Als het aan RTL-topman Bert Habets ligt, gaat zijn bedrijf meer samenwerken met de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) op het gebied van nieuwe media. Momenteel wordt al een applicatie ontwikkeld waarbij de online players van gemiste uitzendingen wordt gepimpt met social media en strakke tijdslijnen, zodat je als online kijker kunt zien op welke momenten er veel te doen was om een programma.
Habets in Koffietijd: “Je ziet dat de publieke omroep met publieksgeld heel voortvarend is op het gebied van internet en sociale media. Het is momenteel bijna onmogelijk voor een commerciële partij om daar een positie in te nemen.”
Maar ook op het gebied van sport en entertainment wil Habets best meer samenwerken. De publieke omroep staat voor de taak om straks permanent 200 miljoen euro te bezuinigen. Daardoor lijken grote amusementsshows en dure sportcontracten op de markt te komen.
Verschillende voetbalpartijen vrezen dat de uitzendrechten straks voor een prikkie naar de hoogste bieder gaan doordat er nog maar weinig concurrentie is bij de veiling. Verschillende omroepbazen hebben al geopperd om wedstrijden uit bijvoorbeeld de Champions League te verdelen over verschillende zendgemachtigden.
Alle plannen staan nog in de kinderschoenen. Maar deze publiekelijke uitnodiging van Habets naar NPO-baas Henk Hagoort moet haast wel een gesprek tot gevolg krijgen.
Zie ook:
- NPO, RTL en Talpa ontwikkelen twitter mash-up tool
- Kabinet Rutte-Verhagen houdt flink huis in Hilversum
Voetbal hoort op RTL7
Grote wedstrijden van oranje op PO
Koffietijd kijk ik nooit..zag wel goed gesprek bij ochtendspits van WNL..duidelijk verhaal en kijken wat de PO gaat doen..aanpakken zou ik zeggen die hand !!
En oja..Voetbal lekker achter een decoder..wil er geen cent aan betalen !!