Rubriek: Reclame

Nieuws omtrent reclame

Jumbo grijpt Gouden Loeki met kerstcommercial

De leukste reclame van het afgelopen jaar is die van Jumbo tijdens de feestdagen. Het filmpje Helemaal Kerst heeft de Gouden Loeki gewonnen. In de commercial is te zien hoe Jumbo-vader Frank Lammers een kitten van de straat redt en een warm thuis biedt tijdens de kerstdagen.

Lees verder...

Jan Smit en Tele2 winnaars Loden Leeuw

Jan Smit is de meest irritante BN’er in een commercial, terwijl Tele2 met ‘De Ouderen van Tegenwoordig’ de meest irritante commercial van 2016 heeft afgeleverd. Zo oordelen althans de kijkers van Radar, het programma dat jaarlijks de Loden Leeuw uitreikt aan reclames die veel irritatie opwekken.

Lees verder...

Adelheid Roosen wint Loden Leeuw

Adelheid Roosen heeft de twijfelachtige eer gekregen de Loden Leeuw van 2015 te ontvangen. Ze is de meest irritante BN’er in een commercial, zo oordeelt het publiek van AvroTros-programma Radar. Dit jaar zijn er zo’n 70 duizend stemmen uitgebracht op de tegenhanger van de Gouden Loeki, de prijs voor de leukste tv-commercial.

Lees verder...

Erik van der Hoff en Arie Boomsma kanshebbers Loden Leeuw

Over twee weken roept Radar de meest irritante BN’er in een commercial uit, die persoon wint de Loden Leeuw. En Antoinette Hertsenberg heeft de schnabbelsterren die kans maken op deze bedenkelijke prijs onthuld: het gaat om Frank Lammers, Adelheid Roosen, Net 5-collega’s Arie Boomsma en Erik van der Hoff en VI-duo Wilfred Genee & Johan

Lees verder...

Doek valt voor tv-show Gouden Loeki

De Gouden Loeki krijgt voortaan geen gala meer op televisie. Organisator Ster bezuinigt op deze dure tv-show. De Gouden Loeki blijft wel bestaan, maar wordt in een andere vorm uitgereikt. Afgelopen januari presenteerde Sophie Hilbrand het gala.

Lees verder...

Buddyhond KNGF winnaar Gouden Loeki 2014

De beste tv-commercial van het afgelopen jaar is de Buddyhond van KNGF Geleidehonden. Althans, zo heeft het Nederlands publiek zich gisteren uitgesproken bij de Gouden Loeki (1,5 miljoen kijkers). “Wij helpen niet alleen mensen die niet kunnen zien, maar ook mensen die te veel hebben gezien”, kopt de slogan bij een militair, die door zijn

Lees verder...

Loden Leeuw naar Hoyhoy en broertjes Coronel

De luiaards van hoyhoy.nl vormen de irritantste commercial van 2014. Dat is althans de uitkomst van de Loden Leeuw-verkiezing van Tros Radar, waarbij meer dan 100.000 stemmen zijn uitgebracht. Wat mij betreft ook de meest terechte uitkomst. Hoewel ik niets tegen het beestje de luiaard heb, bezorgen de hoyhoy-luiaards me elke keer de rillingen over

Lees verder...

AH-supermarktmanager Harry Piekema kondigt vertrek aan

Zo op de valreep van 2014 is er nog een Nederlander bekend van tv die afscheid gaat nemen van het Nederlands publiek. Harry Piekema legt zijn rol als supermarktmanager voor Albert Heijn neer. Vandaag gaat z’n allerlaatste commercial op zender, nog tot het einde van het jaar. Vanaf 1 januari slaat de grootgrutter dan een

Lees verder...

Glansrol voor dieren in reclame bij Gouden Loeki 2013

Nadat eerder deze week al de Loden Leeuw is uitgereikt voor de meest irritante tv-reclame, is er vanavond een prijs voor wat men de leukste reclame vindt. De Tros zendt de Gouden Loeki uit, waarvoor Art Rooijakkers is aangetrokken als presentator. Hij krijgt hulp van special reporter Georgina Verbaan.

Lees verder...

Ronald Koeman nieuw boegbeeld Hak

Martine Bijl heeft nog maar net haar hielen gelicht of Hak heeft al een nieuw boegbeeld gevonden. Voetbalheld Ronald Koeman gaat de groentenconserven aanprijzen. “Ik ben van jongs af aan opgegroeid met de groenten van Hak en nog steeds staat bij ons elke week zeker één keer een lekkere Hollandse maaltijd met aardappelen, groenten en

Lees verder...

Martine Bijl stopt met spotjes Hak

Martine Bijl zal vanavond afscheid nemen als het boegbeeld van Hak groentenconserven. Bijna 30 jaar maakte ze reclame voor de fabrikant, maar op Prinsjesdag neemt ze afscheid van het merk en het publiek. “Ik zal ze missen na al die mooie jaren. Maar aan alles komt een eind en als het tegenvalt, mogen ze altijd

Lees verder...

Koefnoens Robijn-reclame Moszkowicz wordt werkelijkheid

Het is één van de parodieën van Koefnoen uit een vorig seizoen: de wasmiddelreclames van Robijn thuis bij Bram Moskowicz en Eva Jinek, zijn toenmalige vriendin. De grappen over witwassen en bergen cash geld werden veelvuldig gemaakt. En de parodie lijkt nu een serieuze commercial te worden. De fabrikant heeft de ex-strafpleiter namelijk gestrikt voor

Lees verder...

Patricia Paay: Ontzettende lol aan Loden Leeuw-spot gehad

Patricia Paay mag zich sinds gisteren de meest irritante bekende Nederlander in een reclamespot noemen. Haar filmpjes voor de Staatsloterij haalde het bloed onder de nagels vandaan bij de Radar-kijker. Met 33 procent van de stemmen heeft Paay de Loden Leeuw gekregen uit handen van Radar-presentatrice Antoinette Hertsenberg. “Wij vonden het geweldig om te doen,

Lees verder...

Eindelijk! Tineke Schouten stopt met C1000-reclames

Twee supermarktketens vinden het nodig de tv-kijker te overspoelen met bloedirritante en nooit grappige commercials: de Plus en C1000. Laatstgenoemde moet nu overstappen op een nieuwe reclamecampagne, want Tineke Schouten heeft besloten dat het mooi is geweest. Beste nieuws van de dag! Na ruim twee jaar zakkenvullen bij de grootgrutter ziet ze geen artistieke uitdaging

Lees verder...

Johan Derksen: Loden Leeuw is terecht

Johan Derksen is de meest irritante bekende Nederlander in een reclamespot van het afgelopen jaar. De voetbaljournalist heeft daarom de Loden Leeuw ontvangen van Antoinette Hertsenberg in het programma Radar. “Dat is verdiend”, geeft Derksen meteen ruiterlijk toe. Hij won van andere BN’ers als Arie Boomsma, Kim Holland en Robert Kranenborg.

Lees verder...