Sanoma-topman: Lek komt boven bij SBS, rest is barpraat

Met het uitblijven van een grote hit kan worden gesteld dat SBS 6 het ook dit voorjaar niet waarmaakt. Steeds meer partijen vragen zich af of het herstel nog wel komt, maar Sanoma-topman Dick Molman spreekt in vakblad Adformatie het vertrouwen uit dat er betere tijden aankomen. “We staan nog steeds volledig achter de aankoop, maar we worden door twee dingen geplaagd. De advertentiemarkt is ingezakt en dat hadden we niet voorzien. En we zijn nog niet tevreden over de performance van – vooral – de zender SBS 6.” Sanoma is echter geen partij die in televisie is gestapt om snel te cashen, er ligt een langetermijnplan. “We komen slechter uit de startblokken dan gedacht, we hebben een lange weg te gaan, maar we werken aan herstel.”

Bij de aankoop van SBS 6 hebben Sanoma en Talpa flink geïnvesteerd in management en programmering. “We zien alleen het effect daar nog onvoldoende van.” Adformatie vraagt hoe groot de kans is dat financiers de zenuwen krijgen en hun geld willen terug zien. “Als wij goed uitleggen wat we doen, dan ontstaan er geen vragen. Daar besteden we dan ook veel aandacht aan. Het lek komt boven. Dat meen ik oprecht. De rest is barpraat.”

Gisteren publiceerde het AD nog een groot verhaal op zijn voorpagina, waarin adverteerders aangaven dat hun geduld opraakt. Topvrouw Georgette Schlick roept al 1,5 jaar ‘geef ons de tijd’, maar echt herstel lijkt nog niet in gang gezet. Dit voorjaar worden nog nieuwe titels Danni Lowinski en Bloed, Zweet & Tranen gelanceerd op SBS 6.

Zie ook:
- Voorpagina AD: Vertrouwen in herstel SBS 6 kwijt
- Adverteerders: Herstel SBS duurt te lang
- Kijkcijfers vrijdag: Vliegende Hollanders in vrije val geraakt
- Remko van Westerloo: Tij bij SBS 6 kan snel keren
- 2013-presentatie SBS 6: Weinig nieuws, meer visie

6 Reacties // Reageer

6 thoughts on “Sanoma-topman: Lek komt boven bij SBS, rest is barpraat

  1. $ Dollar Bill $

    Dit is gewoon damage control. Ze hebben gewoon een miskoop gedaan.

      /   Reply  / 
  2. wilmer

    inderdaad er zijn al heel wat programma’s geflopt, maar alles kan nog veranderen, stappenplan:
    1.Een paar mensen ontslaan: Johnny de Mol, Beau van Erven Dorens, (Jim Bakkum)
    2.vernieuwen: vormgeving, HVNL, shownieuws
    3.goede NIEUWE ORIGINELE programma’s.
    4.schema’s: RVNL ipv. HVNL-vroege editie

      /   Reply  / 
  3. Peter

    Wie heeft de titel ‘Danni Lowinski’ bedacht? Iedereen die daarmee akkoord is gegaan snapt werkelijk de SBS kijker niet.

      /   Reply  / 
  4. Jeffrey

    Dat is de naam van het format, zo heet het in Duitsland en België ook.

      /   Reply  / 
  5. Jeroen

    Hoewel ik voor de zender hoop dat er betere tijden aankomen hoop ik ook dat SBS een grote klap gaat krijgen zodat iedereen die ook maar iets te zeggen heeft daar achter zijn oren gaat krabben..

      /   Reply  / 
  6. rob539

    SBS6 de naam is gewoon besmet dus haal sbs weg en start met 6 geef 6 de volgende programmering en dan geef ik 1 dag als voorbeeld

    je begint dan als volgt

    10:00-18:00 6 Kids=Kinder Televisie
    18:00-19:00 Deal or No Deal
    19:00-19:30 Big Brother 6
    19:30-20:00 De Gouden Kooi 2
    20:00-22:30 Film 6=films
    22:30-23:00 Hart Van Nederland
    23:00-00:00 Repotage
    00:00-02:00 Live Stream Goudenkooi 2
    02:00-04:00 Live Stream Big Brother 6
    04:00-06:00 Live Stream Goudenkooi 2
    06:00-08:00 Live Stream Big Brother 6
    08:00-10:00 Live Stream Goundenkooi 2

      /   Reply  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>