870.000 stemmen voor Raffaëla tijdens finale

ANP)Afgelopen zaterdag zijn er zo’n 870.000 stemmen op Raffaëla uitgebracht. De teller ging pas echt lopen toen de Emmense haar laatste liedje inzette, de single Right Here, Right Now. Dat blijkt uit berichtgeving van het AD.

Die krant schrijft namelijk dat de 3,5 miljoen kijkers van de finaleshow gezamenlijk 1,5 miljoen keer per telefoon of sms hebben gestemd. Uiteindelijk ging 58% van die stemmen naar Raffaëla.

Naar mijn weten is er niet eerder zoveel openheid gegeven over het stemverloop. De 1,5 miljoen stemmen genereerden een opbrengst van 1 miljoen euro. Het grootste gedeelte is voor de telecombedrijven; partijen als KPN en Vodafone vingen vier ton. Nog eens dertig procent gaat naar de makers van Idols; dat zijn zender RTL en producent Blue Circle. De Belastingdienst strijkt 200.000 euro op en de laatste ton gaat naar het bedrijf dat de stemmen verwerkte.

Het aantal stemmen ligt ongeveer gelijk aan de finale van Idols II, toen Maud en Boris het tegen elkaar opnamen. Maar de 1,5 miljoen stemmen staan in geen contrast met het aantal stemmen uit de eerste finaleshow van oudejaarsavond, toen Renske en Ariël afvielen. Toen stemden er slechts 75.000 mensen, aldus het AD.

Nou, die drie sms’jes van mij had ik me dus ook wel kunnen besparen. Ik geloof niet dat die een wezenlijke bijdrage hebben geleverd aan de overwinning van Raffaëla.

Zie ook:
- Idols uitslag trekt zelfde miljoenenpubliek als bij Boris en Maud
- Hoe Idols toch nog tot een goed einde kwam :-)
- Dit is Raffaëla, potentiële winnares Idols III
- Nlpop: Floortje stond tijdens finale Idols lange tijd aan kop

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>