Unilever is op zijn vingers getikt door de Vissenbescherming. In de reclame van een vaatwasmiddel werd namelijk een vis in een kom vertoond en dat is vloeken in de vissenkerk. Hoewel de waterdieren vrijwel altijd in een kom worden vertoond op televisie, is dit een slecht voorbeeld. Vissen groeien namelijk krom in een ronde kom en zijn beter af in een vierkanten of rechthoekige bak. Unilever gaat door het stof en noemt het 'een ongelukkige keuze'.
Het concern gebruikte de vis in kom als metafoor voor stralend schoon. Maar de Vissenbescherming kon dat niet waarderen. Volgens persbureau ANP trekt de bescherming wel vaker ten strijde tegen vissenleed op tv, eerder werd het dier uit Sesamstraat verbannen.
Ik wist tot vanmiddag niet eens dat de Vissenbescherming bestond, laat staan dat ze zo streng optraden tegen de media. Eens kijken of er ook een mailtje komt over het plaatje bij dit verhaal.
Die Roggeveen -what’s in a name- is duidelijk geen vissenliefhebber, nee.
vissen moet je lekker in natuurwater laten zwemmen, vind ik.
En ook niet opeten, zeker???
Meneer is vegetariër zeker. Niks mis mee hoor.
geen vegetariër maar vis eet ik niet. en dat staat weer los van mijn mening dat een goudvis volgens mij niet echt gelukkig wordt van zwemmen in een bak in een huiskamer.