Nieuwe SBS-baas Schlick: Geef ons 2 jaar de tijd

Woensdag is de grote 2012-presentatie van de SBS-zenders. De nieuwe eigenaars Sanoma en Talpa nemen de boel flink onder handen. Maar wie verwacht dat vanaf 1 januari 2012 de kijkcijfers snel sterk toenemen, zit er naast, zegt de nieuwe topvrouw Georgette Schlick in Adformatie. “We gaan woensdag vooral verwachtingen managen. Beloftes die we vroeger niet konden waarmaken, hebben we al genoeg gedaan. We hebben overpromised en underperformed. We presenteren daar niet een heel nieuw SBS, maar laten zien welke elementaire stappen er zijn gezet om structurele groei te bewerkstelligen.”

Schlick vindt dat SBS in het verleden te vaak mooie beloftes heeft gemaakt. De vorige eigenaar investeerde niet in de zenders, waardoor het nagenoeg ondoenlijk was te scoren. “Nu staan echter alle lichten op groen. Er komt in 2012 een behoorlijke kapitaalinjectie. Behalve geld is ook tijd nodig. We hebben twee jaar nodig om back on track te komen. En die tijd krijgen we ook van de aandeelhouders.”

De SBS-zenders verkeren nu al 1,5 jaar in zwaar weer. Grote amusementsprogramma’s trekken niet voldoende kijkers terwijl ook kleinere projecten maar matig scoren. “Toch komt het bedrijf op mij helemaal niet verslagen over. Dat kan misschien naïef overkomen, maar de realiteit is dat iedereen zin heeft om aan de slag te gaan met de juiste middelen”, stelt Schlick. “Maar – nogmaals – het heeft zijn tijd nodig. Ik heb duidelijk tegen iedereen gezegd dat ze niet over een half jaar aan mijn bureau moeten komen staan met de vraag ‘Waar blijft het nou?’”

Eric van Stade heeft het bedrijf inmiddels verlaten wegens een verschil van inzicht, ook interim-manager Leo van der Goot is naar eigen wens vertrokken. Remko van Westerloo is aangesteld als nieuwe directeur. Schlick geeft in Adformatie aan dat nu niet flink de bezem door het personeelsbestand gaat. “Maar ik ga wel kritisch kijken of iedereen hier wel op de juiste plek zit en of we nieuw bloed moeten aannemen.”

Verder zal er niet ‘alleen maar Talpa-product’ geprogrammeerd worden, SBS blijft ook afnemen bij andere producenten. Daarnaast belooft Schlick grote stappen te gaan zetten op digitaal gebied, waarbij veel samengewerkt wordt met Sanoma. “Eind 2012 moeten we een behoorlijke inhaalslag hebben gemaakt.”

Zie ook:
- Remko van Westerloo nieuwe programmadirecteur SBS
- Eric van Stade weg bij SBS, Georgette Schlick opvolger
- SBS-zenders in november met presentatie plannen 2012
- ‘Talpa en Sanoma stellen nieuwe bestuurders SBS aan’

2 Reacties // Reageer

2 thoughts on “Nieuwe SBS-baas Schlick: Geef ons 2 jaar de tijd

  1. Peter

    Ben heel benieuwd, verwacht min of meer wel nieuwe zendernamen of iets in die trant! Bij 6 iig AL een andere zendervoice! samen met die man!
    Volgens mij is die vrouw marleen sahupala!

      /   Reply  / 
  2. Layka

    Die vrouw is Lottie Hellingman.

      /   Reply  / 
  3. Pingback: SBS ontvouwt plannen voor 2012; live updates via Twitter | Zappen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>