Llink sleutelt aan nieuwe programma’s

LlinkDe Nieuwe Omroep, ook wel bekend als Llink, is momenteel prominent aanwezig op de woensdagavond van Nederland 3. Dat zal zoals het er nu naar uitziet alleen gedurende de zomermaanden zo blijven. In het nieuwe seizoen wordt de zendtijd weer versnipperd over verschillende dagen. Desalniettemin werkt Llink aan een reeks nieuwe programma’s. Bas Westerweel neemt een tweede seizoen op van het vegetarische kookprogramma McDonald’s Kitchen en Zomerzin, een programma over duurzaam op vakantie gaan in binnen- en buitenland. Maar er is meer, schrijft Het Parool.
In de herfst begint namelijk Ideaal in Uitvoering, een reeks documentaires over wereldverbeteraars die uit idealisme huis en haard hebben achtergelaten. Daarnaast overweegt Llink om met een eigen consumentenprogramma te komen, terwijl de Publieke Omroep er daar al zo veel van heeft. Volgens de omroep zou het gaan om een alternatief consumentenprogramma. Iemand een idee wat we ons daar bij moeten voorstellen?

Zie ook:
- Llink verovert woensdagavond Nederland 3

3 Reacties // Reageer

3 thoughts on “Llink sleutelt aan nieuwe programma’s

  1. Tesselhoff

    In de uitzending van 1 augustus kookprogramma McDonald’s Kitchen zat in het eerste gedeelte een muziekje op de achtergrond Hawai geluid zou u mij kunnen vertellen wie de uitvoerende artiest daarvan is.
    U zou mij daar een groot plezier mee doen.
    Hartelijk dank voor u medewerking.

    vr.gr. Sjaak Tesselhoff

      /   Reply  / 
  2. Mert

    McDonald’s Kitchen en Zomerzin zijn te gek!!! Ik kan niet wachten op het tweede seizoen van McDonald’s Kitchen!! En wanneer begint Herfstzin?? ;)

      /   Reply  / 
  3. llink gamma

    Gamma wint ‘Botte Bijl Award 2006′

    Wat: Uitreiking van Botte Bijl Award 2006 aan winkelketen Gamma.
    Wie: Ongeveer 20 actievoerders van Milieudefensie.
    Waar: Hoofdkantoor Gamma, Storkstraat 2, 3833 LB Leusden.
    Wanneer: Dinsdagochtend 9 mei, 11.30 – 12.00 uur.

    Amsterdam, 9 mei 2006 – Vanochtend, dinsdag 9 mei, reikt Milieudefensie de ‘Botte Bijl Award 2006′ voor fout hout uit aan Gamma. De winkelketen verkoopt ondanks jarenlange beloften nog steeds veel tuinmeubelen van illegaal of destructief gekapt hout. Actievoerders versnipperen daarom – met drie grote houtversnipperaars – een ‘woud aan beloften’ voor de ingang van het hoofdkantoor van Gamma te Leusden. ‘Miss leiding’ zal aanwezig zijn om de botte bijl award persoonlijk te overhandigen.
    -Gamma misleidt klanten door zich te profileren als grootaanbieder van duurzaam FSC-hout2. Vanaf 1996, zo beloofde de keten, zou er alleen nog maar hout uit duurzaam beheerde bossen worden verkocht. Winkelinspecties en onderzoek van Milieudefensie wijst echter uit dat de bulk van de Gamma-tuinmeubelen bestaat uit niet-gecertificeerd of niet-traceerbaar hout. Dit hout komt bijvoorbeeld uit Indonesië of Maleisië, landen waar op grote schaal op illegale en destructieve wijze wordt gekapt.
    -Op diverse merken tuinmeubelen die Gamma verkoopt, staan valse claims. Tuinmeubelen van het merk Topwood worden verkocht met duurzaamheidsclaims. Milieudefensie ontdekte dat dit hout komt van een bedrijf dat oerbossen kaalkapt in Maleisië (Kalabakan) voor de aanleg van oliepalmplantages. Gamma doet al sinds de jaren negentig aan de lopende band beloften over duurzaam hout in beleidsstukken,
    milieu-folders en richting NGO’s. Op de winkelvloer blijkt echter dat deze beloften niet worden waargemaakt.

    Hoe het wel moet, laat winkelketen Kwantum zien, die het binnen een aantal jaren voor elkaar kreeg alleen nog duurzame FSC-tuinmeubelen te verkopen. Kwantum krijgt daarom vandaag een bloemetje van Milieudefensie.

