SBS bindt strijd aan met YouTube door internetsoap

De populairste videodienst in Nederland is YouTube. Maar SBS wil die koppositie graag overnemen. Nog deze maand wordt MyVideo gelanceerd, een online kanaal waar gebruikers zelf hun video kunnen uploaden en SBS ook eigen fragmenten in plaatst. Om meteen veel volk naar de site te leiden, komt er een heuse internetsoap op MyVideo: 2000 Antwerpen.

In 2000 Antwerpen wordt één van de rollen vertolkt door Jim Bakkum. Hij speelt de Nederlandse Robin, die terugkeert naar zijn familie in Antwerpen. Het is de eerste klus die Jim voor SBS aanpakt. Eerder was het ex-Idol vooral te zien bij RTL. Vermoedelijk komen er meer bekende Belgische gezichten in de MyVideo-soap, die voor zowel de Nederlandse als Vlaamse markt wordt gemaakt.

De Duitse evenknie van SBS opereert al langer met MyVideo.de, bij de Oosterburen heeft de site een aanzienlijk marktaandeel. SBS kondigde de videodienst vorig jaar al aan. Ook komt het bedrijf met een betaalde videodienst, waar binnen- en buitenlandse topseries kunnen worden bekeken.

SBS communiceert dat MyVideo 'medio januari' al het levenslicht ziet. De videodienst van de Publieke Omroep, Uitzendinggemist, wordt binnenkort ook gepimpt naar een model waar meer interactie is met de gebruiker.

Zie ook:
- SBS zet Grey's Anatomy, Lost en Desperate Housewives online
- Uitzendinggemist.nl goes YouTube

1 Reacties // Reageer

One thought on “SBS bindt strijd aan met YouTube door internetsoap

  1. kim

    Leuk ik ga zeker kijken.

      /   Reply  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>