Eén op de tien betaalt liever voor RTL Gemist

Het is twee weken geleden dat RTL aankondigde populaire programma's op videodienst RTL Gemist gratis beschikbaar te maken. Wie online een aflevering van Gooische Vrouwen wil terugkijken, hoeft daarvoor niet het gebruikelijke tarief van 1,30 euro neer te tellen. Ten minste, als de kijker daarvoor een reclamespotje van Microsoft wil kijken. Het blijkt dat ongeveer één op de tien kijkers zo'n gruwelijke hekel heeft aan reclame (of aan Microsoft), dat deze liever de 1,30 euro neertelt.

In Adformatie laat RTL weten dat Gooische Vrouwen sinds deze zet online 4 keer meer wordt bekeken, in totaal zo'n 8.000 keer. Inmiddels heeft RTL nog meer juweeltjes uit de Talpa bruidsschat 'gratis' online gezet, zoals Voetbalvrouwen, Van Speijk en Joling & Gordon over de Vloer.

Microsoft moet overigens diep in de buidel tasten voor deze stunt. "Wij willen graag dat het ons hetzelfde oplevert als content waarvoor de consument betaalt", zegt RTL over de hoogte van het reclametarief. En een reclame waarbij 1,30 euro per kijker wordt neergeteld, is in de mediawereld exorbitant hoog. Maar ja, de attentiewaarde van je commercial is dat op deze wijze ook.

Zie ook:
- Ook RTL Gemist innoveert
- Uitzendinggemist.nl goes YouTube
- SBS zet Grey's Anatomy, Lost en Desperate Housewives online

8 Reacties // Reageer

8 thoughts on “Eén op de tien betaalt liever voor RTL Gemist

  1. Michael

    Goh, toch nuttig soms, die reclame….

      /   Reply  / 
  2. Kokstra

    Je start het filmpje, gaat ff naar een andere site of koffie halen en de reclame is alweer voorbij, daar gaat je hoge attentiewaarde…

      /   Reply  / 
  3. roelof

    ben het helemaal met je eens
    even iets anders doen en reclame is weer weg

      /   Reply  / 
  4. ryjyytj

    Die reclame gaat niet zomaar weg, want je moet zelf ook klikken

    test maar uit

      /   Reply  / 
  5. Harm

    Ik vindt het belachelijk dat we moeten betalen voor programma’s die al een keer op tv zijn geweest. Het maakt me niet uit wat de achterligende gedachte is, zoiets doe je gewoon niet! Ik vindt het schandalig van RTL! Ze moesten eens een voorbeeld nemen aan hun concurrenten die de programma’s netjes gratis blijven aanbieden.

      /   Reply  / 
  6. Chris

    ja klopt en 1 op de 10 is ook niet goed bij zijn hoofd. dus maak die shit maar lekker gratis want het is egt onzin om voor iets te betalen waar je eigenlijk al voor betaald hebt. ( je tv provider, de standaard kabel kosten van 18 euro )

      /   Reply  / 
  7. ploep

    Niet te geloven; je moet nu ook al betalen voor rtl/boulevard en editie/NL!

      /   Reply  / 
  8. Manager

    Zal binnenkort even met de kabelexploitant Noord Nederland aan tafel schuiven om te kijken of dit soort kanalen geschrapt kunnen worden.
    Jullie horen nog…binnenkort.

      /   Reply  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>