    Milieudefensie bezocht in totaal 54 vestigingen van tien winkelketens en inventariseerde daar 5627 tuinmeubelen. Hoewel veel bedrijven al jaren beterschap beloven, wordt een groot deel van het hout voor tuinmeubelen op illegale of destructieve wijze gekapt. Jaarlijks gaat er wereldwijd zo’n 13 miljoen hectare bos verloren, een oppervlak van ruim 3,5 keer Nederland. Daarnaast zijn er veel sociale mistanden rond houtkap en -handel.
    Zit het wel goed? Tuinmeubelkoopwijzer
    Zit het wel goed? Tuinmeubelkoopwijzer
    Milieudefensie heeft met winkelinspecties en onderzoek de houten tuinmeubelen geïnventariseerd bij 10 winkelketen in 54 vestigingen.
    Bij het onderzoek is gekeken naar het aandeel duurzaam hout (FSC), het aandeel fout hout (destructief of illegaal gekapt), valse claims en het nakomen van eerder gedane beloften.
    Lees voor meer informatie onze brochure ‘Zit het wel goed?’-(PDF)
    http://www.milieudefensie.nl/globalisering/doemee/tuinmeubelkoopwijzer/view?searchterm=hout
    Uitkomsten
    Dat zit fout:
    Winkels waar veel fout hout, valse claims en loze beloften zijn gevonden.
    1. Gamma
    2. HEMA
    3. IKEA

    Voor meer informatie:
    Persvoorlichting Milieudefensie, telefoon 020 5507 33

    ————

    Vernieuwde Macro Economische Verkenning
    Als omroepvereniging vertegenwoordigt LLiNK een stroming van mensen die zich betrokken voelen bij hun medemens en leefomgeving. Tot deze stroming behoren groeiende maatschappelijke groeperingen als praktisch idealisten, nieuwe geëngageerde en de betrokken wereldburgers.

    Het gezicht van Gamma
    Medeweker Llink van het eerste uur John Buisman in MarketingTribune: ‘Ja. Ik hou ervan om altijd heel erg sterk de andere kant te laten zien.

    -Via een schitterende oprijlaan komen we terecht bij een prachtig oud landhuis, waarin een hoop werk te doen zou zijn voor Sjaak en Freek Willem. Daar heeft het interview plaats met deze alter ego’s van de bekendste klussers van Nederland, Martin Waardenberg (43) en *John Buisman (46).
    -Met reclame hebben Martin Waardenberg en John Buisman eigenlijk niets, maar met humor des te meer. Dat is de reden dat ze al twee jaar te zien zijn in de reclamespots van Gamma. Waardenberg: ‘Afzeiken is gewoon de leukste humor.’
    Sta jij altijd achter wat je speelt?
    John Buisman ‘Ja. Ik hou ervan om altijd heel erg sterk de andere kant te laten zien. Om aan te tonen hoe belachelijk iets is. Door de Gamma-spot krijg ik de vrijheid om dingen te doen. De financiën van dat bedrijf stellen me in staat producties te doen die ik anders nooit rond zou kunnen krijgen.’
    -*Reclame. Onvergetelijke tv, een onverbiddelijk zelfportret van onze maatschappij.
    Wat je consumeert dat ben je. En de STER legt er nog op toe ook.
    Het raadsel van high versus low culture blijft intact. Ze zijn overal, allebei, maar wat is wat? Vernuft is geen maatstaf, complexiteit ook al niet. Oorspronkelijkheid dan? Vindingrijkheid? Ik denk dat de beschouwingswijze het verschil maakt. Zo kan Rembrandt low worden en ‘Allo allo’ high als wat.
    Volg een reclameblok met louter tierende krankzinnigen. Ze kunnen niks, weten niks, denken nergens bij na en eisen maximaal comfort. Of ze nu een auto verkopen of tuinmeubelen, ze gedragen zich als hulpbehoevende imbecielen. Vallen van het dak en grijnzen, want ze zijn verzekerd.
    Het duo Waardenberg en Buisman gaan door met de spots zolang ze het zelf leuk vinden. Een geweldige ervaring was de reis naar Kaapstad in Zuid Afrika, waar vanwege het winterweer in Nederland een commercial werd gemaakt over klussen in de tuin. De reclamewereld met champagne en een uitgebreide crew vormden een schril contrast met de armoede buiten het resort. ‘Enorm indrukwekkend’, vertelt Buisman.
    Afin u moet de spullen van Gamma hebben aldus het illustere duo.

    *Reclame is een mededeling die rechtstreeks of onrechtstreeks tot doel heeft de verkoop van diensten of producten te bevorderen.
    *John Buisman werkt o.a. voor de “idealistische” omroep Llink die zich inzetten voor een betere wereld.

      /   Reply  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>