Run op reclamezendtijd Nederland – Brazilië

Wie wil adverteren in de rust van Nederland – Brazilië, moet er snel bij zijn. Er is een ware run ontstaan op reclamewedstrijd voor de kwartfinale. Ook latere wedstrijden staan volop in de belangstelling van adverteerders. Een spotje in de finale – mits Nederland daar in staat – kost nu al 113.000 euro.

“We berekenen de adverteerders het tarief alsof Nederland de finale haalt, dan weten ze waar ze aan toe zijn. Als Oranje er eerder uitvliegt, wordt dat bedrag met terugwerkende kracht aangepast”, aldus Arian Buurman, directeur van de Ster in De Telegraaf. De spotprijs wordt bepaald door het aantal kijkers en kan dus pas achteraf exact worden berekend. Buurman schat dat de prijs vrijdag uiteindelijk tussen de 70 en 80 duizend euro zal liggen.

Afgelopen maandag meette Stichting Kijkonderzoek gemiddeld 6,1 miljoen thuiskijkers. Uit aanvullend onderzoek van de NOS bleken er uiteindelijk 10,1 miljoen mensen iets van de wedstrijd te hebben gezien. De best bekeken wedstrijd tot nu toe is Kameroen – Nederland van vorige week donderdag met 10,8 miljoen kijkers.

Zie ook:
- Spotje in rust WK-finale kost nu al 113.000 euro
- Nederland – Slowakije trok 10,1 miljoen kijkers
- Kameroen – Nederland in top 10 best bekeken voetbalwedstrijden

1 Reacties // Reageer

One thought on “Run op reclamezendtijd Nederland – Brazilië

  1. Sieta

    In het bericht staat een foutieve melding met betrekking tot de kosten van een 30-seconden spot Nederland – Brazilië. De 113.000 euro voor 30-secondencommericals geldt alleen als Nederland de finale speelt.

      /   Reply  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>