De vormgeving van SBS 6 gaat op de schop. Vanavond introduceert de zender een aangepast logo en andere vormgeving, bevestigt SBS 6 aan deze blog. “Na een aantal jaar is het tijd voor een nieuw jasje voor SBS 6″, laat de woordvoerder weten. “Het logo wordt meer in lijn gebracht met de nieuwe positionering van SBS 6 als familiezender.”
De woordvoerder legt uit: “Het logo is tijdens de uitzendingen minder aanwezig, wordt speelser en kan zich aanpassen aan onze programma’s. Hier kunnen we dan flexibel en creatief mee omgaan. Zo is het logo ondersteunend aan de programmering zonder de herkenbaarheid te verliezen. De koppeling tussen de programma’s en de zender zal hierdoor groter zijn.”
Vormgeving bij Shownieuws:
Vormgeving bij Undercover in Nederland:
Vormgeving in Verliefd op Ibiza:
Vormgeving bij Welkom bij de Kamara’s:
Zie ook:
- Van Westerloo belooft nieuwe look and feel SBS 6
- Remko van Westerloo bereidt amusement op vrijdag voor
- SBS-baas: RTL Late Night aanval tegen ons
- Remko van Westerloo wil vrouw verleiden in nieuwe vooravond
Verbetering, vind het wel leuk.
Is toch nauwelijks een verandering te noemen. Oke, het logo veranderd mee…jippie. maar het logo zelf is nauwelijks veranderd
Helemaal mee eens als ze iets veranderen moet ze het echt veranderen.
Gelukkig weet Henk waar het over gaat, een echte professional.
Henk weet waar hij het over heeft, een ware professional
We wachten het af, maar het is wel een heel vreemd concept. Werkt niet echt voor de herkenbaarheid, lijkt me? Op zaterdagavond is het logo dus glitter-wit, terwijl het zondagavond zwart is?
Het logo is de vorm van de 6 met het rondje, de invulling kunnen ze er zelf aan geven. Zoals in de vorm van het progamma (zo houden ze ons wakker)
Tja, om nu eenduidig naar buiten te treden, daar helpt zo’n wisselend logo niet echt aan mee. Ik weet niet wat ik er van moet denken. De wegen van SBS blijken ondoorgrondelijk. Ook vreemd om vandaag daarmee te starten i.p.v. gisteren, ook al zo’n rare move.
Nu het standaard logo zo versimpeld is (zonder de standaard 3D-glow), doet het me wel opeens heel erg denken aan het logo van Beats (audiomerk).
Jammer dat Beats sinds 2006 bestaat en SBS 6 dit soort logo al sinds 2005 heeft.
Jammer dat dit logo al in de 70s door de Engelse tv gebruikt werd.
ik denk Stewie, dat we het meer moeten zien hoe ze dat bij rtl 5 doen. bumpertjes vóór een bepaald programma in stijl van dat programma, bijvoorbeeld dat de grote 5 van rtl 5 op de dansvloer staat van So you think you can dance. eenmaal als het programma begint zal het logo van sbs veranderen in een minder nadrukkelijke logo. transparant dus.
Bij de lijf show zeker botten?
Bij dokter Tinus dan ook?
Moeilijk he…lezen!
Het aangepaste logo wordt gebruikt voor de idents, niet bij elk programma links bovenin!
Het logo links blijft een watermerk. Op zich wel rustig, niet zo schreeuwerig!
Wel beter dat transparant logo, niet zo nadrukkelijk en protserig aanwezig. Voor het eerst in Nederland dat dit gebeurd, de US heeft dit al jaren. Alhoewel Fox had het in het begin ook maar is binnen een week of wat al weer over gegaan op een zichtbaar oranje logo. Het had past echt baanbrekend geweest als SBS er voor had gekozen om het logo i.p.v. de linker bovenhoek naar de rechter onderhoek te zetten.
Daar zijn volgens mij bepaalde regels voor of niet?
Neh, kijk Net5
Volgens mij niet hoor. Met ondertiteling zou je er b.v. voor kunnen zorgen dat het niet gecentreerd wordt.
Het is minder familiegevoel. Veel minder. Meer een mannenzender logo. Geen enkel nederlands of familiegevoel. Hart van nederland wordt steeds meer vreemde eend in de bijt bij sbs6. Transparante logo mooi.
Dit deden ze toch al lang? Met harry potter films, kerst, pasen en andere themas. Dus ik zie geen verschil. Lettertype wel veel mooier. Nu de programmas nog weer ff terug naar hoe het vroeger was. Duidelijk een familiezender worden met programmas als de nieuwe uri geller en popstars, groeten uit de rimboe en k2 zoekt k3 uit 2009. Dus graag qua programmas paar jaar terug in de tijd en weer op vrijdag amusement ipv films.
Ze moeten ook iets doen aan de zender idents. De beelden van uit de lucht zijn mooi maar zeggen niets over de zender, de presentatoren en programma’s. Dit is bij RTL velen malen beter.
Die Fly-Over promo’s zjin er niet meer hoor gelukkig. Wat er nu voor in de plaats is gekomen heb ik nog niet kunnen ontdekken.
Een promo is er voor in de plaats gekomen.
zozo… op deze site reageert (in tegenstelling tot mediacourant) bijna nooit iemand maar als het om logo’s en vormgeving gaat weet iedereen niet hoe snel hij of zij een bericht moet achterlaten. Televisie is voor hen nml vorm, meer niet…
Nu is de vraag of RTL 4 gaat volgen. Dat nieuwe logo is makkelijk transparant te maken natuurlijk. Bij een zender als RTL 4 zou dat prima staan. Ik ben benieuwd wat hun antwoord zal zijn op deze ontwikkeling.
@ Peter
Het logo van RTL4 past zich al jaren (ook het vorige logo) aan aan het thema van het program of reclame. Niets nieuws wat SBS doet…
Klopt, maar ik heb het over het logo in beeld. Lezen!
Lijkt me wel in de planning. Het vorige RTL4-logo was ook enige tijd oranje toen het net inging om daarna weer grijs te worden… Maar ik bedenk me nu ter plekke dat het huidige RTL7-logo, wat al een tijdje op het scherm is, nog altijd geel is onscreen (op de RTLZ-uitzendingen na, dan is het wit) en RTL5 ook een dikke rode 5 onscreen heeft. Ik denk dat het huidige RTL4-logo dan ook wel oranje blijft voor de komende tijd.