Hoe effectief is verbod op snoepreclame?

Als het aan de Consumentenbond ligt, komt er een verbod op snoepreclame gericht op kinderen. De voedingsbranche slaagt er volgens de bond zelf niet in de
reclame aan banden te leggen.

Nog altijd gaat bijna de helft van de
voedingsreclame rond kinderprogramma’s over ongezonde voeding. Bovendien
proberen veel fabrikanten meer ongezonde producten te verkopen met
behulp van spaaracties en flippo’s.

Ik weet niet of een verbod op reclame zal helpen. Kinderen snoepen toch wel, alleen kiezen ze nu voor wat ze in de reclame zien. Ik bedoel: tabaksreclame mag ook niet meer, maar nog altijd worden er miljarden sigaretten verkocht.

Meer nieuws over gezonde voeding op Dieet.blog.nl

1 Reacties // Reageer

One thought on “Hoe effectief is verbod op snoepreclame?

  1. marieke

    Ik denk ook dat een verbod niet zal helpen. Kinderen blijven snoepen of er nu reclames zijn of niet.
    En er wordt ook gezegd dat dit wordt gedaan om t overgewicht in Nederland tegen te gaan, maar dan is deze maatregel alleen ook echt niet voldoende..

      /   Reply  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>