit ontvangen, na herhaardelijk verzoek.
    Na contact met klachtencommissie van de branchevereniging BPBI en overgestapt naar een andere bewindvoerder.

    Voor ons was het niet mogelijk de schade te overzien door nalatigheid van Dhr Schoemaker.
    Huurachterstand 2600 euro
    Autoverzekering niet betaald, bekeuring is opgelopen naar 1400 euro
    Mobiele telefoon niet betaald
    Aangifte inkomstenbelasting 2010 2011 2012 niet ingevuld
    *huursubsidie niet aangepast
    *zorgverzekeringen niet betaald
    *tandartsverzekeringen niet betaald
    *achterstand gas water licht
    *inboedelverzekering niet betaald
    * Monuta niet betaald
    * 4 jaar lang 80 euro per maand betaald aan Korrect ( voor wat eigenlijk)

    Nu pas word duidelijk hoe groot de schade is, 16.000 euro en dan praat ik nog niet over de emotionele schade.
    Inmiddels zijn onze schulden zo hoog opgelopen dat we moeten leven van een zeer minimum budget.
    Weer de vernedering van de voedselbank en weer een minnelijke schikking………….

    Geen leuke dingen meer doen, nooit eens even wat leuks met ons kleinkind doen, kortom geen kwaliteit van leven meer, en dat hebben we al 3 jaar meegemaakt !
    Slapeloze nachten , medicatie, psycholoog , maatschappelijk werk, psychiater en heel veel verdriet……..terwijl onze budgetbeheerder gewoon doorgaan met zijn leven.

    Ik heb op allerlei manieren geprobeerd om tot een oplossing te komen met Dhr S maar de enige respons krijgen we via onze advocaatdat we hem niet lastig mogen vallen.

    http://www.dvhn.nl/nieuws/drenthe/emmer-bewindvoerder-op-non-actief-11556373.html

      /   Reply  / 
  16. S.Klink

    Help ik voel mij gedupeerd.
    Mijn partner heeft zijn abonnement bij Telfort verlengd met een nieuw toestel Samsung Galaxy S5 Neo black (SM-G903F). Bij belangrijke specificaties staat: stof en waterbestendig (P67). De uitleg hiervan is= de 6 staat voor dat het toestel stofbestendig is en de 7 voor waterdichtheid tot op 1 meter gedurende 30 minuten.
    Het toestel is in het water gevallen en er gelijk uitgehaald maar er zit vocht in. Opgestuurd naar Samsung via Ricom Repairs en terug gezonden aan Ricom Repairs zonder een opgave van Samsung waarom geen vergoeding of reparatie.
    Toestel gekocht op 22-10-2015 afgegeven bij Repairs op 28-10-2015 dus toestel was 3 dagen oud.
    Waar is de garantie ????

      /   Reply  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>