Jeroen van der Boom: The Winner Is… kijkt als film weg

Het aftellen naar The Winner Is… is begonnen, al is SBS 6 gestopt met het aftellen naar grote amusementsshows op tv. Dat neemt niet weg dat de oorlogskas lijkt geplunderd voor promotie van de nieuwe talentenjacht. De afgelopen weken zie ik talloze paginagrote advertenties voor The Winner Is…, nu zijn ook de eerste interviews verschenen met presentator Beau van Erven Dorens en opperjurylid Jeroen van der Boom. En die twee zeggen best heel wat interessante dingen.

Terwijl The Voice of Holland dit seizoen beter is bekeken dan vorig jaar en het format heel de wereld over gaat, hoor je nog steeds dat auditieshows over het hoogtepunt heen zijn. Niet waar, vindt Van Erven Dorens. “Het genre is wereldwijd nu groter dan ooit, maar ondertussen is het ook een genre in ontwikkeling en waar het heen gaat, weet niemand. The Winner Is… is volgens mij te zien als de volgende stap”, zegt hij In Veronica Magazine.

Hij vervolgt: “Het succes van dit soort shows zit hem in het feit dat het publiek deelgenoot wordt. Want als kijker groei je met de kandidaten mee. En dat terwijl het niet gescript is, er kan steeds van alles en nog wat gebeuren. Ik noem het gecontroleerde reality, maar die term heb ik wel net zelf verzonnen.”

Beau kruipt weer in zijn rol van de man die het grote geld uitdeelt, zoals hij dat eerder deed in Deal or no Deal. Vanaf de kwartfinales, als het gaat om meer dan 25 duizend euro per duel, wordt het spannend volgens hem. “Straks kan je de zweetdruppels opdweilen!”, zegt hij in Veronica Magazine. Jeroen in Televizier: “Dit gaat nog een stap verder dan The Voice; het is keihard en spannend. Bij opnames heb ik soms het gevoel dat ik naar een film zit te kijken.”

Dan is er de onvermijdelijke kijkcijferverwachting, iets waar geen SBS-ster zich nog aan durft te branden na de serie flops. The Winner Is… lijkt een echte vrijdag- of zaterdagavondshow, maar wordt geplaatst op donderdag. Daar moet het Wie Is de Mol? tegen zich dulden. Jeroen: “Ik denk dat de show als die de kans krijgt, erg geliefd kan worden.” Tegelijkertijd zegt hij nederig dat het succes van The Voice niet geëvenaard zal worden. “Dus ik reken niet op twee of drie miljoen kijkes. Het moet ons gegund worden. En als er 1 miljoen mensen kijken, gaat de vlag uit.”

Beau in Televizier: “Ik zou liegen als ik zeg dat hier geen druk op staat. Natuurlijk is dat zo, maar we zien wel wat er uit komt, net als bij mijn oudejaarsconference. Het is belangrijk voor mij en voor SBS 6. Ik lig onder vuur en dat vind ik niet erg. Ik ben het ook gewend, maar je moet natuurlijk wel af en toe terugslaan met een mooi programma. Voor De Wereld van Beau steek ik mijn hand in het vuur en voor dit programma ook.”

Zie ook:
- Amerikanen geïnteresseerd in Talpa-show The Winner Is
- RTL plaatst Avatar tegenover première The Winner Is…
- X Factor-act BadBoyz doet mee aan The Winner Is…
- SBS plaatst The Winner Is… tegenover Wie Is de Mol?
- Tweevoudig ex-talentenjacht-kandidaten in The Winner Is…
- SBS 6 kiest Beau als presentator The Winner Is…

9 Reacties // Reageer

9 thoughts on “Jeroen van der Boom: The Winner Is… kijkt als film weg

  1. Bas

    Ik vind het dom om het tegen over widm te zetten ! En voor welke talentenjacht gaan de mensen kiezen “The winner is…” op donderdag of “The voice kids” op vrijdag ? Ik denk dat het sbs’s zoveelste flop word , niet vanwege het concept , maar de periode waar ze het in uitzenden !

      /   Reply  / 
    1. !#Michael#!

      Wat moeten ze dan? Ze gaan The Voice KIDS al uit de weg om de kijker niet weer te dwingen te kiezen (zoals ze deden met POPSTARS tov HGT/TheVoice).

      Ze moeten toch n keer aan de slag gaan. Als ze zich voortdurend laten leiden door angst voor de concurrentie kunnen ze net zo goed stoppen.

      De kijker is na The Voice wss wel toe aan een andere spin op het genre Talentenjachten.

        /   Reply  / 
      1. Maurice

        Dan hebben ze nog de ehh ; zaterdag, zondag, maandag, dinsdag, en woensdag.. En was jij niet diegene die zij dat ehh :
        “op 21 november 2011 om 11:38
        @ Marjolein

        Wie is de mol heeft nog nooit 2 miljoen kijkers getrokken, laat staan gemmideld ;)
        Eerder gemmideld 1.4/1.5 miljoen, met een uitschieter richting de 1.8 miljoen.

        Dit zal voor komend seizoen niet anders zijn.”

        Haha, kijk de cijfers eens na Michael, want WIDM 2011 scoorde gemiddeld zo’n 1.8 miljoen! Met uitschieters in afl1 en 5 BOVEN de 2 miljoen!

          /   Reply  / 
  2. David (2)

    Als er 1 miljoen mensen kijken, gaat de vlag uit? Ze zijn wel érg snel tevreden daar bij SBS he. Een gemiddelde amerikaanse serie op de donderdag scoort al 800.000 op SBS.

    Maar goed, ik snap het wel. 1 miljoen is op zich haalbaar, en als je op 1,5 miljoen in zet, word je daar weer op afgerekend.

      /   Reply  / 
  3. samantha

    vind jeroen zo wie niets aan dus en beau ook niet . DUs jammer van hun kijk er niet na

      /   Reply  / 
    1. Krul

      Snap je het zelf ook wat je schrijft?

        /   Reply  / 
  4. kwikjealex

    Ik ben wel benieuwd, de deal or no deal kant spreekt me wel aan (ook omdat ik dat gewoon een geweldig programma vond).
    Een kans krijgt het zeker, maar ik ben bang dat dit een gevalletje ‘Uitzending gemist’ word.

      /   Reply  / 
  5. Mark

    Waarom toch op donderdag! Zou kijken als het op zaterdag zou komen. Nu kijk ik dus maar niet!

      /   Reply  / 
  6. dom

    Het is SBS, heeft altijd van die nageaapte slechte programma’s en dan doen ze van te voren van die reclames op hun zenders met ‘Nederland is in de ban van …’ of ‘De meest gevreesde jury van Nederland.” en dan heeft nog niemand er van gehoord.

    Snap het ook wel dat er geen hond naar SBS kijkt

      /   Reply  / 
  7. Pingback: SBS 6 blaast (te?) hoog van de toren met The Winner Is… | Zappen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>